ولوو، نیلوفر را می خواهد!

ولوو، نیلوفر را می خواهد!

جیلی که از ابتدای 2010 با خرید ولوو روحی تازه به این شرکت ورشکسته بخشید، تلاش دارد احیای لوتوس را با همان مدل احیای ولوو به پیش برد، این یعنی بخش مهندسی و طراحی ماندگار می شوند اما بخش بازاریابی لوتوس تغییر می کند

کد خبر : ۴۲۵۶۱
بازدید : ۱۶۶۳
فرادید | ولوو در تلاش است تا با مبلغی ناچیز شرکت انگلیسی لوتوس را از آن خود کند و این اسپورت ساز کوچک را به مجموعه خود اضافه کند. گویا جیلی مالک رسمی ولووی سوئد در حال کار بر روی یک قرارداد 65 میلیون دلاری است که بر مبنای آن لوتوس را پروتون مالزی خریده و به مجموعه خود اضافه کند.
ولوو، نیلوفر را می خواهد!

به گزارش فرادید، لوتوس اعلام کرده از این موضوع استقبال می کند چرا که مدیران شرکت احساس می کنند بازاریابی قدرتمند برند ولوو و شبکه فروش این شرکت می تواند تحولی اساسی را در لوتوس ایجاد کند. ژان مارک گالس مدیر برند لوتوس اتفاق اخیر را اینگونه ارزیابی می کند که: «این معامله بهترین اتفاقی است که ممکن بود برای ما بیفتد و ما به آینده آن بسیار خوشبین هستیم».جیلی که از ابتدای 2010 با خرید ولوو روحی تازه به این شرکت ورشکسته بخشید، تلاش دارد احیای لوتوس را با همان مدل احیای ولوو به پیش برد، این یعنی بخش مهندسی و طراحی ماندگار می شوند اما بخش بازاریابی لوتوس تغییر می کند.

در عین حال این معامله به معنی سود یکطرفه لوتوس نیست و جیلی با بدست آوردن لوتوس منافع بسیاری می برد. برای نمونه این شرکت چینی به مجموعه ای از شاسی های لوتوس و نیز توانمندی این شرکت در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی دست خواهد یافت که می تواند موجبات گسترش دامنه تولیدات جیلی را فراهم آورد. همکاری گسترده لوتوس با تسلا بر سر توسعه موتورهای الکتریکی در سال های 2008 تا 2011 به این برند انگلیسی اعتبار خاصی بخشیده چرا که رازهای ساخت نخستین خودروی الکتریکی تسلا که یک رودستر الکتریکی بود عمدتا در اختیار لوتوس است. این شرکت انگلیسی همچنین روی وزن پایین خودروها، آئرودینامیک خودرو، پایداری شاسی و ساخت سیستم های تعلیق برای کاهش سطح ارتعاش درون کابین تلاش های گسترده ای انجام داده و به عنوان خودروسازی پیشرو شناخته می شود.

گالس در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرده به واسطه گسترش بسیار سریع بازار خودروهای الکتریکی، در طول دو سه سال آینده توانایی باطری ها در طی مسیر بسیار افزایش یافته و برد خودروهای الکتریکی احتمالا چند برابر خواهد شد. این رویه اگر درست باشد جیلی را می تواند به یکی از بازیگران موثر در بازار خودروهای الکتریکی تبدیل کند. البته لوتوس برای ماندگاری در بازار اروپا به دلیل برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با مشکل مواجه خواهد شد و احتمال دارد که نیمی از فروشش را در این منطقه از دست دهد. جیلی باید با این مشکل نیز دست و پنجه نرم کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید