محصولات جدید آمازون چه ویژگی‌هایی دارد؟

محصولات جدید آمازون چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مراسم ۹۰ دقیقه‌ای که با معرفی ۱۵محصول جدید همراه شد، آمازون توانست حضار و بینندگان را به‌شکل قابل توجهی مجذوب و شگفت‌زده کند. نقطه عطف هیجان این مراسم هم به معرفی مایکروویو این شرکت برمی‌گردد که با استقبال شدید حضار روبه‌رو شد.

کد خبر : ۶۲۷۷۹
بازدید : ۱۶۰۹
محصولات جدید آمازون چه ویزگی‌هایی دارد؟
شرکت آمازون در مراسم مخصوصی از محصولات جدیدش پرده برداشت. محصولاتی که برخی از آن‌ها با دستیار صوتی معروف الکسا کار می‌کنند و تجهیزات جذاب خانه هوشمند که علاقه‌مندان آن را متحیر کرده است. اما آنچه که در این مراسم بیش از هرچیزی قابل‌توجه بود، توانایی آمازون در برگزاری رخداد به همراه حجم بالایی از هیجان و جذابیت بود.
در این مراسم ۹۰ دقیقه‌ای که با معرفی ۱۵محصول جدید همراه شد، آمازون توانست حضار و بینندگان را به‌شکل قابل توجهی مجذوب و شگفت‌زده کند. نقطه عطف هیجان این مراسم هم به معرفی مایکروویو این شرکت برمی‌گردد که با استقبال شدید حضار روبه‌رو شد.

در مقایسه با این مراسم، رخداد اپل را می‌توان در نظر گرفت که در همین بازه زمانی ۹۰دقیقه‌ای از ۳ آی‌فون جدید رونمایی شد که البته در کنار آن از ساعت هوشمند جدید این شرکت هم پرده‌برداری شد.
مراسم اپل تنها به معرفی این چند محصول محدود شد که متاسفانه از چند هفته قبل از برگزاری این مراسم بسیاری از اطلاعات مرتبط با این محصولات هم لو رفته بود. همین مساله باعث کاهش قابل توجه هیجان‌زدگی حضار و بینندگان این مراسم و نارضایتی آن‌ها در چند سال اخیر شده است.

نکته بعدی اینکه اپل در این مراسم که مهم‌ترین رخداد سالانه این شرکت محسوب می‌شود هیچ محصولی در بخش خانه هوشمند معرفی نکرد و همین مساله سوالات زیادی را در رابطه با نحوه رقابت اسپیکر هوشمند «هوم پاد» و دستیار صوتی «سیری» این کمپانی با رقیب اصلی خود یعنی آمازون اکو و الکسا به‌وجود آورده است.
حال با توجه به برگزاری این دو رخداد از سوی این دو کمپانی برتر دنیا، به‌نظر می‌رسد کمپانی آمازون می‌تواند جایگاه خود را در صدر محصولات خانه هوشمند و دستیار صوتی بیش از پیش محکم کند. ضمنا ارزش سهام این دو شرکت هم گواه همین قضیه است؛ چراکه ارزش سهام آمازون طی یک سال اخیر رشد ۱۰۰ درصدی داشته و این در حالی است که ارزش سهام اپل در این یک سال تنها ۴۱ درصد رشد داشته است.

۱۵ محصول جدید ساخت آمازون
در کنار محصولات متعددی که در رخداد آمازون معرفی شدند، این شرکت غیرمستقیم دو پیام مهم و جدی را هم برای حضار و رقبای اصلی خود فرستاد: اول اینکه آمازون در مسیر تسخیر بازار محصولات خانه هوشمند قرار دارد و اینکه قادر است رخداد‌های خود را خیلی جذاب‌تر از رخداد‌های شرکت اپل برگزار کند.
در این مراسم آمازون محصولات مجهز به دستیار صوتی الکسا را معرفی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مایکروویو، ساعت دیواری، آمپلی‌فایر و گجت‌های خودرو اشاره کرد.
این شرکت همچنین یکسری سرویس‌های جدید را نیز معرفی کرد که از جمله آن‌ها سرویس «Alexa Hunches» است که به کاربر یکسری پیشنهاد‌ها را بر اساس رفتار‌ها و عادات روزانه او ارائه می‌کند، مثلا خاموش کردن لامپ‌های اضافی منزل.
هدف اصلی آمازون از معرفی و ارائه این محصولات و خدمات نفوذ هرچه بیشتر دستیار صوتی و هوشمند این شرکت در زندگی و منازل کاربران سراسر دنیا است. اسپیکر‌های هوشمند اکو که روزی یک دیوایس غریبه و تازه وارد محسوب می‌شدند، امروزه به پیشتازان عرضه اسپیکر‌های هوشمند بازار تبدیل شده و با فاصله زیاد نسبت به رقبای خود در صدر پرفروش‌ترین دیوایس‌های هوشمند بازار قرار دارند.
محصولات جدید آمازون چه ویزگی‌هایی دارد؟

حال با معرفی محصولات و خدمات جدید به نظر می‌رسد آمازون می‌خواهد الکسا نه تنها در اتاق‌نشیمن، بلکه در تمامی نقاط منزل و حتی گاراژ خودرو کاربران هم حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشد. ظرفیت دستیار هوشمند آمازون در این بخش هم بسیار زیاد و در حال رشد است.
طبق برآورد‌های کارشناسان صنعت محصولات مرتبط با منازل هوشمند تا سال ۲۰۲۲ به ارزش ۵۳ میلیون دلار در بازار خواهد رسید و آمازون هم که از روز‌های اول در این زمینه پیشتاز بوده مطمئنا سهم اعظمی از این بازار را در اختیار خواهد گرفت و می‌تواند در ادامه درآمد قابل توجهی از این بخش را از آن خود کند.
ضمنا با معرفی مایکروویو و آمپلی‌فایر مجهز به چیپ الکسا، آمازون برای اولین بار رسما وارد عرصه لوازم خانگی هوشمند و سرگرمی می‌شود.
آمازون اکو اتو
آمازون اکو اتو یک محصول جدید از آمازون است که در جریان محصولات متنوع آمازون در سیاتل معرفی شده است. این دستگاه کوچک تمام قابلیت‌های دستیار صوتی آمازون (الکسا) را با خود دارد. شرکت آمازون قیمت این محصول را تا قبل از عرضه رسمی ۹۹/ ۲۴ دلار در نظر گرفته که صرفا از طریق ارسال دعوتنامه خرید آن ممکن است. قیمت اصل آن در بازار ۵۰ دلار است.
با این دستگاه می‌توان دستیار صوتی آمازون (الکسا) را به بلندگوی خودرو متصل کرد. این دستگاه مجهز به هشت میکروفن است که برای کار در فضای داخل ماشین بهینه شده‌اند.
این میکروفن‌ها قادر به تشخیص صدای کاربر حتی هنگام پخش موسیقی هستند. کاربر می‌تواند به کمک این دستگاه فرامین صوتی به دستگاه بدهد مثلا پخش موسیقی یا اخبار یا همچنین می‌تواند آن را به سیستم هوشمند خانگی خود متصل کند به این ترتیب مثلا هنگام نزدیک شدن به خانه در گاراژ را باز کند. پخش کتاب‌های صوتی، پادکست، گوش دادن به آمازون موزیک، اسپاتیفای و... نیز از جمله قابلیت‌های احتمالا پرکاربرد این دستگاه خواهد بود.

آمازون امکان تماس صوتی را روی الکسا فراهم کرده، بنابراین کاربر می‌تواند از طریق این دستگاه یک تماس صوتی با کاربر دیگری که اپلیکیشن یا بلندگوی آمازون دارد برقرار کند. همچنین با ایجاد نقطه خاصی (مثلا محل کار یا خانه) می‌توان دستورات خاص روتینی را برای دستگاه تعریف کرد مثلا هنگام ترک خانه به‌طور خودکار سیستم گرمایشی یا سرمایشی و چراغ‌ها خاموش شوند یا هنگام رسیدن به خانه در گاراژ باز و چراغ‌ها روشن شوند.
محصولات جدید آمازون چه ویزگی‌هایی دارد؟
کاربر همچنین می‌تواند از این دستگاه آدرس یا مکانی مانند رستوران را بپرسد با توجه به اینکه پاسخ به‌صورت شفاهی ارائه می‌شود به نظر نمی‌رسد این دستگاه قابلیت خوبی در مسیریابی داشته باشد، اما می‌تواند مثلا مسیریابی را روی waze یا گوگل‌مپ روی گوشی فعال کند.

آمازون اکو اتو Echo Auto برای اتصال به اینترنت نیاز به اتصال به گوشی کاربر دارد که روی آن اپلیکیشن آمازون نصب باشد. این دستگاه قادر به اتصال از طریق بلوتوث به بسیاری از خودروهاست ضمن اینکه برای پخش موسیقی با کیفیت خوب خروجی auxiliary دارد که می‌توان آن را به سیستم پخش خودرو متصل کرد. این دستگاه ۴۵ گرم وزن دارد و از پردازنده Mediatek MT ۷۶۹۷, Intel Quark S. ۱۰۰۰ برخوردار است.
اکو اینپوت
اکو اینپوت یکی از محصولات جدید آمازون است که با اضافه شدن به اسپیکرها، دستیار دیجیتالی الکسا را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این محصول جدید که در واقع پاسخ آمازون به گوگل و دانگل Chromecast Audio است، به یک میکروفن داخلی تجهیز شده و به واسطه اندازه کوچک، آن را هر جایی می‌توان قرار داد. Echo Input تنها ۵/ ۱۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و از اواخر امسال، با قیمت ۹۹/ ۳۴ دلار به فروش خواهد رسید.
نسل دوم اکو پلاس
طراحی نسل جدید اکوپلاس، شباهت زیادی با نسخه استاندارد آن داشته و از پارچه در طراحی آن استفاده شده است. کیفیت صدای این گجت نسبت به گذشته بهبود یافته و مثل مدل قبلی می‌تواند نقش یک هاب برای گجت‌های هوشمند خانگی را ایفا کند.
به علاوه، آمازون یک سنسور حرارتی را هم به نسل دوم اکو پلاس اضافه کرده است که متناسب با دمای اتاق، می‌تواند روتین‌های Alexa را فعال کند. هم‌اکنون پیش‌فروش نسل دوم اکو پلاس با قیمت ۹۹/ ۱۴۹ دلار (یکسان با نسل قبلی) آغاز شده است و از اکتبر، علاقه‌مندان قادر به خرید این محصول جدید خواهند بود. همراه با این اسپیکر هوشمند، آمازون کنترل‌های صوتی جدیدی را هم نشان داده است که بدون نیاز به اینترنت می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.
به‌عنوان نمونه، زمانی که ارتباط اینترنت قطع شده باشد، شما با این اسپیکر همچنان قادر به کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند خواهید بود. آمازون با «برخی از پرکاربردترین کنترل‌ها مثل چراغ» آغاز کرده است و در طول زمان، کنترل صوتی محلی را به سایر دستگاه‌ها نیز اضافه خواهد کرد.
اکو ساب
آمازون همچنین اعلام کرد که در حال توسعه محصول دیگری در زمینه سیستم‌های صوتی خانگی است که Amazon Echo Sub نام دارد. این محصول، یک ساب ووفر ۱۰۰ واتی است که قرار است که صدای Bass را برای سیستم‌های صوتی خانگی ایجاد کند.
Amazon Echo Sub می‌تواند در یک زمان به دو دستگاه اکو متصل شده تا صدای استریو کامل‌تری ارائه شود و همچنین با استفاده از برنامه الکسا یا صدای کاربر، قابل کنترل است. ابعاد Echo Sub، نسبتا بزرگ است و دورتا دورش با پارچه مخصوص پوشانده شده است.
این دستگاه بعد از اتصال با دستگاه‌های اکو، می‌تواند سیستم استریو ۱/ ۲ ایجاد کند. تا پیش از این، تنها این امکان وجود داشت که تعدادی دستگاه اکو در یک اتاق به‌صورت گروه کنار هم قرار داده شوند، اما ایجاد یک سیستم استریو واقعی از طریق اتصال چند دستگاه اکو ممکن نبود. Amazon Echo Sub زمانی که با یک دستگاه اکو متصل شود، قادر است صدای ۱/ ۱ و بعد از اتصال با دو دستگاه اکو، صدای ۱/ ۲ تولید کند.
الکسا نیز قرار است قابلیت‌های جدیدی در زمینه موسیقی کسب کند مانند انتخاب آلارم جدید از بند موسیقی مورد علاقه کاربر. این دستگاه قرار است اواخر ماه جاری عرضه شود و از امروز با قیمت ۹۹/ ۱۲۹دلار برای پیش فروش ارائه شده است.

آمازون اخیرا فعالیت خود را در حوزه بازار سیستم‌های صوتی خانگی افزایش داده، کاری که دو رقیب اصلی وی، اپل و گوگل نیز همان را انجام داده‌اند. سونوس- Sonos- هم یکی از شرکت‌هایی است که اخیرا در این بازار خودی نشان داده است.
سونوس چند دستگاه سازگار با الکسا دارد و هدفش بیشتر مشتریان سطح بالاتر است که تمایل دارند برای دسترسی به این بخش جدید از بازار تکنولوژی، هزینه بیشتری پرداخت کنند. آمازون علاوه بر Sub، دو محصول دیگر در حوزه تکنولوژی‌های صوتی ارائه کرده که Echo Link Amp و Echo Link نام دارند. این دو محصول، آمپلی فایر‌های استریو هستند که گزینه‌های مختلفی در زمینه دریافت و ارائه آئودیو ارائه می‌کنند. Echo Link، ۹۹/ ۱۹۹ دلار قیمت دارد و تا آخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود.
Link Amp نیز با قیمت ۹۹/ ۲۹۹دلار، اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. هر دو محصول از Ethernet و کابل‌های کوآکسیال- coaxial cables- پشتیبانی کرده، هیچ کدام میکروفن ندارند و قرار است با دیگر دستگاه‌های اکو سازگاری داشته باشند. آمازون همچنین قرار است قابلیت موسیقی چند اتاقه - multi-room music - خود را برای دستگاه‌های سازگار با الکسا که شرکت‌های متفرقه می‌سازند عرضه کند. این قابلیت به‌صورت رایگان برای تمام دستگاه‌ها عرضه خواهد شد.
محصولات جدید آمازون چه ویزگی‌هایی دارد؟
الکسا گارد
آمازون می‌خواهد با Alexa Guard به آرامی وارد حوزه امنیت خانگی شود. این ویژگی جدید که در کنار محصولات جدید آمازون معرفی شده است، «به منظور کمک به مشتریان برای محافظت از خانه، هنگامی که در خانه نیستند، با دستگاه‌های اکو، چراغ‌های هوشمند و سرویس‌های امنیتی ادغام خواهد شد.»
در صورت فعال بودن Gaurd و هنگام شناسایی صدایی خاص مثل شکستن شیشه یا هشدار‌های مربوط به وجود دود یا گاز منواکسیدکربن، الکسا می‌تواند هشدار‌های هوشمند (Smart Alerts) را در قالب کلیپ‌های صوتی ارسال کند.
برای استفاده از این قابلیت کافی است دستگاه اکو را روی «away mode» تنظیم کرده و عبارت «Alexa, I'm leaving» را هنگام ترک خانه بگویید تا الکسا، در صورت شناسایی صدایی خاص توسط دستگاه اکو، شما را مطلع کند. سازندگان یک حالت ویژه به نام «Away Lighting» را هم برای الکسا گارد در نظر گرفته‌اند که با تکیه بر یادگیری ماشینی می‌تواند چراغ‌های هوشمند شما را «بر اساس الگویی که طبیعی به نظر می‌رسد»، روشن و خاموش کند؛ حالتی که هنگام خالی بودن خانه، احتمالا موجب فریب سارقان خواهد شد.
گجت‌های خانگی آمازون

در میان محصولاتی که در مراسم آمازون معرفی شد دو محصول به‌چشم می‌خورند که نشان می‌دهد آمازون با جدیت زیادی قصد دارد وارد عرصه وسایل هوشمند خانگی شود: مایکروویو و ساعت دیواری مجهز به الکسا. مایکروویو آمازون که به وای فای مجهز است با قیمت ۶۰ دلار و از ۱۴ نوامبر در بازار عرضه خواهد شد.
البته این مایکروویو مستقیما به دستیار صوتی الکسا مجهز نیست و برای این کار دستگاه باید از طریق وای‌فای به یک اسپیکر هوشمند اکو متصل شود.
همچنین آمازون یک ساعت دیواری اکو نیز عرضه کرد که ۳۰ دلار قیمت دارد. این ساعت هم البته مستقیما به دستیار صوتی الکسا مجهز نشده و از طریق بلوتوث به دیوایس‌های اکو متصل می‌شود و از این طریق می‌توانید از تایمر الکسا روی آن استفاده کنید.
بنابراین پس از تنظیم تایمر یکسری از ال‌ای‌دی‌ها به منظور نمایش زمان باقی مانده روی ساعت روشن می‌شوند. معرفی چنین دیوایس‌هایی نشان می‌دهد که شرکت آمازون قصد دارد حضور پررنگ‌تری در منازل کاربران داشته باشد و در زمینه وسایل هوشمند و در کل خانه هوشمند هم پیشتاز باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید