خودکشی در حال زنانه‌شدن است

خودکشی در حال زنانه‌شدن است

زنان بیش از دلسوزی نیازمند اقداماتی موثر و به موقع هستند، آن‌ها امیدوارند روزی بتوانند با مردان حقوقی برابر در تمام زمینه‌ها داشته باشند.

کد خبر : ۴۴۸۵۴
بازدید : ۱۶۲۴
خودکشی در حال زنانه‌شدن است
دختران نوجوان و جوان جامعه نیازمند وجود فضاهایی برای خالی کردن هیجانات‌درونی خود هستند. نگاهی که باید به عنوان یک سیاستمدار و مسئول به مساله افزایش میزان خودکشی و افسردگی در میان زنان داشت نباید نگاهی دلسوزانه باشد.
زنان بیش از دلسوزی نیازمند اقداماتی موثر و به موقع هستند، آن‌ها امیدوارند روزی بتوانند با مردان حقوقی برابر در تمام زمینه‌ها داشته باشند. آن‌ها باید بتوانند مانند مردان وارد استادیوم‌های مختلف ورزشی شوند و از امکانات تفریحی- رفاهی شهر به میزان مردان بهره ببرند.

ورود «نهنگ آبی» به جلسه هیات دولت
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: هنوز میزان شیوع بازی اینترنتی نهنگ آبی در ایران و آثار مخربش به اثبات نرسیده است. درباره اینکه آیا لازم است نگرانی از آن را وارد حوزه آموزش‌و‌پرورش کنیم یا خیر، منتظر گزارش وزارت ارتباطات هستیم.
سیدمحمد بطحایی در واکنش به اینکه وزارت آموزش و پرورش انگلیس به خانواده دانش‌آموزان درباره «بازی اینترنتی چالش نهنگ آبی» هشدار داده است و در پاسخ به اینکه آیا وزارت آموزش و پرورش ایران نیز چنین هشداری را لازم می‎داند یا نه؟ گفت: هنوز میزان شیوع این اپلیکیشن در ایران و آثار مخربش به اثبات نرسیده است.
به گزارش خبرآنلاین، او درباره احساس خطر این وزارتخانه نسبت به بازی‌اینترنتی چالش نهنگ‌آبی، گفت: نه فقط بازی نهنگ آبی، بلکه فضای‌مجازی یک تهدید جدی برای حوزه نوجوانان و جوانان است. آموزش‌و‌پرورش نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به ویژه شورای عالی فضای‌مجازی به جد مشغول پیگیری و بررسی این موضوع است.

اقدام به خودکشی در نوجوانان و جوانان
رئیس انجمن مددکاری‌اجتماعی ایران، یادگیری آسیب‌های‌اجتماعی در سنین پایین را بیشتر دانست و علت آن را تحت تاثیر قرار گرفتن جوانان و نوجوانان خواند و گفت: در این دوران بیشتر از خودکشی‌های منجر به فوت، شاهد اقدام به خودکشی به دلایلی همچون تهدید، اعتراض، جلب توجه و ضعف مهارت‌های‌اجتماعی هستیم.
سیدحسن موسوی چلک آسیب‌های اجتماعی را دامنگیر همه اقشار جامعه دانست و افزود: همه آنهایی که تا دیروز صحبت کردن درباره آسیب‌های اجتماعی را نوعی سیاهنمایی می‌دانستند، امروز از آسیب‌ها حرف می‌زنند، چرا که آسیب‌های‌اجتماعی آن‌قدر مشهود شده‌اند که حال یک بیمار مزمن را پیدا کرده‌اند. حوزه آسیب‌های اجتماعی حال خوبی ندارد.
اتفاقات و حوادث اخیر، علائم و نشانه‌های این بیماری هستند که در قالب خودزنی، خودکشی، خشونت، شرب خمر، حوادث فضای مجازی و طلاق خود را نشان می‌دهند. به گزارش ایسنا، او بیان کرد: مستقل در نظر گرفتن پدیده خودکشی باعث تحلیل نادرست این پدیده خواهد شد.
همزمان عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی با تاکید بر اینکه شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که دختران و زنان در ایران تنهاترند، گفت: اقدام به خودکشی در حال زنانه شدن است و زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند.
امیرمحمود حریرچی درباره علت زنانه شدن خودکشی نیز گفت: اقدام به خودکشی با خودکشی که منجر به مرگ می‌شود، متفاوت است. علت خودکشی افسردگی است و افسردگی از تنهایی می‌آید.
زنان و دختران در جامعه ما تنهاترند، یعنی فرصت‌هایی که بتوانند با دیگران باشند و شاد زندگی کنند برایشان به رسمیت شناخته نمی‌شود. به گزارش ایلنا؛ او ادامه داد: متاسفانه خانواده‌ها حاضرند به پسرانشان آزادی بدهند، اما همان آزادی را برای دخترانشان قائل نیستند و جامعه نیز به همین گونه است یعنی بسیاری از مسائل برای پسران قابل قبول است، اما برای دختران این‌طور نیست.
منبع: روزنامه آرمان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید