تصاویر/ بحران هولناک آب و هوایی

تصاویر/ بحران هولناک آب و هوایی

تصاویر ناسا نشان می‌دهد، یخ‌های گرینلند در طول تابستان با شدت بیشتری آب شده و اکنون کارشناسان ناسا مطالعات جدیدی را مبنی بر تاثیر آب و هوای منطقه بر تغییرات یخچال‌های طبیعی آغاز کرده اند.

کد خبر : ۶۲۶۶۵
بازدید : ۱۰۰۳
گرم شدن کره زمین پیامد‌های بسیاری را با خود به دنبال داشته از افزایش آتش سوزی و خشکسالی تا ذوب شدن یخچال‌های طبیعی. این موضوع در حالی است که ورقه‌های یخ گرینلند با سرعت غیرقابل تصوری در حال ذوب شدن هستند.
اما این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که قطعات یخی و یخچال‌های طبیعی تامین کننده ۹۰ درصد از آب‌های شیرین کره زمین هستند. تصاویر ناسا نشان می‌دهد، یخ‌های گرینلند در طول تابستان با شدت بیشتری آب شده و اکنون کارشناسان ناسا مطالعات جدیدی را مبنی بر تاثیر آب و هوای منطقه بر تغییرات یخچال‌های طبیعی آغاز کرده اند.
بالا آمدن سطح دریا‌ها مسئله‌ای " هولناک" برای جوامع ساحلی سراسر جهان است. افزایش ذوب ورق‌های یخی گرینلند در سال‌های اخیر نیز ممکن است مرتبط با دمای خنک‌تر از حد معمول اقیانوسی جنوب جزیره و کاهش گردش اقیانوسی باشد. مطالعه ذکر می کند که لایه های یخ گرینلند دارای حجم زیادی از آب منجمد هستند و در صورتی که تمام آن ذوب شود، سطح دریای جهانی در حدود ۲۰ تا ۲۳ فوت افزایش خواهد یافت.

مطالعه همچنین اشاره می کند، سطح ذوب ورق یخی به طور چشمگیری به دلیل ثبات نسبی و میانگین تجمع برف ​​در دهه ۱۹۷۰ افزایش یافته است.
منبع: آتلانتیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید