۵ دلیل برای ارتقای گوشی گلکسی S8 به گلکسی S9

۵ دلیل برای ارتقای گوشی گلکسی S8 به گلکسی S9

اخیرا گوشی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس معرفی شدند و پس از این رویداد پرسش بزرگی در ذهن طرفداران سامسونگ مطرح شد که آیا ارتقای گلکسی S8 به گلکسی S9 امری ضروری است؟

کد خبر : ۵۲۱۰۳
بازدید : ۲۲۲۸

اخیرا گوشی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس معرفی شدند و پس از این رویداد پرسش بزرگی در ذهن طرفداران سامسونگ مطرح شد که آیا ارتقای گلکسی S8 به گلکسی S9 امری ضروری است؟ همیشه جذاب‌ترین و جدیدترین گجت‌ها ظرافت‌های اغواکننده قدرتمندی دارند و حتی سامسونگ برای کاربرانی که مایل به تعویض گوشی قدیمی خود با پرچم‌دار جدید گلکسی S9 هستند، تعدادی پیشنهاد و معامله وسوسه‌انگیز را در نظر گرفته است. در صورتی که نسبت به این اقدام مردد هستید، در ادامه گزینه‌های ارتقا یافته در گوشی گلکسی S9 مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

۵ دلیل برای ارتقای گوشی گلکسی S8 به گلکسی S9

طراحی کوچک‌تر، ضخیم‌تر و چاق‌تر

در اولین مشاهده احتمالا به سادگی گوشی گلکسی S9 را با گلکسی S8 اشتباه خواهید گرفت. با این همه شرکت سامسونگ در بازطراحی اسمارت‌فون جدید خود تغییرات چندانی را اعمال نکرده است؛ زیرا این کمپانی ادعا می‌کند که طراحی مذکور محبوب‌ترین سبک طراحی تا به امروز محسوب می‌شود. پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سامسونگ از نمایشگرهایی با ابعاد و رزولوشن مشابه بهره می‌گیرند و صفحه نمایش هر ۲ دستگاه از پنل خمیده سوپرآمولد با لبه‌های منحنی در لبه‌های سمت چپ و راست شاسی استفاده می‌کند، اگرچه بدنه گوشی تنها اندکی تغییر کرده است.

گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس به ترتیب از گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس کوچک‌تر هستند؛ اگرچه گوشی‌های جدیدتر در مقایسه با پرچم‌داران نسل قبلی خود پهنا، ضخامت و وزن بیش‌تری دارند. به عنوان مثال گلکسی S9 ابعادی معادل ۱۴۷.۷×۶۸.۷×۸.۵ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۶۳ گرم دارد؛ در حالی‌که گلکسی S8 دارای ابعاد ۱۴۸.۹×۶۸.۱×۸ میلی‌متر و وزن ۱۵۵ گرم است.از سوی دیگر، ابعاد و وزن گوشی گلکسی S9 پلاس به ترتیب برابر با ۱۵۸.۱×۷۳.۸×۸.۵ میلی‌متر و ۱۸۹ گرم است و گلکسی S8 پلاس نیز ابعادی معادل ۱۵۹.۵×۷۳.۴×۸.۱ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۳ گرم دارد. البته به خاطر داشته باشید که در کنار این افزایش ابعاد از برخی اصلاحات ساختاری بهره‌مند خواهید شد. باتری‌های ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس ظرفیتی مشابه با پرچم‌داران نسل قبلی دارند؛ اما نمایشگر آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های سال گذشته، ۱۵ درصد روشنایی بیش‌تری دارد. حسگر اثرانگشت در بخش پشتی گوشی از موقعیت نامناسب قبلی در کنار دوربین‌ها جابه‌جا شده و در عوض به بخش زیرین دوربین که دارای ارگونومی مناسب‌تری است، انتقال یافته است.

صدایی رساتر و امنیت بیشتر

در اتفاقی خوشایند و بر خلاف رویه معمول گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس همچنان از جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برند؛ موضوعی که سامسونگ به خاطر آن تحت فشار شدیدی قرار داشت. بعلاوه این هندست‌ها همانند پرچم‌دار نسل قبلی دارای گواهی حفاظتی IP68 هستند که مقاومت آن‌ها در برابر آب و گردوغبار را تضمین می‌نماید. با این‌حال سامسونگ موفق به یافتن روشی برای استفاده از اسپیکرهای استریو شده است.

بسیار خوب، مدل اسپیکرهای استریو با نمونه‌های دوقلو در بخش جلویی گوشی که پیش‌تر توسط شرکت‌های اچ‌تی‌سی و سونی ارائه شده، متفاوت است. در عوض گوشی‌های S9 و S9 پلاس از درایورهایی مشابه در لبه‌های پایینی دستگاه استفاده می‌کنند و وظیفه بازتولید حالت استریو به اسپیکر قسمت گوشی دستگاه محول شده است. این درایورها توسط کمپانی AKG تنظیم شده و اکنون به منظور تجربه صدای فراگیر در هر ۲ حالت اتصال یا عدم اتصال هدفون از ویژگی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و در صورت تمایل می‌توانید این قابلیت را غیرفعال نمایید. سامسونگ ادعا می‌کند که صدای اسپیکرهای پرچم‌دار جدیدش ۱.۴ برابر بلندتر از بلندگوهای گلکسی S8 است. در عین حال، سامسونگ فناوری‌های اسکن عنبیه و تشخیص چهره را با یکدیگر ادغام نموده و آن را اسکن هوشمند نامگذاری کرده است. در گوشی گلکسی S8، سیستم تشخیص عنبیه در شرایط نوری ضعیف با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد و سیستم تشخیص چهره نیز به سادگی فریب می‌خورد. لذا ترکیب این ۲ فناوری در گلکسی S9 و S9 پلاس نوید دهنده راحتی و امنیت بیش‌تر است. با این‌حال به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن‌هایی نظیر سامسونگ پی برای تحقق محافظت حداکثری می‌توانند تنها به تشخیص عنبیه کاربران اکتفا نمایند.

دوربینی انعطاف پذیرتر

برای سامسونگ سال ۲۰۱۸ با ۲ تغییر بزرگ در دوربین همراه خواهد بود. از یک سو به دنبال فبلت گلکسی‌نوت ۸، گوشی گلکسی S9 پلاس نیز در بخش پشتی خود مجهز به دوربین دوم شد. این لنز تله فوتو برای بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری و ثبت تصاویر پرتره با پس‌زمینه‌های مات در نظر گرفته شده است. اما جالب‌تر این‌که دوربین اصلی این ۲ دستگاه مشابه یکدیگر و یکسان با دوربین گلکسی S9 است. برای نخستین بار در یک اسمارت‌فون از ۲ دریچه دیافراگم متفاوت استفاده شده است که به شکل مکانیکی میان یکدیگر تغییر وضعیت می‌دهند. هر ۲ گوشی مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 هستند که به گفته سامسونگ بدون روشنایی بیش از حد یا محو شدن صحنه‌ها در اوقات روز، رنگ‌ها را با دقتی بیشتر دریافت خواهد کرد. همچنین لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.5 برای عملکرد مناسب‌تر در شرایط نوری ضعیف در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در مقایسه با لنز دوربین گلکسی S8 با دیافراگم f/1.7، لنز دوربین گلکسی S9 با f/1.5 به اندازه ۲۸ درصد بیش‌تر روشنایی محیط را دریافت می‌کند. گوشی‌ها بسته به شرایط روشنایی میان یکی از ۲ وضعیت تغییر حالت می‌دهند. با این وجود از طریق حالت حرفه‌ای دوربین می‌توانید آن‌ را به صورت دستی نیز کنترل نمایید. در عین حال اکنون برای ۴ برابر کردن سرعت ثبت تصاویر سنسور دوربین مستقلا به حافظه آن‌بورد مجهز شده است. سامسونگ این قابلیت را به منظور کاربرد مناسب با سیستم کاهش نویز چند فریمی خود لحاظ نموده است. این سیستم ۱۲ تصویر که با سرعتی فوق‌العاده از یک صحنه به ثبت رسیده‌اند را با یکدیگر ترکیب نموده و تصاویری را با ۳۰ درصد نویز کم‌تر نسبت به نمونه‌های ثبت شده توسط گلکسی S8 ارایه خواهد داد. بعلاوه از طریق حالت سوپر اسلوموشن، ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر شده است.

قدرت و بهره‌وری بیشتر

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ برای پرچم‌داران گلکسی S9 و S9 پلاس از آخرین پردازنده‌ها استفاده کرده است. در ایالات‌متحده این گوشی‌ها با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ عرضه خواهند شد. همچنین گلکسی S9 با ۴ گیگابایت حافظه رم و گلکسی S9 پلاس با ۶ گیگابایت حافظه رم وارد بازار می‌شوند و هر ۲ مدل در صورت سازگاری شبکه از اتصال LTE گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند. سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو عملکردی روا‌ن‌تر دارد و اپلیکیشن‌ها پاسخ‌دهی سریع‌تر و مناسب‌تری خواهند داشت. اما سامسونگ به منظور کارکرد پرچم‌داران خود با حالت به‌روزرسانی DeX، تراشه جدیدی را در آن‌ها قرار داده است. با DeX Pad جدید که نسخه بازنگری شده داک شرکت سامسونگ به شمار می‌آید، اکنون گلکسی S9 و S9 پلاس از مانیتورهای ۲K پشتیبانی می‌کنند. این در حالیست که اسمارت‌فون‌های گلکسی S8، S8 پلاس و گلکسی‌نوت ۸ از حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کردند. مشتریان سازمانی می‌توانند اپلیکیشن‌های ایمن دسکتاپ خود را به فضای امن Knox در گوشی خود اضافه نمایند و این موضوع آن‌ها را از VPN و سایر ویژگی‌های مربوط به کسب وکار بی‌نیاز خواهد کرد. این موضوع برای بسیاری از کاربران بدین معناست که گلکسی S9 و DeX Pad لزوما نیازی به استفاده از لوازم جانبی خارجی ندارند. صفحه نمایش گوشی می‌تواند خود نقش یک trackpad یا کیبورد مجازی را ایفا نماید و تمام آن چیزی که واقعا احتیاج خواهید داشت، یک نمایشگر است و به سادگی می‌توانید لپ‌تاپ خود را در منزل بگذارید.

ایموجی‌های واقعیت‌افزوده

همان‌طور که آی‌فون X از انیموجی بهره می‌برد، گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس نیز مجهز به ایموجی‌های واقعیت‌افزوده هستند. با این حال به جای متحرک ساختن چندین مشخصه کاربردی از چهره، نسخه سامسونگی این قابلیت وعده بازسازی نسخه کارتونی از چهره هر کاربر را ارائه نموده است. پس از اسکن چهره شما با استفاده از گوشی S9 خود می‌توانید به سفارشی‌سازی رنگ پوست، مو، رنگ چشم و سایر ویژگی‌ها بپردازید و در ادامه پوششی مناسب برای نسخه مجازی چهره خود انتخاب نمایید. با استفاده از دوربین جلویی می‌توانید شخصیت ایموجی واقعیت‌افزوده را متحرک کنید. این کاراکتر می‌تواند در قالب یک فایل تصویری یا یک ویدیوی کامل ذخیره شده و آماده به اشتراک‌گذاری شود. به خاطر داشته باشید که گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا مدت بقای این قابلیت از ویژگی انیموجی بیش‌تر خواهد بود یا خیر.

منبع: آی‌تی‌رسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید