تارت بادمجان و ماست

تارت بادمجان و ماست

پوست بادمجان را بگیرید و آن را از وسط نصف کنید. سعی کنید با استفاده از چاقو کمی درون بادمجان را خالی کنید.

کد خبر : ۵۳۸۳۱
بازدید : ۱۵۳۸
تارت ماست و بادمجان یک معجون لذیذ با بادمجان است که جیمز سرآشپز آن را به شما پیشنهاد کرده است. برای خیلی‌ها غذا‌های بادمجانی، محبوب‌ترین غذا‌های دنیاست. برای این گروه از افراد، جیمز سرآشپز یک دستور غذایی ویژه دارد. غذایی به نام تارت که هیچ شباهتی به تارت شناخته شده و معروف ندارد، اما می‌توانید از طعم لذیذ بادمجان و ماست در این غذا لذت ببرید. این غذا را به عنوان پیش غذا و اردور می‌توانید در مهمانی‌هایتان سرو کنید. ترکیب ماست و بادمجان به دلیل اینکه ماست جز سردی‌ها محسوب می‌شود و بادمجان جز گرمی‌ها ترکیب خوبی است و بدن شما را اذیت نخواهد کرد و با خیال راحت می‌توانید آن را آماده کنید و از طعم خوب و جدید آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه تارت ماست و بادمجان :

۱ عدد بادمجان بزرگ
۵ عدد گوجه فرنگی
نصف بوته موسیر
۳ یا ۴ حبه سیر
۴۰۰ گرم ماست ناری
چند ورق ژلاتین
۵۰۰ میلی‌متر روغن زیتون

رز تهیه تارت ماست و بادمجان:
یک ورق ژلاتین را برای ۱۵ دقیقه در آب سرد خیس کنید.

تارت بادمجان و ماست
در یک کاسه ماست و ماست چکیده را با هم مخلوط کنید. موسیر را خیلی ریز خرد کنید و به ماست اضافه کنید.پوست بادمجان را بگیرید و آن را از وسط نصف کنید. سعی کنید با استفاده از چاقو کمی درون بادمجان را خالی کنید.

گوجه فرنگی و سیر را هم خرد کنید و همه را با هم به همراه کمی روغن در تابه تفت دهید. بادمجان‌های درشت را هم کمی سرخ کنید و قبل از اینکه شل شوند، از روی حرارت بردارید.ژلاتین را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا به حالت نیمه مایع در آید. آن را به ماست اضافه کنید. گوجه فرنگی‌ها را در بادمجان‌ها بریزید و روی آن را با مخلوط ماست و ژلاتین بپوشانید. می‌توانید آن کمی تزیین کنید.
منبع:کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید