سه قانون ساده برای شادی بیشتر

سه قانون ساده برای شادی بیشتر

شادی و خوشحالی به سرگرمی و بازی محدود نمی‌شود. پژوهش‌های انجام شده نیز نشان داده که شادی بر روی کیفیت زندگی تاثیر بسزایی دارد و عدم وجود شادی در زندگی به عدم موفقیت در زمینه‌های دیگر منجر خواهد شد.

کد خبر : ۵۸۷۷
بازدید : ۵۱۱۵
سه قانون ساده برای شادی بیشتر

فرادید | شادی و خوشحالی به سرگرمی و بازی محدود نمی‌شود. پژوهش‌های انجام شده نیز نشان داده که شادی بر روی کیفیت زندگی تاثیر بسزایی دارد و عدم وجود شادی در زندگی به عدم موفقیت در زمینه‌های دیگر منجر خواهد شد.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون پست، افراد شاد نسبت به دیگران زایاییِ بیشتری داشته و از نظر مالی نیز مسئولیت تصمیمات خود را به عهده می‌گیرند. حتی احتمال ابتلای افراد شاد به ویروس سرماخوردگی نصف و احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی - عروقی نظیر حمله قلبی یا سکته 50 درصد کمتر از دیگران است.

اما اگر کمی واقع بین باشیم، خواهیم دید که قرار نیست همه همیشه شاد و خوشحال باشند. انسان در شرایط مختلف احساسات متفاوتی را تجربه می‌کند. این را هم باید در نظر بگیریم که شادی همیشه به معنای احساس برانگیخته شده از لذت نیست. انکار احساسات منفی، پیدا کردن یک شغل جدید، تغییر رژیم غذایی و ایجاد یک رابطه جدید، همگی از عوامل شاد بودن ما می‌توانند باشند. در حقیقت، اینکه شاد هستیم یا نه کاملا برگرفته از تصمیمات روزمره‌ی خود ما است.

در ادامه سه قانون طلایی شاد بودن را به شما خواهیم گفت. اطمینان داشته باشید که این قوانین می‌توانند کیفیت زندگی شما به تغییر دهند.

احساسات خود را بیان کنید
احساسات خود را بیان کنید: چه احساسات مثبت و چه احساسات منفی. علاوه بر آن، سعی کنید احساسات منفی‌تان را سرکوب کنید. مثلا زمانی که قرار است پیش رئیس خود بروید، با خود فکر کنید که قرار است اتفاقات خوبی رخ دهد. سرکوب کردن احساسات منفی می‌تواند فضا را برای احساسات مثبت باز کنید.

دیوید راک در کتاب «مغز خود را به کار گیرید» می‌نویسد: «کسانی که تلاش می‌کنند احساسات منفی خود را سرکوب کنند به اندازه‌ی کسانی که آن‌ها را بیان می‌کنند، درگیر می‌شوند.» از نظر دیوید راک، برچسب زدن به احساسات (ناامیدی، حسادت، غیره) می‌تواند بار آن‌ها را بگیرد و شما را آرام کند. البته قرار نیست این برچسب‌های احساسی را به رئیستان بگویید؛ کافی است از دفتر او بیرون آمده و با دوست خود تماس بگیرید.

بلاتکلیف نمانید
بلاتکلیفی هیچگاه حس خوبی به ما نمی‌دهد؛ در عوض سعی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. فرقی نمی‌کند در مورد چه موضوعی می‌خواهید تصمیم‌گیری کنید. از تصمیم‌گیری در مورد خرید کت زمستانی گرفته تا کلاس فوق‌العاده‌ی فرزندتان، در همه موارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با احتساب تمام جوانب تصمیم‌گیری کنید.

بر اساس نتایج یک تحقیق، زمانی که شما وارد رویه تصمیم گیری می‌شوید، فعالیت احساسی زیادی را صرف کمال‌گرایی خود می‌کنید. در واقع، شما ذهنتان را به شدت مشغول می‌کنید. این فعالیت‌های عصب‌‎شناختی در نهایت موجب کشیده شدن شما به سمت فعالیت‌های منفی و روزمرگی خواهد شد.

سه قانون ساده برای شادی بیشتر

اما گرفتن یک تصمیم خوب می‌تواند بخشی از مغز شما را تحریک کند تا احساس تسلط شما به زندگی افزایش یابد. بنابراین کافی است هر چه زودتر انتخاب خودتان را انجام دهید؛ نه اینکه مدام بر سر دوراهی و یا حتی چند راهی بمانید و بگویید که کدام تصمیم برای شما بهتر است.

به دیگران کمک کنید
اثر جادویی این کار را شاید ندانید. زمانی که یک روز پر دردسر را پشت سر گذاشته‌اید، کافی است این کار را امتحان کنید. هیچ چیز بهتر از کمک کردن به دیگران حس شما را بهتر نخواهد کرد. کمک کردن حتی با استرس هم مقابله خواهد کرد. پژوهشگران می‌گویند افرادی که به دیگران کمک می‌کنند، بهتر در مقابل استرس ایستادگی خواهند کرد.

به عبارت دیگر، زمانی که فشار روزمره‌ی زندگی غیرقابل تحمل می‌شود، با دیگران در ارتباط باشید و به آن‌ها کمک کنید. حتی زمانی که برخلاف انتظار شخصی به او کمک می‌کنید، اثر کمک کردن 40 درصد بیشتر خواهد شد.

تمام این موارد در زندگی به کمک شما می‌آیند. بنابراین به هیچ وجه آثار این موارد را دست کم نگیرید. در ضمن، فقط به گفتن اتکا نکنید و باید این سه کار را حتما انجام دهید تا اثر آن را ببینید. شاید در نگاه اول با خود بگویید که این موارد را می‌دانستید، اما عمل کردن به این قوانین می‌توانند تغییرات مثبتی را در شما به وجود آورد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی اجازه نمی یابید احساسات خود را مستقیما بیان نمایید، وقتی اسیر قضاوتهای دیگران و برداشت نادرست انها از اشتباهات خود می شوید چه باید کرد؟، بلا تکلیفی خود یک وضعیت دائمی شده برای یکعده، اگر افرادی که با ذهن بیمار خود و تهمتهای مختلف اجازه نمی دهند از بلاتکلیفی در بیایید اصلاح شوند انوقت شادی در کل جامعه جریان خواهد یافت.

  • ناشناس ارسالی در

    خوب بزار یادت بدم :

    1 رفاه اجتماعی
    2 پول و حقوق مکفی
    3 آخریشم . ملت به درک رسیده خالی از جو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید