از اروین یالوم تا عاشقانه روسی

از اروین یالوم تا عاشقانه روسی

در این کتاب اروین یالوم نه بیماران و مراجعه کنندگان بلکه شخص خود را دستمایه روایت قرار داده و داستان زندگی اش را از نوجوانی تا امروز با نگاهی روانشناسانه و نقادانه نوشته است.

کد خبر : ۵۱۴۶۴
بازدید : ۱۷۳۶
فرادید | جدیدترین کتاب‌هایی که این هفته به بازار رسیده تنوع خوبی دارد. درمیان ان‌ها هم می‌توانید کتاب فلسفی پیدا کنید و هم عاشقانه‌ای با داستانی پر کشش.
در اینجا نگاهی به چند اثر جدید ترجمه شده داریم.

۱. من چگونه اروین یالوم شدم
در این کتاب اروین یالوم نه بیماران و مراجعه کنندگان بلکه شخص خود را دستمایه روایت قرار داده و داستان زندگی اش را از نوجوانی تا امروز با نگاهی روانشناسانه و نقادانه نوشته است. از چگونگی نوشتن تک تک کتابهایش گفته و از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش از سفر‌ها و علایقش تا رنج‌ها و خطاهایش. به عبارتی این کتاب را می‌توان زندگینامه‌ای در فالب داستان دانست که اروین یالوم نوشته و اعظم خرام ترجمه کرده است.
انتشارات این اثر نشر کتاب پارسه است.
از اروین یالوم تا عاشقانه روسی

۲. مترجم روسی
رایا دختری اهل مسکو است که با وجود عدم تسلط به زبان انگلیسی دلباخته گوردون پراکتر گلد تاجر انگلیسی شده است که برای سفر به روسیه امده و او هم نمی‌تواند روسی صحبت کند. از این رو آن‌ها به مترجم نیاز دارند و به همین دلیل است که باول منینگ از نوشتن تزش در دانشگاه مسکو منحرف و بیش از پیش در سحر عشق و روابط غربی اش غرق می‌شود. مایکل فرین در این داستان سعی دارد فضای اجتماعی رفتاری مردم روسیه کمونیستی را در قالب داستان به تصویر بکشد.
کیهان بهمنی این کتاب را ترجمه و نشر چترنگ آن را منتشر کرده است.
از اروین یالوم تا عاشقانه روسی

۳. احیای علوم سیاسی
اهداف و غایات زندگی سیاسی چیست؟ چگونه و با چه ابزاری می‌توان به آن اهداف دست یافت؟ حسین بشیریه در کتاب "احیای علوم سیاسی، گفتاری در پیشه سیاست گری" می‌کوشد توضیح دهد که چرا در سده اخیر علوم سیاسی از مواجهه با چنین پرسش‌هایی اجتناب می‌کند. به باور او با استیلای اثبات گرایی و رفتار گرایی در حوزه مطالعات سیاسی و تاکید بر توضیح و تبیین زندگی سیاسی به جای تدبیر و اصلاح و تغییر آن دانش سیاست رسالت و فایده خود را از دست داده است. تالیف این کتاب تلاشی در راه احیای سیاست به منزله حکمت علمی و دانش تجویزی است. احیای علوم سیاسی توسط نشر نی منتشر شده است.
از اروین یالوم تا عاشقانه روسی

۴. در آمدی نظری بر سیاست عمومی
این کتاب دو هدف اصلی را دنبال می‌کند. نخست بر آن است تا دیدگاهی وحدت بخش از زمینه مطالعات سیاست گذاری ارائه دهد و دوم در پی آن است که مقدمه‌ای منسجم و سازمان یافته درباره زمینه مطالعات سیاست عمومی را توضیح دهد. به عبارتی فهرست مطالب این کتاب چنان طرح کلی معقولی برای یک دوره آموزش مطالعاتی در حوزه سیاست عمومی در نظر گرفته است. به طور خلاصه کوین بی اسمیت و کریستوفر دبلیو لریمر استدلالی را درباره مباحث کانونی زمینه مطالعاتی سیاست گذاری عمومی در نظر گرفته اند که رویکردشان طرح پرش‌های کلیدی تحقیق در این زمینه مطالعاتی است. هدف گذاری آن‌ها در این کتاب سامان دادن به مطالعات در حوزه سیاست عمومی است. درآمدی نظری بر سیاست عمومی توسط بهزاد عطارزاده ترجمه و نشر علمی فرهنگی آن را منتشر کرده است.

۵. ناپلئون به جنگ داعش می‌رود
دومین رمان رومن پوئرتولاس است که توسط ابولفضل الله دادی ترجمه و توسط نشر ققنوس منتشر شده است. پوئرتولاس در این کتاب نیز همانند کتاب قبلی اش (سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود) با زبان طنز سراغ موضوع و معضلات جهان معاصر رفته تابتواند تلنگری به ذهن خوانندگانش بزند. این کتاب روایت طنزآمیز بازگشت امپراطور فرانسه ناپلئون است که همزمان با ترور هنرمندان فرانسوی و رشد هر روزه داعشی‌ها مصادف شده است. بناپارت پس از تلاش چند روزه کار با اینترنت را یاد گرفته و شروع به کشیدن نقشه می‌کند تا ارتشی تشکیل داده و داعشی‌ها را از بین ببرد، اما مشکل اینجاست که کسی باور نمی‌کند او ناپلئون است.
از اروین یالوم تا عاشقانه روسی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید