تردید‌های نقل‌وانتقالاتی

فصل جاری مسابقات باشگاهی در ایران رو به پایان است و از حالا بحث چگونگی آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور موفق در فصل آینده آغاز شده.

کد خبر : ۵۵۳۷۳
بازدید : ۷۸۵
فصل جاری مسابقات باشگاهی در ایران رو به پایان است و از حالا بحث چگونگی آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور موفق در فصل آینده آغاز شده. طبق معمول داغ‌ترین بحث هم به نحوه یارگیری و بسته شدن تیم‌ها مربوط می‌شود و باز هم مطابق روال همیشه عمده گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و غیررسمی مربوط به سرنوشت باشگاه‌های محبوب پرسپولیس و استقلال است.
سرخپوشان تا پایان فصل سه بازی رسمی دیگر دارند که یکی در لیگ و دو تا هم در آسیا خواهد بود، درحالی‌که آبی‌ها علاوه بر این سه بازی، یک مسابقه هم در مرحله فینال جام حذفی خواهند داشت.
هر دو تیم امسال نتایج خوبی گرفته‌اند و برای فصل آینده هم انتظارات زیادی از آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین مهم است که آن‌ها بتوانند بهترین بازیکنان فعلی‌شان را نگه دارند و در صورت امکان نفرات کارآمد دیگری را هم جذب کنند؛ اما آیا شرایط مطلوب برای رسیدن به این هدف در دو باشگاه وجود دارد؟

پرسپولیس و خطر فروپاشی
همان‌طور که می‌دانید پرسپولیس تا این لحظه از جذب بازیکن در پنجره تابستانی محروم است و اگر تلاش مسوولان این باشگاه برای برگرداندن رای در دادگاه عالی ورزش به نتیجه نرسد، آن‌ها باید با همین بضاعت فعلی به کارشان ادامه بدهند.
درحال حاضر شاید با کمی اغماض بتوان موجودی پرسپولیس برای ۶ ماه آینده را کافی دانست، اما این در صورتی است که همه بازیکنان فعلی به ادامه حضور در این تیم رضایت بدهند. در شرایطی که قرارداد نیمی از سرخپوشان در پایان فصل خاتمه خواهد یافت، مدیران باشگاه تا کنون تنها توانسته‌اند با رادوشوویچ، ربیع‌خواه و شجاع خلیل‌زاده برای ادامه همکاری به توافق برسند و البته امید عالیشاه هم که یک نیم‌فصل با قرمز‌ها قرارداد دارد، حالا و در بازگشت به این تیم اعلام آمادگی کرده قراردادش را به مدت طولانی‌تری تمدید کند.
با این وجود تکلیف پنج ستاره پرسپولیس هنوز مشخص نیست. صادق محرمی، محمد انصاری، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و وحید امیری پنج نفری هستند که قراردادشان آخر فصل تمام می‌شود و مذاکره برای تمدید را به همان زمان موکول کرده‌اند.

طی روز‌های گذشته بسیاری از رسانه‌ها گزارش کرده‌اند صادق محرمی، دفاع راست جوان قرمز‌ها که این فصل خوش درخشیده، در آستانه پیوستن به دیناموزاگرب است و بازی برگشت با الجزیره امارات آخرین حضور او در پیراهن پرسپولیس خواهد بود. در صورتی که محرمی جدا شود، حسین ماهینی تنها گزینه سرخ‌ها برای پست دفاع راست خواهد بود که علاوه بر تفاوت سطح کیفی دو نفر، طبعا نمی‌توان برای یک نیم‌فصل روی تنها یک بازیکن در این پست کلیدی حساب کرد.
در سمت چپ، اما محمد انصاری در آستانه تمدید قرارداد با پرسپولیس است. گویا مدافع خوش‌اخلاق سرخ‌ها که پارسال هم پیشنهاد‌هایی از لیگ‌های خارجی داشت، به مدیران باشگاه اعلام کرده تنها در صورتی که پنجره باز شود و آن‌ها بتوانند یک جایگزین برای وی پیدا کنند جدا خواهد شد. جلوی زمین هم وحید امیری با وجود آنکه گفته می‌شود از قطر پیشنهاد دارد، احتمالا قراردادش را به مدت یک فصل دیگر تمدید خواهد کرد.

با این وجود قصه مسلمان و احمدزاده فرق می‌کند. فرشاد که تا چندی پیش لقب «پسر برانکو» را یدک می‌کشید چند هفته‌ای هست که به خاطر اعتراض به کاپیتان نشدنش در بازی با پارس جنوبی از چشم برانکو افتاده و از ترکیب اصلی فاصله گرفته است. باز مشکل او به اندازه محسن مسلمان جدی نیست. حالا دیگر شرح دادن اختلافات برانکو و مسلمان، تکرار مکررات است. گفته می‌شود مسلمان در پایان فصل به سپاهان خواهد پیوست.
به‌نظر می‌رسد پر کردن جای خالی بهترین پاسور لیگ برای پرسپولیس سخت باشد؛ چه اینکه در همین چند ماه اخیر هم جای خالی محسن حسابی به چشم می‌آمد. برانکو، اما این‌طور فکر نمی‌کند. او دیروز در جمع خبرنگاران با خوش‌بینی محض در مورد آینده سخن گفت: «ما فصل بعد از امسال هم قوی‌تر خواهیم شد. نوراللهی و امید عالیشاه به جمع ما برگشتند و از بشار رسن هم انتظار داریم به سطح خود برسد. در کل ما از هیچ‌کس و هیچ چیز ترسی نداریم.»

استقلال و دو نورچشمی شفر
وضعیت استقلال به دلایل متعدد نسبت به پرسپولیس ایمن‌تر است. آن‌ها مهره‌های آماده بیشتری دارند و از نقل‌وانتقالات هم محروم نیستند. به علاوه تعداد کمتری از ستاره‌های استقلال در آستانه پایان قرارداد قرار دارند. همه این مسائل به آبی‌ها کمک می‌کند نگرانی کمتری داشته باشند، اما در عین حال اخیرا شایعاتی مبنی بر جدایی سه بازیکن باکیفیت این تیم مطرح شده است که بین آن‌ها نام دو نورچشمی شفر هم دیده می‌شود.
وریا غفوری که امسال شاید بهترین بازیکن استقلال بوده، اخیرا با اعلام اینکه ۹۰ درصد از قراردادش را طلب‌کار است گفته هنوز پیشنهادی برای تمدید دریافت نکرده، هرچند باشگاه استقلال دیروز توضیح داد که به هیچ بازیکنی پیشنهاد نداده و همه چیز به پایان فصل موکول شده.
همچنین شایعاتی در مورد کوچ امید ابراهیمی به لیگ قطر هم به گوش می‌رسد، اما استقلالی‌ها نباید زیاد نگران باشند، چون هر سال چنین زمزمه‌هایی در مورد امید مطرح می‌شود و نهایتا او قراردادش را تمدید می‌کند! نفر سوم هم حسین حسینی است که در شماره دیروز، سیر تا پیاز داستانش را نوشتیم و حتما شما هم می‌دانید که بعد از آن پست خداحافظی در اینستاگرام در آستانه جدایی قرار گرفته، اما نکته کلیدی اینجاست که او بر خلاف ابراهیمی و غفوری هنوز یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و بدون اجازه باشگاه نمی‌تواند جایی برود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید