طلا در مرز ۱۳۰۰ دلار

طلا در مرز ۱۳۰۰ دلار

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری جهانی که ارزش قوی دلار و آمار اقتصادی مثبت آمریکا را تا حدودی جبران کرد، ثابت ماند.

کد خبر : ۵۷۸۷۲
بازدید : ۱۰۶۱

قیمت طلا ثابت ماند/طلا در مرز ۱۳۰۰ دلار قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری جهانی که ارزش قوی دلار و آمار اقتصادی مثبت آمریکا را تا حدودی جبران کرد، ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و به ۱۲۹۸.۲۹ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۸ دلار رسید.

به گفته مارک تو، مدیر معاملات در شرکت "وینگ فانگ"، تحرکات قیمت طلا منعکس کننده رفتار نسبتا آرام سرمایه‌گذاران است. ابهاماتی که بازار‌ها را نگران ساخته‌اند، مدتی است که وجود دارند و سرمایه‌گذاران به آن‌ها عادت خواهند کرد. وی پیش‌بینی کرد طلا بین ۱۲۹۶ دلار تا ۱۳۰۵ دلار معامله شود.

نگرانی‌ها نسبت به احتمال وقوع جنگ تجاری جهانی پس از اینکه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد می‌خواهد تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را اعمال کند، برانگیخته شد. کانادا و مکزیک علیه این تصمیم تلافی کردند.

تنش‌های سیاسی و اقتصادی ممکن است تا حدودی به رشد قیمت طلا کمک کنند، اما احتمال افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در ماه جاری، مانع رشد قیمت طلا شده است. رشد هزینه مصرفی آمریکا در آوریل شتاب گرفت و تورم همچنان رو به رشد است و زمینه را برای افزایش نرخ‌های بهره در ماه میلادی جاری تقویت کرده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد، لطمه می‌زند. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جمعه ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۴.۱۵۴ واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بازار برای برآورد دورنمای سیاست پولی آمریکا منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه و آمار شاخص مدیران خرید بخش تولید است که اواخر روز جاری منتشر خواهند شد.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۴۷.۰۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۶.۳۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۲۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۹۸۴.۶۰ دلار ایستاد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید