پوشش جهانی بهداشت، شعار روز جهانی سلامت ۲۰۱۸

روز جهانی سلامت امسال در حالی برگزار می‌شود که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان بدون تحمل هزینه‌های زیاد مالی نمی‌توانند به خدمات ضروری بهداشتی دسترسی داشته باشند.

کد خبر : ۵۴۰۲۱
بازدید : ۱۶۱۵
سازمان جهانی بهداشت هفتم آوریل را روز جهانی سلامت اعلام کرده، روزی که فرصتی برای افزایش آگاهی‌های عمومی در مورد نگرانی‌های خاص در مورد بهداشت عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت پارسال در روز جهانی سلامت به موضوع افسردگی پرداخت، اما شعار روز جهانی سلامت در سال ۲۰۱۸، اطمینان از دسترسی مردم به پوشش بهداشت را برای پیشگیری از بیماری، تسهیل درمان، توانبخشی و خدمات مراقبت از بیماران بدون متحمل شدن هزینه‌های زیاد مالی مد نظر دارد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، علت انتخاب شعار امسال روز جهانی سلامت این است که دست کم نیمی از مردم جهان دسترسی مستمر به خدمات ضروری بهداشتی ندارند.

این سازمان برآورد می‌کند که ۱۰۰ میلیون نفر در نتیجه هزینه‌های پزشکی در حال ورود به جرگه 'فقر شدید' هستند؛ فقر شدید به امرار معاش با کمتر از ۱.۹۰ دلار یا ۱.۳۶ یورو در روز گفته می‌شود. بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در جهان دستکم ۱۰ درصد از بودجه خانوار خود را صرف مراقبت‌های بهداشتی می‌کنند که این تعداد ۱۲ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

دکتر تدروس آدامان گهبوریوس Tedros Adhanom Ghebreyesus مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: هیچ کس نباید مجبور باشد که میان مرگ و تحمل هزینه‌های مالی یکی را انتخاب کند. هیچ کس نباید مجبور به انتخاب گزینه‌ای میان خرید دارو و خرید غذا باشد.

براساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی از کشور‌ها می‌خواهد با یکدیگر همکاری کنند تا پوشش جهانی بهداشت تا سال ۲۰۲۳ به بیش از یک میلیارد نفر افزایش یابد و تعداد افرادی که با فقر شدید مواجه می‌شوند به نصف کاهش یابد و به ۵۰ میلیون نفر برسد.

همه کشور‌های عضو سازمان ملل (UN) تعهد خود را در تلاش برای دستیابی به پوشش خدمات بهداشت تا سال ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از اهداف توسعه پایدار این سازمان بیان کرده اند. به واقع یک اصل بنیادی سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناختن سلامت به عنوان یک حق بنیادی انسانی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید