پایان خوش پرسپولیس برای سال شیرین؟!

پایان خوش پرسپولیس برای سال شیرین؟!

در روز دوم از هفته چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، امروز پرسپولیس برابر الوصل امارات به میدان خواهد رفت. سرخپوشان در بخش زیادی از سال ۹۶ تیم شیرین‌کام فوتبال ایران بودند.

کد خبر : ۵۲۶۹۲
بازدید : ۹۰۵
در روز دوم از هفته چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، امروز پرسپولیس برابر الوصل امارات به میدان خواهد رفت. سرخپوشان در بخش زیادی از سال ۹۶ تیم شیرین‌کام فوتبال ایران بودند. آنها در ابتدای این سال قهرمان لیگ شانزدهم شدند، در میانه‌های آن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند و استقلال را هم در دربی رفت بردند و اواخر این سال نیز قهرمانی‌شان در لیگ هفدهم را قطعی کردند.
پایان خوش برای سال شیرین

با این همه، دو شکست در فاصله ۱۰ روز همه چیز را به هم ریخت. شاگردان برانکو ابتدا یک شکست بد و سنگین را برابر السد قطر تجربه کردند و پس از آن ناباورانه در دربی برگشت به استقلال باختند. این دو ناکامی ممکن است سال خوش پرسپولیسی‌ها را با تلخی به پایان برساند، اما الوصل می‌تواند سال رویایی قرمزها را نجات بدهد. سرخپوشان در بازی رفت توانستند حریف اماراتی را با دو گل شکست بدهند.
اگرچه نیمه اول آن بازی گره خورده بود و کمک داور با اشتباه در پذیرش گل آفساید فرشاد احمدزاده گره کار را برای پرسپولیس باز کرد، اما به هر حال قرمزها یک پیروزی بهنگام به دست آوردند. حالا رسیده‌ایم به بازی برگشت؛ به جایی که اگر پرسپولیس بتواند پیروزی‌اش بر الوصل را در امارات هم تکرار کند، تقریبا صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان قطعی خواهد شد.

البته با توجه به دو پیروزی پیاپی نسف قارشی برابر الوصل و السد، وضعیت گروه سوم کمی پیچیده شد و سه تیم ۶ امتیازی در آن حضور دارند. با این وجود اگر پرسپولیس امشب برابر الوصل به پیروزی برسد، این تیم اماراتی به‌طور قطع از گردونه مسابقات کنار می‌رود.
همچنین در دیدار همزمان نیز السد میزبان نسف خواهد بود و اگر بتواند تیم ازبکستانی را شکست بدهد، آنگاه پرسپولیس روز سیزدهم فروردین فقط با کسب یک تساوی برابر نسف قارشی در ازبکستان به‌طور قطعی راهی مرحله بعد خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد بازی امشب چقدر برای نماینده کشورمان مهم است.
پرسپولیس با این برد می‌تواند تلخی شکست در دربی را تا حدود زیادی از بین ببرد و نهم فروردین سال بعد در بازی با سایپا (اگر به تعویق نیفتد) یک جشن باشکوه قهرمانی بگیرد.

الوصل در بازی رفت غایبان زیادی داشت و انتظار می‌رود امشب هم چند بازیکن اصلی این تیم به بازی نرسند. از سوی دیگر اما پرسپولیس تقریبا کامل است و غیر از شایان مصلح سایر بازیکنان مشکلی برای حضور در میدان نخواهند داشت. طی چند روز اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد ترکیب اصلی پرسپولیس در بازی امشب صورت گرفته است. محسن ربیع‌خواه پس از دربی نیمکت‌نشین شد و به احتمال فراوان امشب هم بازی نخواهد کرد.
محسن مسلمان اما در دیدار رفت با الوصل پس از ۶ هفته دوری از میادین حدود نیم‌ساعت فرصت بازی به دست آورد. به این ترتیب ممکن است مسلمان امشب به ترکیب اصلی برگردد و اگر هم برنگردد، شانس زیادی برای بازی به‌عنوان یار تعویضی خواهد داشت. هر دو دیدار این گروه امشب از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

ساختار دفاعی در خطر
در لیگ قهرمانان آسیا هر بازیکن با دریافت دو کارت زرد از حضور در یک مسابقه محروم می‌شود و پرسپولیس در حال حاضر چهار بازیکن یک‌اخطاره دارد. علیرضا بیرانوند، جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده سه عضو ساختار دفاعی قرمزها هستند که اگر امشب کارت بگیرند، بازی با نسف قارشی را از دست خواهند داد. محرومیت همزمان هر دو مدافع میانی سرخ‌ها بدترین اتفاقی است که می‌تواند رخ بدهد. دیگر بازیکن در آستانه محرومیت پرسپولیس هم فرشاد احمدزاده است.

برانکو چه گفت؟
سرمربی پرسپولیس دیروز در نشست خبری پیش از بازی با الوصل، مدعی شد هرگز این تیم را دست‌کم نخواهد گرفت: «این بازی برای الوصل دو حالت دارد. آنها اگر بازنده شوند حذف‌شان قطعی است اما اگر برنده شوند شانس بقا در جدول را دارند. آنها تیم بزرگی هستند و به نظر من بهترین سازماندهی در بین تیم‌های اماراتی را دارند. در لیگ قهرمانان آسیا تیم ضعیف نداریم و همه برای برد می‌آیند.
هدف اصلی ما مثل همیشه ضمن احترام به حریفان، فقط بردن است.» برانکو در مورد هدف نهایی پرسپولیس در فصل جاری لیگ قهرمانان هم گفت: «افتخار بزرگی است که ما تا نیمه‌نهایی آسیا بالا رفتیم. اهداف ما تمامی ندارد. هدف ما حداکثری است و می‌خواهیم تا فینال و قهرمانی پیش برویم.»

آخرین فرصت تراکتور
امشب اما در گروه اول دیگر نماینده کشورمان یعنی تراکتورسازی از ساعت ۱۶ به مصاف الجزیره امارات خواهد رفت. این آخرین فرصت تراکتورسازی برای بازگشت به مسابقات است. شاگردان ساغلام با وجود نمایش‌های خوبی که در سه بازی گذشته ارائه دادند، فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند و اگر بازی امروز را نبرند قطعا از دور مسابقات حذف خواهند شد. پیروزی بر الجزیره اصلا دور از دسترس تراکتور نیست و در صورت حضور و حمایت هواداران از تیم تبریزی، چنین اتفاقی کاملا میسر است.
با توجه به برگزاری بازی با الاهلی عربستان در زمین بی‌طرف، این اولین میزبانی تراکتور در تبریز محسوب می‌شود و انتظار می‌رود ورزشگاه یادگار امام پس از مدت‌ها مملو از جمعیت شود. در دیگر بازی این گروه از ساعت ۲۰:۴۵ الاهلی عربستان میزبان الغرافه قطر خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید