سیل در ٧ استان ٣ نفر را کشت

سیل در ٧ استان ٣ نفر را کشت

بارش‌های آخر هفته ٧ استان کشور را تحت‌تأثیر قرار داد. مناطقی از استان‌های ایلام، چهارمحال‌وبختیاری در غرب؛ خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان در جنوب و استان گلستان در شمال کشور به دنبال بارش باران، طوفان و وزش باد شدید، دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند. براساس اعلام مسئولان هلال‌احمر، به ٥٥٥ نفر از ساکنان این مناطق امدادرسانی شده است و تعدادی از هموطنان هم در چادر هلال‌احمر اسکان داده شدند.

کد خبر : ۴۶۳۴۷
بازدید : ۱۵۹۸
سیل و آبگرفتگی سه نفر را کشت و یک نفر را راهی بیمارستان کرد. یک زن و یک پسر نوجوان در استان بوشهر گرفتار سیلاب شدند و در یک خودروی پراید جانشان را از دست دادند، یک مرد میانسال هم در اثر برخورد صاعقه در شمال خوزستان کشته شد. همچنین به دنبال برخورد صاعقه در این منطقه جوان دیگری هم به شدت مصدوم شد که درحال حاضر در بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک بستری است.
سیل در ٧ استان ٣ نفر را کشت
بارش‌های آخر هفته ٧ استان کشور را تحت‌تأثیر قرار داد. مناطقی از استان‌های ایلام، چهارمحال‌وبختیاری در غرب؛ خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان در جنوب و استان گلستان در شمال کشور به دنبال بارش باران، طوفان و وزش باد شدید، دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند. براساس اعلام مسئولان هلال‌احمر، به ٥٥٥ نفر از ساکنان این مناطق امدادرسانی شده است و تعدادی از هموطنان هم در چادر هلال‌احمر اسکان داده شدند.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح امدادونجات در حادثه سیل، آبگرفتگی و طوفان که از نخستین ساعات پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است، گفت: «تا ساعت ٦:٣٠ صبح جمعه هفت استان ایلام، بوشهر، چهارمحال‌و بختیاری، خوزستان، فارس، گلستان و هرمزگان تحت‌تأثیر سیل، آبگرفتگی و طوفان قرار گرفتند که درمجموع در ٢٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین، عملیات انجام گرفت که درمجموع به ٥٥٥ نفر امدادرسانی شد. همچنین ٢٣ نفر در پنج دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند. در این مناطق عملیات تخلیه آب از ٤٣ واحد مسکونی نیز انجام شد.» او با اشاره به این‌که نیروهای هلال‌احمر در این مناطق همچنان در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: «طی این دو روز٤٠ تیم شامل ١٧٦ نفر به این مناطق اعزام شده و تاکنون ٢٩٣ تخته پتو، ١١٩ تخته موکت، ٢٦٠ کیلوگرم نایلون، ١٠٥ ست شست‌وشو و ١٣٧٠ قوطی کنسرو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.»
مرگ ٢ سرنشین پراید در بوشهر
اما این بارش‌ها باعث مرگ سه تن از هموطنان در استان‌های بوشهر و خوزستان شد. طاهره محمدی و علیرضا گلشن دو قربانی سیلاب در منطقه دشتی بوشهر بودند که به طرز دلخراشی کشته شدند. یوسف‌نیا، معاون امدادونجات هلال‌احمر بوشهر در تشریح جزییات این حادثه می‌گوید: «یک پژو و یک پراید در شهرستان دشتی در جاده روستای درازی به چاوشی گرفتار سیلاب شدند که دو نفر از سرنشینان یکی از خودروها جانشان را از دست دادند.
کشته‌شدگان همراه دو نفر دیگر سوار بر یک پراید سفیدرنگ بودند که در اثر آبگرفتگی ماشین آنها خاموش شد. دو نفر از سرنشینان جلو بلافاصله موفق به فرار از محل حادثه شدند اما، یک زن ٤٢ساله به نام طاهره محمدی و یک پسر ١٤ساله به نام علیرضا گلشنی که در عقب ماشین محبوس شده بودند به دلیل بالا آمدن آب جانشان را از دست دادند. البته نیروهای اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و آنها را به بیمارستان منتقل کردند، اما براساس اعلام کادر درمانی این دو نفر هنگامی به بیمارستان رسیدند که هیچ علایم حیاتی نداشتند.»
او همچنین درباره سرنوشت سرنشینان پژو هم گفت: «٥ سرنشین این خودرو توسط مردم و خودروهای عبوری نجات پیدا کردند و حال همگی آنها مساعد است.» یوسف‌نیا همچنین درباره وضع سایر مناطق سیل‌زده این استان هم گفت: «به جز این حادثه، بارش‌های اخیر هیچ خسارت دیگری درپی نداشته و تنها در برخی مناطق شهری و روستایی باعث آبگرفتگی شده است.»
خانه‌ای که با صاعقه تخریب شد
صاعقه در بخش الوار گرمسیری خوزستان هم جان یک نفر را گرفت و یک جوان را هم راهی بیمارستان کرد. سلامت معاون امدادونجات هلال‌احمر استان خوزستان درباره جزییات این حادثه می‌گوید: «حدود ساعت ٤ صبح پنجشنبه خبر برخورد صاعقه به یک منطقه روستایی به ما اعلام شد. این حادثه در روستای «منجشک شاهزاده احمد» رخ داده بود. با حضور نیروهای امدادی در محل حادثه مشخص شد یک پیرمرد ٦٥ساله به نام غریبخان توسلی به دلیل برخورد صاعقه جانش را از دست داده است. شدت این صاعقه به‌حدی بود که این خانه روستایی را به‌طور کامل تخریب کرده بود.
شدت سوختگی این خانه باعث تخریب یکی از خانه‌های مجاور هم شده بود. در این حادثه یک جوان ٢٥ساله هم به شدت مصدوم شده بود که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک منتقل شد. براساس اعلام کادر درمانی حال عمومی این جوان رضایت‌بخش است. آتش‌سوزی ناشی از این صاعقه باعث تلف شدن ١٢ رأس گوسفند شده است. نیروهای امدادی ما برای اسکان موقت این دو خانواده چند چادر برپا و اقلام زیستی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دادند.» معاون امدادونجات هلال‌احمر استان خوزستان همچنین درباره وضع شهرها و مناطق سیل‌زده این استان هم توضیح داد: «بیشترین حجم آبگرفتگی مربوط به شهرستان ماهشهر، لالی، امیدیه، بهبهان و گوتوند بود که در بخش لالی به عشایر ساکن در مسیر سیلاب خساراتی را وارد کرد.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید