بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

شاید بسیاری از کاربران اخبار مربوط به وقایع اتفاق افتاده در Mobile World Congress 2018  (MWC 2018) را دنبال نکرده باشند. البته شاید بهتر باشد بگوییم چه اتفاقی رخ نداد

کد خبر : ۵۱۹۲۰
بازدید : ۳۱۸۶

فرادید | شاید بسیاری از کاربران اخبار مربوط به وقایع اتفاق افتاده در Mobile World Congress 2018 را دنبال نکرده باشند. البته شاید بهتر باشد بگوییم چه اتفاقی رخ نداد. هوآوی گوشی پرچم‌دار جدید خودش را معرفی نکرد، ال‌جی پرچم‌دار خودش را با کمی تغییر دوباره به نمایش گذاشت و این در حالی بود که شرکت‌های HTC و Motorola نیز هیچ چیزی برای نمایش نداشتند. به نظر آن چیزی که از MWC 2018 انتظار می‌رفت به صورت کامل به حقیقت تبدیل نشد. گرچه باید گفت که نمایشگاه امسال کاملا خسته کننده و خالی از اخبار جالب نبود. نوکیا به سراغ ساخت مدل‌های کلاسیک تلفن همراه مشغول بوده و گوگل نیز اولین دستگاه Android Go را معرفی کرد. حتی مدل‌های مختلف از لپ‌تاپ‌های جدید به نمایش گذاشته شدند. در ادامه بهترین‌ها و بدترین‌های MWC 2018 که در شهر بارسلون برگزار شد را معرفی کرده‌ایم.

بهترین‌ها

نابود شدن حاشیه در صفحه‌های نمایش

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

به گزارش فرادید، شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند تا گوشی‌های خود را با کمترین حاشیه موجود در کنار صفحه نمایش به بازار عرضه کنند و هر کدام از آنها نیز نام خاصی برای آن در نظر می‌گیرند. تقریبا در تمام گوشی‌های هوشمند به نمایش در آمده در MWC 2018 شاهد حضور بسیار کم حاشیه‌ها در اطراف صفحه نمایش بودیم. چیزی که باعش شده شرکت‌هایی مانند ASUS گوشی‌های 6.2 اینچی را با اندازه مشابه به گوشی‌های 5.5 اینچی تولید کنند. اتفاقی که در طراحی Zenfone 5 به صورت کامل نسبت به نسل قبلی یعنی Zenfone 4 قابل درک است. این اتفاق در گوشی‌های برند‌های دیگر مثل سامسونگ و ال‌جی نیز به خوبی حس می‌شود.

معرفی رسمی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

شاید بسیاری از هواداران از Galaxy S9 به صورت کامل راضی نبودند اما نمی‌توان گفت که گوشی هوشمند بهتری به جز آن در MWC 2018 معرفی شده باشد. تغییرات جدید مثل حسگر اثر انگشت، دوربین دوگانه و استفاده از پردازنده فوق‌العاده قدرتمند Snapdragon 845 همه باعث شدند تا Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند پلتفرم اندروید تبدیل شوند.

معرفی گوشی‌های کلاسیک نوکیا

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

بسیاری از کاربران به طراحی گوشی‌هایی که حس نوستالوژی را در ذهن آنها زنده می‌کند، علاقه دارند. شرکت HMD Global برند‌های کلاسیک نوکیا را با طراحی جدید معرفی کرد. آنها مدل 8810 را کمتر از 100 دلار قیمت‌گذاری کردند. البته این گوشی کلاسیک حالا از بسیاری از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند اما سعی شده ظاهر کلی آن حفظ شود. محصول جدید نوکیا از LTE، دستیار گوگل و البته نقشه گوگل پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین از فیسبوک، توئیتر و برنامه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و بازی بسیار محبوب Snake نیز در آن وجود دارد. به نظر می‌رسد 8810 می‌تواند تا 25 روز شارژ باتری را برای استفاده نگه‌داری کند.(در حالت Stand By)

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

معرفی لپ‌تاپ‌های جدید کاری نسبتا عجیب در نمایشگاهی است که تمرکز بسیار زیادی روی گوشی‌های هوشمند دارد اما لنوو (Lenovo) این کار را با مدل‌های جدید کروم‌بوک انجام داد. یکی از قابلیت‌های اصلی این مدل امکان نوشتن با مداد معمولی روی صفحه نمایش است. البته در مدل‌های مختلف قابلیت‌های مجزا در نظر گرفته شده است. گران‌ترین مدل کروم بوک لنوو 350 دلار است که برای لپ‌تاپی با این مشخصات مناسب به نظر می‌رسد.

طرح مفهومی گوشی جدید Vivo

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

در نمایشگاه CES 2018 شرکت Vivo توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد. آنها اولین شرکتی بودند که حسگر اثر انگشت را به نوعی درون صفحه نمایش جاسازی کردند. آنها همچنین در MWC 2018 طرح مفهومی گوشی جدید خود را به نمایش گذاشتند که به شدت آینده‌گرا است. این طرح مفهومی با نام The Apex شناخته می‌شود و حاشیه‌ در کنار صفحه نمایش آن تقریبا وجود ندارد. بدون شک جالب‌ترین نکته در مورد Apex دوربین سلفی آن است که به صورت ماژولار طراحی شده. اگر کاربر قصد استفاده از دوربین سلفی را داشته باشد ماژول مربوط به دوربین از قسمت بالایی گوشی به صورت کشویی خارح خواهد شد. Apex می‌تواند نمایانگر برخی از تکنولوژی‌هایی باشد که در آینده توسط دیگر شرکت‌ها نیز مورد استقاده قرار می‌گیرند.

بدترین‌ها

کپی برداری از طرح iPhone X

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

کم کردن حاشیه در صفحه نمایش می‌تواند امکانات زیادی را برای گوشی‌های هوشمند به همراه داشته باشد اما به نظر بسیاری از شرکت‌ها صرفا قصد تقلید از گوشی نسل جدید اپل یعنی iPhone X را داشتند. بسیاری از شرکت‌ها از جمله ASUS به اینکار روی آوردند اما حتی تلاشی برای شبیه‌سازی بزرگ‌ترین ویژگی iPhone X یعنی Face ID انجام ندادند. فناوری که نقطه قوت اپل و iPhone است. شرکت‌های مختلف به شکل کاملا واضحی از طراحی کلی iPhone X تقلب کرده و دیگر ویژگی‌های ظاهری مد نظر خود را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرده‌اند. از میان آنها نیز می‌توان به ASUS Zenfone 5 اشاره کرد که با وجود تمام نقاط مثبت، طراحی آن تقلیدی واضح از پرچمدار فعلی اپل است.

کاهش علاقه شرکت‌ها به استفاده از جک هدفون 3.5 میلیمتری

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

جک 3.5 میلیمتری هدفون را که سالیان سال شرکت‌های مختلف از آن برای انتقال صوت پشتیبانی کردند را به خاطر دارید؟ چیزی که امروزه تقریبا هیچکس به یاد نمی‌آورد برای چه منظوری استفاده می‌شد. بله دیدگاه شرکت‌های فعال در زمینه ساخت و عرضه گوشی‌های هوشمند این است که آنها دیگر جک هدفون 3.5 میلیمتری را به رسمیت نمی‌شناسند. بعد از حذف جک 3.5 میلیمتری توسط اپل و سامسونگ بسیاری از شرکت‌های دیگر در حال پیروی از این تصمیم هستند. سونی و ال‌جی امسال در MWC 2018 گوشی‌های پرچم‌دار خود را بدون جک 3.5 میلیمتری معرفی کردند. آنها امید دارند تا هدست‌های بلوتوث جایگزین جک 3.5 میلیمتری محبوب شود.

ایموجی‌های واقعیت افزوده سامسونگ

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

اگر تصاویر و ویدیو‌های مربوط به ایموجی‌های واقعیت افزوده سامسونگ را مشاهده کرده باشید به بد بودن آنها ایمان پیدا خواهید کرد. این ایموجی‌ها با نام Animoji هفته گذشته به خاطر رقابت با ویژگی مشابه iPhone معرفی شد. Galaxy S9 با استفاده از دوربین جلو و بدون نیاز به ابزاری اضافه می‌تواند Animoji را تولید کند. البته در عمل، نتیجه دریافت شده بسیار عجیب و البته زشت است.

عدم ایجاد تغییرات در نسل جدید گوشی‌های پرچم دار شرکت ال‌جی

بهترین و بدترین‌های کنگره جهانی موبایل 2018

در بسیاری از محصولات صنایع مختلف شرکت‌ها محصول موجود در بازار را در نظر گرفته و با ایجاد برخی تغییرات ظاهری نسخه‌ای جدید از آن را به بازار با نام جدید عرضه می‌کنند. در مورد گوشی‌های هوشمند با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در این زمینه، انجام اینکار واقعا غیر ضروری است. شرکت ال‌جی امسال مدل بهبود پیدا کرده V30 را با نام V30S ThinQ در MWC 2018 معرفی کرد. از لحاظ ظاهری تقریبا هیچ تغییری در این محصول جدید انجام نشده است و در بخش فنی نیز صرفا شاهد افزایش میزان حافظه بودیم. تمام ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری V30S نیز همراه با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای V30 عرضه خواهد شد. شرکت ال‌جی ناامیدی در طراحی و معرفی محصول جدید را به سطحی جدید ارتقا داد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید