کارگردان فیلم‌های دوم و سوم «ربوده شده» به ایران می‌آید

الیویه مگاتون کارگردان فرانسوی قسمت‌های دوم و سوم سری فیلم‌های «ربوده شده» (Taken) با بازی لیام نیسن برای کارگاه کارگردانی فیلم‌های اکشن به ایران می‌آید.

کد خبر : ۵۳۶۱۳
بازدید : ۷۶۸
الیویه مگاتون کارگردان فرانسوی قسمت‌های دوم و سوم سری فیلم‌های «ربوده شده» (Taken) با بازی لیام نیسن برای کارگاه کارگردانی فیلم‌های اکشن به ایران می‌آید. ستاد خبر جشنواره جهانی فجر اعلام کرده که این کارگاه در سی و ششمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود.

مگاتون که با نام اولیویه فونتانا در ششم اوت ۱۹۶۵ متولد شد، نویسنده، کارگردان و تدوینگر فرانسوی است که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های «آژیر قرمز» (۲۰۰۲)، «مأمور انتقال ۳» (۲۰۰۸)، «کلمبیانا» (۲۰۱۱) و قسمت‌های دوم و سوم «ربوده شده» شناخته می‌شود.

او ۲۰ سال بعد از روزی به دنیا آمد که بمب‌های اتمی بر شهر هیروشیما فرود آمدند و برای همین نام هنری «مگاتون» را برای خود برگزید که از هم‌زمانی تولدش با سالروز این فاجعه جهانی خبر می‌دهد. او در حومه شهر پاریس بزرگ شد و پس از کسب دیپلم روان‌شناسی، فعالیت‌های هنری‌اش را آغاز کرد و برای مدتی یک هنرمند دیوارنگار بود. در واقع آشنایی مگاتون با موزیک‌ویدیوسازی به نام ژان‌بابتیست موندینو بود که راه ورودش به سینما را هموار کرد.

اولیویه مگاتون فیلمسازی را با ساخت فیلم کوتاهی در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد، اما پنج سال زمان برد تا فیلم کوتاه بعدی خود را بسازد. او سپس مجموعه‌ای تلویزیونی با عنوان «یک رقص، یک ترانه» (۱۹۹۷) را ساخت و دست‌آخر در سال ۲۰۰۰ موفق شد اولین فیلم بلند سینمایی‌اش تریلرِ جنایی-علمی‌خیالی «خروج» را جلوی دوربین ببرد.
منبع: آی سینما
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید