دیدار رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با روحانی

دیدار رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با روحانی

حسن روحانی رئیس‌جمهوری و «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روز پنج‌شنبه در پاویون فرودگاه مهرآباد با یکدیگر دیدار کردند.

کد خبر : ۵۱۸۳۵
بازدید : ۸۰۷
حسن روحانی رئیس‌جمهوری و «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روز پنج‌شنبه در پاویون فرودگاه مهرآباد با یکدیگر دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با اشاره به اهمیت و نقش سازنده ورزش و به‌ویژه فوتبال در برقراری نشاط، سلامتی و ارتباط نزدیک میان ملت‌ها، تاکید کرد: فیفا به‌عنوان عالی‌ترین نهاد بین‌المللی فوتبال و فدراسیون‌های منطقه‌ای باید مراقبت کنند تا ادعاها و مسائل غیرورزشی در عرصه ورزش تاثیرگذار نبوده و ملت‌ها از تماشای مسابقات موردعلاقه خود در ورزشگاه‌های کشورشان محروم نشوند.
دیدار رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با روحانی

روحانی در این دیدار با اشاره به اینکه ورزش پیام‌آور سلامتی و نشاط بوده و همواره می‌تواند در نزدیک‌ کردن روابط ملت‌ها به یکدیگر تاثیرگذار باشد، گفت: با توجه به جذابیت فوق‌العاده فوتبال برای ملت‌ها و به‌ویژه جوانان، فدراسیون جهانی فوتبال می‌تواند نقش بسزایی در ارتباط هرچه بیشتر ملت‌ها با یکدیگر داشته باشد.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تا دسترسی به فضاهای ورزشی و تعداد آنها را هرچه بیشتر برای مردم فراهم کند، گفت: ورزش عمومی و حرفه‌ای امروز در کشور ما درحال پیشرفت است و اینکه تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح رقابت‌های جهانی حاضر می‌شوند، از جمله حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمام سطوح و گرایش‌ها در رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی، مایه خرسندی است.
رئیس‌جمهوری با اشاره به علاقه و حضور پرشور بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی به‌ویژه فوتبال گفت: خوشبختانه امروز زنان ایرانی با نشاط بیشتری در صحنه‌ها و میادین ورزشی حضور دارند که از جمله آنها، فعالیت ۲۳ هزار زن ورزشکار در رشته فوتبال است. روحانی با بیان اینکه فدراسیون‌های منطقه‌ای باید به‌دنبال نزدیک‌ کردن ملت‌ها به یکدیگر و افزایش دوستی‌ها باشند، گفت: ایران کشوری امن است و آمادگی میزبانی از مسابقات و گروه‌های مختلف ورزشی منطقه‌ای و بین‌المللی را دارد. رئیس‌جمهوری همچنین بر لزوم تلاش فدراسیون جهانی فوتبال در راستای احقاق‌حق ملت‌ها برای تماشای بازی تیم‌های موردعلاقه‌شان در ورزشگاه و کشور خود تاکید کرد.
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهوری ایران گفت: فوتبال نقش مهم اجتماعی در سطح جهان دارد و مردم ایران حقیقتا از پرشورترین طرفداران فوتبال در جهان هستند. او هدف از ورزش فوتبال را نزدیکی میان ملت‌ها دانست و افزود: فدراسیون جهانی فوتبال همواره به‌دنبال بهتر شدن محیط جهان از طریق ورزش فوتبال بوده و از هیچ کمکی در راستای ارتقای سطح فوتبال ایران دریغ نخواهد کرد.
اینفانتینو حضور تیم‌ملی فوتبال ایران به‌عنوان دومین تیم راه‌یافته به جام‌جهانی روسیه پس از برزیل را نشانه قدرت فوتبال ایران دانست و گفت: مردم ایران مانند مردم هر کشور دیگری حق دارند که تیم محبوب خود را در استادیوم کشورشان تشویق کنند و ما به‌عنوان فدراسیون جهانی فوتبال این حق را پیگیری می‌کنیم.

دعوت فیفا از روحانی
همچنین رئیس فیفا در این دیدار، پیراهن شماره هفت این فدراسیون را به حسن روحانی اهدا کرد. به گزارش «ایلنا»، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توییتر از دعوت رئیس فیفا از حسن روحانی برای حضور در مراسم افتتاحیه جام‌جهانی خبر داد و نوشت: «حسن روحانی به رئیس فیفا گفت: در ۵ رشته فوتبالی به رقابت‌های جام‌جهانی رفتیم، بنابراین از نظر فوتبال نیز ملت ۵ ستاره‌ایم. اینفانتینو هم گفت: فوتبال در ژن ایرانی‌ها است. باعث افتخار فیفاست اگر رئیس‌جمهوری ورزش‌دوست ایران تماشاگر ویژه افتتاحیه جام‌جهانی باشد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید