رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

این خودرو ژاپنی زیبا که ظاهری تهاجمی و جوان‌پسند دارد در خلال 4 نسل اخیر، خود را از یک مدل ساده و کاربردی به خودرویی استاندارد و مجلل تبدیل کرد تا در نهایت با پیشی گرفتن از نمونه‌های آمریکایی، آسیایی و اروپایی، به تنهایی عنوان بهترین خودروی این کلاس را از آن خود کند.

کد خبر : ۴۵۴۰۷
بازدید : ۳۶۶۳

فرادید | تاخت و تاز شاسی‌بلندها تمامی ندارد و آنطور که به نظر می‌رسد کلاس سدان‌ها مستقیما تحت تاثیر قرار داده به طوری که در 5 سال اخیر این سگمنت خودرویی پیوسته در حال کوچکتر شدن است. در عین حال با اینکه باور عمومی درباره خودروهای تویوتا این است که سازنده ژاپنی تنها نان کیفیت و اعتبار و شهرت قدیمی‌اش را می‌خورد اما نگاهی به امار فروش خودروهای نو و متفاوت دیگر برندها در کلاس کراس‌اوورهای متوسط اقتصادی و شهری، خبر از شعبده بازی تویوتا در مدل راو4 می‌دهد.

به گزارش فرادید، این خودرو که رده خود رقابت سختی را با محصولات سوبارو، نیسان، شورولت، هوندا، هیوندای، کیا و جیپ کلید زده از ابتدای سال تا پایان ماه دهم توانسته بالغ بر 360 هزار دستگاه فروش داشته باشد و به تنهایی در صد جدول پرفروش‌ترین کراس‌اوور متوسط بازار آمریکای شمالی جای گیرد. اینجا در کنار بررسی وضعیت راو4، به صورت خلاصه نگاهی انداخته‌ایم به میزان فروش 7 رقیب این محصول ژاپنی؛ ساخته‌های نیسان، شورولت، فورد، هیوندای، سوبارو، جیپ و هوندا.

تویوتا راو 4

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

این خودرو ژاپنی زیبا که ظاهری تهاجمی و جوان‌پسند دارد در خلال 4 نسل اخیر، خود را از یک مدل ساده و کاربردی به خودرویی استاندارد و مجلل تبدیل کرد تا در نهایت با پیشی گرفتن از نمونه‌های آمریکایی، آسیایی و اروپایی، به تنهایی عنوان بهترین خودروی این کلاس را از آن خود کند. فروش سال 2016 این خودروی ژاپنی بالا بوده و به نوعی رکورد تمام 20 سال اخیر را شکسته است. از سال 1996 که این اتومبیل به آمریکا وارد شده تا به حال، فروش راو4 هرگز بیش از 400 هزار دستگاه نبوده اما احتمالا راو4 امسال با یک فاصله فاحش، هم بیش از 400 هزار دستگاه فروش خواهد داشت و هم بر سایر رقبای خود برتری می‌یابد. فروش 10 ماهه نخست 2017 راو4 بالغ بر 360هزار دستگاه است.

هوندا سی‌-آروی

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

هوندا مهم‌ترین رقیب تویوتا در این بخش است و حتی سال قبل هم توانسته با یک اختلاف 4 هزارتایی بر مدل راو4 غلبه کند اما امسال با اینکه نسل جدید سی‌آروی به بازار آمده گویا برگ برنده دست تویوتا بوده است. فروش سی‌آر- وی در سال 2016 حدود 357 هزار دستگاه بوده است در حالی که در ده ماهه نخست امسال توانسته دقیقا به همین میزان بفروشد.

نیسان روگ - ایکس تریل

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

این خودرو سال قبل یکی از مدعیان برتری در این کلاس بود که در نهایت بازی را به دو رقیب دیگر ژاپنی یعنی هوندا و تویوتا واگذار کرد. کل فروش 2016 نیسان روگ در آمریکای شمالی 330 هزار دستگاه بوده و تا اینجای سال هم بیش از 329 هزار دستگاه فروش داشته است.

فورد اسکیپ

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

این محصول کوچک و محبوب فورد برای ما بسیار ناشناخته است اما یکی از بهترین‌های خودروساز دیترویتی در رده کراس‌های کوچک و متوسط بوده که پارسال با فروشی بالغ بر 307 هزار دستگاه، توانست همه را غافلگیر کند. این خودرو امسال نیز در ده ماهه نخست سال توانسته فروش چشمگیر 255 هزار دستگاهی را تجربه کند تا نشان دهد در 4 سال گذشته اشتباها موفق به فتح پیاپی بازار نشده است.

شورولت اکویناکس

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

این خودرو با اینکه چندان در ایران شناخته شده نیست اما در بازار آمریکا و بسیاری از بازارهای جهانی خودروی پرفروشی است به طوری که تنها در سال 2016 بالغ بر 240 هزار دستگاه در امریکای شمالی فروش داشته و از ابتدای امسال تا انتهای ماه دهم میلادی هم چیزی نزدیک به 235 هزار دستگاه فروش داشته است که آمار در خور تاملی است.

جیب چروکی

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

ساخته نامتعارف جیپ، با اینکه سال 2016 فروش چشمگیر 201 هزار دستگاهی را در آمریکای شمالی به ثبت رسانده اما در ده ماهه نخست سال 2017 افتی شدید را تجربه کرده و کمتر از 126 هزار دستگاه فروش داشته است. این خودروی 30 هزار دلاری توانایی بالایی در زمینه آفرود دارد و نامش را از یک قبیله بزرگ سرخپوست به عاریت گرفته است.

سوبارو فارستر

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

با اینکه فروش 135 هزار دستگاه در ده ماه برای فارستر یک رقم ایده آل است اما در مقایسه با 4 غول دیگر این خودرو حرف چندانی برای گفتن ندارد. فارستر پارسال حدود 180 هزار دستگاه فروش داشت که احتمال امسال در همین حدود فروش داشته باشد.

هیوندای سانتافه

رکوردشکنی تازه تویوتا راو4 در آمریکا

ساخته باکیفیت و زیبای هیوندای با اینکه محصول محبوبی در بازار کوچک ایران است اما همواره میزان بالایی از فروش را در بازارهای بزرگ و البته مختلف به ثبت می‌رساند. سانتافه در حالی سال گذشته توانسته 131 هزار دستگاه بفروشد که از ابتدای امسال تا پایان ماه دهم چیزی نزدیک به 110هزار دستگاه فروش داشته است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید