اما و اگرها درباره قیمت بنزین

اما و اگرها درباره قیمت بنزین
کد خبر : ۴۷۱۳۱
بازدید : ۱۴۹۰
اما و اگرها درباره قیمت بنزین
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برخی اخبار در مورد افزایش قیمت بنزین، گفت: هر قیمت جدیدی که برای بنزین اعلام می‌شود کذب محض است. پیش از این روزنامه اعتماد و حمیدرضا حاجی بابایی (نماینده مجلس) مدعی شده بودند که قیمت بنزین از ابتدای زمستان افزایش پیدا خواهد کرد.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برخی اخبار در مورد افزایش قیمت بنزین، گفت: هر قیمت جدیدی که برای بنزین اعلام می‌شود کذب محض است.

زیبا اسماعیلی، با بیان این‌که لایحه بودجه سال 1397 به تازگی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، اظهار کرد: مجلس هنوز لایحه بودجه را بررسی نکرده و هنوز نمی‌توان نظر قطعی در مورد چگونگی اجرای این لایحه ارائه کرد.

وی با تاکید بر این‌که قیمت‌گذاری در مورد بنزین در اختیار شرط ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیست، توضیح داد: مجلس و دولت باید در مورد افزایش قیمت بنزین تصمیم بگیرند و هر تصمیمی که مجلس و دولت اخذ کنند شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرا خواهد کرد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اعلام برخی قیمت‌ها در بازه زمانی مشخص برای بنزین، گفت: افزایش قیمت بنزین نهایی نشده است و بنابراین هر مبلغ و هر زمانی که برای افزایش قیمت بنزین اعلام شده تکذیب می‌شود، زیرا هنوز مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه رسیدگی نکرده است.

پیش از این حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گویی مدعی شده بود: تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ به منزله چک سفید امضای مجلس برای دولت در مورد افزایش حامل‌های انرژی تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تبصره 18 لایحه مبنی بر اینکه صد درصد مابه‌التفاوت منابع حاصل از قیمت حامل‌های انرژی در سال 97 نسبت به ابتدای سال 96 به حساب خاصی نزد خزانه واریز شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت به دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی بوده و با این تبصره به دنبال مجوز قانونی برای انجام این کار است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان افزایش حامل‌های انرژی در سال جاری نیز وجود دارد، گفت: تبصره 14 قانون بودجه سال 96 نیز این امکان را برای دولت فراهم می‌کند، درعین‌حال عبارات استفاده‌ شده در تبصره 18 لایحه سناریوی افزایش این حامل‌ها در سال جاری را نیز قوت می‌بخشد.

لازم به ذکر است روزنامه اعتماد (از رسانه های اصلاح طلب)هم در شماره ی امروز خود مدعی شده بود که دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه سال جاری قیمت بنزین را به 1500 تومان و قیمت نفت گاز را به 400 تومان افزایش دهد؛ تصمیمی که ظاهرا دولتی‌ها بر اساس قانون تنظیم بخشی از مالی دولت و ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها گرفته اند.

زنگنه احتمال گرانی بنزین را تکذیب نکرد
وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه سال ۹۷ دیده شده است، افزود: زمان و چگونگی افزایش قیمت بنزین هنوز مشخص نیست.

در حالی رسانه های نزدیک و حامی دولت چند روزی است از برنامه دولت برای گرانی حاملهای انرژی خبر می دهند، نوبخت سخنگوی دولت دیروز اخبار مربوط به گرانی سوخت را از اساس تکذیب کرد.

این در حالی است که امروز یکی از روزنامه های حامی دولت به نقل از منابع آگاه در سازمان برنامه و بودجه از افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان از اول دی ماه خبر داد.

در عین حال سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد که "شرکت ملی پالایش و پخش هنوز عددی را به عنوان قیمت جدید بنزین به وزارت نفت نداده است و نه قیمت‌های جدید و نه زمان اجرا مشخص نیست."

در عین حال بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: هر وقت لازم شد دولت موضوع افزایش قیمت بنزین را عنوان می کند.

وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 97 دیده شده است، به خانه ملت افزود: اینکه چه زمانی و چگونه افزایش قیمت بنزین اعمال شود، هنوز مشخص نیست.

عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد:بحث مبلغ قیمت بنزین هنوز باز است و این تصمیم در مجلس جای بحث دارد.
منبع: ایسنا/ تسنیم/ فارس
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید