موادغذایی که چهره را زیبا می‌کنند

یک متخصص طب سنتی گفت: مویز, شیره انگور, تخم مرغ عسلی, ماءالحم, نخود آب و انجیر از جمله موادغذایی خون‌ساز هستند، همچنین خون بسیار خوب, رقیق تولید کرده و در زیبایی پوست و شفافیت رنگ چهره بسیار موثر هستند.

کد خبر : ۶۲۲۱
بازدید : ۱۲۷۳۲
یک متخصص طب سنتی گفت: مویز, شیره انگور, تخم مرغ عسلی, ماءالحم, نخود آب و انجیر از جمله موادغذایی خون‌ساز هستند، همچنین خون بسیار خوب, رقیق تولید کرده و در زیبایی پوست و شفافیت رنگ چهره بسیار موثر هستند.

به گزارش تسنیم، لیلا شیربیگی درباره راه‌های تولید خون صالح و صاف از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: گوشت‌ها دارای طبیعت گرم و تر هستند بسیار کثیرالغذا و مولد خلط خون در بدن هستند.

به گفته وی مویز, شیره انگور, تخم مرغ عسلی, ماءالحم (آب گوشت بدن تلیت کردن), نخود آب و انجیر از جمله موادغذایی خونسازی هستند که در منابع طب سنتی بارها از آنها نام برده شده است، همچنین انجیر که خون بسیار خوب و رقیق تولید می‌کند و در زیبایی پوست بسیار موثر است.

نخود آب مقوی بدن‌های ضعیف است
این متخصص طب سنتی افزود: نخود "آب منضج یا پزنده" خلط بلغم است، یعنی بلغم را در خون پخته و آماده دفع می‌کند. نخود آب مقوی بدن‌های ضعیف است و در بیماری‌های بلغمی و سوداوی بسیار موثر است، البته برای گرم مزاجان زیاد مناسب نیست.

شیربیگی درباره طرز تهیه نخودآب اضافه کرد: نخود 250 گرم برای هر نفر, یک عدد ماهیچه, نسبت نخود به برنج 8 به 1 است, زیره, زردچوبه، زعفران و دارچین به این ترتیب که نخود نفخ گرفته با گوشت را کاملاً پخته شود, سپس برنج را اضافه کرده و به پختن ادامه دهند یعنی همراه با نخود به مدت طولانی بپزند و در نهایت ادویه را اضافه کنند.

زعفران, فلفل, میخک برای انتشار خون در بدن و رفع غلظت بسیار موثر است
وی ادامه داد: برای انتشار خون در بدن و افزایش حرکت خون و رفع غلظت آن استفاده از ادویه‌هایی مانند زعفران, فلفل, میخک در غذا بسیار موثر است. اگر خون به خوبی در بدن گردش داشته باشد, فرد انرژی بدنی بالا خواهد داشت.

ادویه زعفران لایه بردار خوبی برای پوست است
این متخصص طب سنتی افزود: ادویه زعفران، لایه بردار خوبی برای پوست است, زعفران شادی آور, مقوی و بدن و قوای قلبی است. مصرف شربت گلاب و زعفران بسیار به رفع بیماری‌های عصبی کمک می‌کند.

شیربیگی خاطرنشان کرد: مربای هلیله رنگ چهره را زیبا می‌کند و برای تصفیه بدن از سودا و وسواس بسیار مفید است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید