بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

«سبد کالا کارگران توزیع و تمام شد آموزش و پرورش گرفته است دیگر وزارتخانه ها تک به تک با تایید ذی حسابان دریافت می کنند و برای تمام مددجویان بهزیستی وکمیته امداد و پشت نوبتی ها اقدام شد».

کد خبر : ۶۵۱۱۶
بازدید : ۷۵۳۳۷
بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی
فرادید | براساس مصوبه دولت مقرر شد به بازنشستگان و بیمه‌شدگان این سازمان که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود و تاپایان سال این افراد ۶۰۰ هزار تومان بسته حمایتی دریافت می‌کنند.
به هر خانواده یک بسته حمایتی ارائه داده می‌شود بعنوان مثال اگر در خانواده ۳ نفر مشغول به کار باشند و هر کدام کمتر از ۳ میلیون تومان درآمد داشته باشند به یک نفر از آنها این بسته داده می‌شود و این بسته حمایتی تنها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

توزیع بسته حمایتی شروع شده است؟

از روز گذشته برابر با 29 دی ماه، پرداخت نقدی "بسته حمایتی" به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان آغاز شد و بنابر اعلام معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، در این مرحله "تمامی بیمه‌شدگانی که حقوق کمتر از 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول این بسته هستند که تعداد آنها 6 میلیون و 150 هزار نفر است."

با توجه به تعداد بالای مشمولان دریافت این بسته حمایتی، واریز مبالغ از صبح دیروز آغاز شده است و تا عصر امروز تمام بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این مبالغ به حساب دریافت یارانه آنها واریز خواهد شد.

اما درباره اینکه دقیقاً چه کسانی در لیست دریافت بسته حمایتی قرار دارند باید گفت: در لیست بیمه‌شدگان مشمول دریافت این بسته حمایتی، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری قرار دارند؛ لیست بیمه‌شدگانی که برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال شده، افرادی هستند که از فروردین لغایت مهر سال جاری شاغل بودند و در این مدت به سازمان تأمین اجتماعی لیست حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

مبالغ واریزی در این مرحله بین 100 هزار تا 300 هزار تومان متغییر است با این توضیح که برای خانوارهای یک‌ نفره، 100 هزار تومان، خانوارهای دو نفره، 150 هزار تومان، خانوارهای سه‌ نفره، 200 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره، 250 هزار تومان و خانوارهای 5 نفره به بالا 300 هزار تومان پرداخت می‌شود.

نحوه پیگیری عدم واریز بسته حمایتی برای مشمولان

سؤال بسیاری از خانوارها و کسانی که طبق شرایط اعلام شده، مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند، این است که در صوت عدم واریز این مبالغ تا عصر امروز به حساب مشمولان، از چه طریق باید پیگیر این مشکل شوند؟

در پاسخ به این سؤال، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفته: «این افراد از روز دوشنبه اول بهمن ماه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس 1420 آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان در مورد بسته حمایتی است.»

اما گذاشتن قید حقوق کمتر از 3 میلیون تومان باعث ایجاد ابهام برای بسیاری از فعلان مشاغل مختلف شده است؛ با این توضیح که تکلیف بیمه‌شدگانی که فاقد فیش حقوقی هستند مانند کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و ... چه می‌شود؟ همچنین آیا افرادی که در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند نیز مشمول دریافت این بسته حمایتی می‌شوند؟

ادامه پرداخت "بسته حمایتی" در سال آینده؟!

اما پیش از این وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، نیمی از جمعیت کشور را مشمول دریافت "بسته حمایتی" اعلام کرده و گفته بود "ادامه پرداخت این بسته حمایتی در سال آینده به منابع و بودجه سال 98 بستگی دارد؛ بودجه این طرح در مرحله اول 3000 میلیارد تومان بود."

قبل از آن هم شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز دور دوم توزیع سبد حمایتی خبر داده بود.
شریعتمداری در مورد توزیع سبد حمایتی دولت گفته بود: «سبد کالا کارگران توزیع و تمام شد آموزش و پرورش گرفته است دیگر وزارتخانه ها تک به تک با تایید ذی حسابان دریافت می کنند و برای تمام مددجویان بهزیستی وکمیته امداد و پشت نوبتی ها اقدام شد».

وزیر رفاه گفت: در ادامه گروه سوم کسانی دیگر مثل رانندگان و کارگران ساختمانی هستند که حقوق زیر ۳میلیون دارند به تدریج در گروههای مختلف ساماندهی شدند.

وی گفت: به دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم سازمان های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد ابلاغ شده است.

بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

شریعتمداری وزیر رفاه گفت سبد کالا کارگران توزیع و تمام شد

شریعتمداری افزود: درمورد آنهایی که بیمه نیستند و در گروههای مشمول قرار ندارند نیز بخش غالبی از مردم بیمه اند اما غیر از آن به تمام مراکز امداد و بهزیستی بعد از اتمام این مرحله اعلام می کنیم که برای ثبت نام تقاضایشان اقدام کنند.

گفتنی است پیش از این سرپرست سازمان تامین اجتماعی از توزیع بسته حمایتی تامین اجتماعی خبر داده بود. بندپی قبل از استاندار شدن همچنین در مورد جزئیات توزیع این بسته حمایتی توضیحاتی ارائه داد.

او که در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ صحبت می‌کرد در در پاسخ به سؤالی درخصوص فرآیند توزیع بسته حمایتی دولت گفت: «بخش اول ارائه بسته حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بود، به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند، بسته حمایتی دریافت کردند و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران طی هفته آینده این بسته را دریافت می‌کنند».
بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی
انوشیروان محسنی بندپی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: «سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری‌بگیران را نیز ما پرداخت می‌کنیم. اعتبار این امر داده شده و چنانچه همزمان با حقوق آن‌ها باشد به‌طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری‌بگیران اضافه می‌شود و اگر زودتر از حقوق، زمان پرداخت بود این بسته را جداگانه به حسابشان واریز می‌کنیم».
مرحله قبلی پرداخت بسته حمایتی چه بود؟
پرداخت بسته حمایتی به گروه چهارم شامل کارگران، رانندگان و اقشار و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیز بخشی از بسته حمایتی دولت به اقشار کم‌درآمد بود.
نوبخت سخنگوی دولت در هنگام اعلام خبر افزایش حقوق کارمندان دولت اعلام کرد بسته حمایتی دولت برای کارمندان و بازنشستگان در سال آینده هم ارائه می‌شود.
به گفته نوبخت بسته حمایتی دولت سال آینده هم توزیع می‌شود

بر اساس «دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه»، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد به‌شرح زیر اقدام نماید:

خانوار‌های تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند می‌شوند. همچنین خانوار‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌شوند.

خانوار‌های با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان از جمله گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان و رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.

سایر خانوار‌های کم‌درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان، درخواست آن‌ها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پذیرفته می‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، به‌درخواست کتبی اشخاص، پس از اجازه آن‌ها به دسترسی وزارتخانه‌های مذکور، به حساب‌های بانکی مربوط رسیدگی کند.

سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار دونفره ۲۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار سه‌نفره حدود ۲۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار چهارنفره ۳۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار ۵ نفره و بیشتر ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

سه گروه اول مشمولان سبد حمایتی تا کنون این بسته را دریافت کرده‌اند. طبق اظهارات محمدحسن زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، درباره زمان پرداخت بسته حمایتی که بیان کرده است «با توجه به اینکه سیستم پرداختی سازمان تأمین اجتماعی در ماه یک بار است احتمالاً با حقوق پرداخت خواهد شد»، احتمال پرداخت ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایتی به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی با حقوق آذر وجود دارد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    در مورد بسته حمایتی دولت برای کارگران امیدوارم مثل قضیه سبد کالا نشه و اون همه بی نظمی

    • ناشناس ارسالی در

      عجب داستانی بود سبد کالا

  • سجاد ارسالی در

    ما یک خانواده ی بیشتر از هفت نفر هستیم که پدرم پنجاه سالشه وبیمه هم ندارد وتحت حمایت هیچ ارگانی هم نیست فقط پدرم بایک وانت میوه فروشی میکند وبقیه مون هم بیکاریم چرابه مابسته ی حمایتی نمی دهند یعنی وضع ما بهتر از کامندان وبازنشستگان هست .چرا مسعولین اسمی ار مردم عادی نمی برند یعنی نمدونند یا خودشونو به ندانستگی میدن.کد ملی۴۹۴۹۰۹۴۳۸۶.لطفا یه کاری برای ما انجام بدهید

    • ناشناس ارسالی در

      هرچی میشه به کارمندا میرسن فقط. اونا که وضعشون بد نیست. پس دستفروش و سرباز و... چی میشه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا باعث تاسفه. خیلی خانواده ها الان اینجورین هیچ توجهی هم نمیشه

    • علی ارسالی در

      بی عدالتی حکمفرماست
      جوری وانمود میکنن انگار کارمندها ضعیفترین قشر هستند در حالی که به طور منظم حقوق و مزایا دریافت میکنن
      و معلمهای عزیز با این همه تعطیلی...............

  • علی اصغرساجدی ارسالی در

    چرا به ما هیچ بسته حمایتی ندادن تحت پوشش ارگانی نیستیم فقط بیمه روستای داریم چرا فقط به کمیته وبهزستی کمک میکنید پس ما چه خاکی به سر کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      حرف حقو زدی انصافا

  • ناشناس ارسالی در

    این بسته حمایتی هم ازون شاهکاراستا. بابا چهار تا دونه مرغ مشکل کیو حل میکنه؟

    • ناشناس ارسالی در

      همه کاراشون شاهکاره

  • فرامرز ارسالی در

    چراهمه چیزبرای حقوق بگیرها هست مردم کم درامدچی اوناکه حداقل یه حقوقی میگیرند بیکارا چی دارند کارمندها بخاطررای به دولت روحانی دراولویت هستندد وبقیه بخاطررای ندادن بایدتنبیه بشن

  • علی ارسالی در

    من یک گارگر ساختمانی هستم حتی سه نفر عایله دارم.و هیچ گونه بیمه ای ندارم .مستاجر هستم .حتی توان اینکه خودمو بیمه تا مین اجتماعی کنم ندارم.چرا دولت توجی به امثال من نمیکه.گاهی اوقات به شام شبم محتاجم

  • سیدمهدی موسوی ارسالی در

    سلام چرا بنده سرپرست خانواده مستاجرهستم ومدت هفت سال بیکارم ومادرپیرم که تحت پوشش امدادهست بااوزندگی میکنم بازن و بچه ام اونم خوش بدبخت هستش چرابه فکرمانیستین پس ماچکارکنیم آدم نیستیم مگه؟چراسبدکالابه ماتعلق نمیگیرد لطفارسیدگی کنید5769907444کدملی من هست یخ بررسی به حساب بانکی من بیندازیدتامتوجه بشیدچی میگم09119509186

  • ناشناس ارسالی در

    ما که تحت هیچ پوششی نیستیم باسه تا بچه یه کارگر روز موز بتید چیکار کنیم لطفا جواب بدین

  • ناشناس ارسالی در

    بسته حمایتی تامین اجتماعی و دولت و... مگه فرق داره اینا؟ بابا ی بسته به همه ملت بدید بره دیگه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا

  • ناشناس ارسالی در

    چی بودیم چی شدیم . با این همه ثروت خدادادی شدیم محتاج بسته حمایتی....

  • علیرضا ارسالی در

    نامه کارگر هستیم هنوز هیچ بسته حمایتی دریافت نکردعایم چطور وزیر میگه بسه حمایتی به کارگران داده شده

  • علی ارسالی در

    سلام من کارگر از صبح تا شب جون میکنم خودم با دوتا دختر دوقلو واجاره ماهی هم یک تومن پول میگیرم یه سبد کالا چند روز برام مشکل زندگیمو حل میکنه که اینقدر این هفته اون هفته میکنید من که دیگه نمیتونم رو صورت خانوادام نگاه کنم از بس وسایل خواستن نتونستم بخرم تا کی

  • ناشناس ارسالی در

    پس اونایی که بیمه تامین اجتماعی هستن چی ، چرا فقط به بازنشسته های تامین اجتماعی دادین ?

  • ... ارسالی در

    من یک کارگر قراردادیم با حقوق قانون کار بسته تون مال خودتون
    خواهش نزارین ایقدر گرونی بشه واقعا ماها خسته شدیم از کاراتون

  • کارگر ارسالی در

    من کارگر ساختمان و بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنم و هیچ سبد کالای به ما داده نشده

  • ناشناس ارسالی در

    شما فقط به فکر کمیته و بهزیستی هستید واقعا کسای دیگه هم تواین مملکت زندگی میکنند که حال و روز شون بدتره افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی هست ...بخدا من آدم میشناسم که کمیته تحت پوشش هست تامین اجتماعی حقوق میگیره وزمین کشاورزی داره خونه داره پول تو بانک داره....بخدا انصاف نیست خداراهم خوش نمیاد ....واقعا اگه میخواهید کمک کنید به آدمی کمک کنید که واقعا نیاز داره .ابرو داره و چیزی درتوان ندارد.اگه این کار کردید خداهم از شما راضی وگرنه که ....

  • مجید ارسالی در

    این دولت به سرمایه دارها بهتر رسیدگی میکنه والا من یه کارگر با در امد حد اکثر یک میلیون تومان در ماه ام تا حالا هم هیچ سبد یا بسته ای نگرفتم کارخانه دار سبد کالا گرفت من نه

  • مهدی میرزایی ارسالی در

    سلام بسته حمایتی کارگران ساحتمانی تامین اجتماعی چی شد؟

  • ناشناس ارسالی در

    عزیزما شهید دادیم ایران را اباد کردیم خارجی ها بخورن

  • کارگر تامین اجتماعی ارسالی در

    روحانی چی از مردم میخوای من یه جوان متاهل کارگر هستم که نمیتونم ۱۰روز با حقوق ۱۳۰۰ با دونفر زندگی کنم ۲۰روز باید گدایی وقرض وقوله کنیم تا سرماه برسه

  • ناشناس ارسالی در

    سالام من کارگرهستم وبیمه تامین اجتماعی وحقوق اداره کارمیگیرم,,,,,نصف اون سه میلیون که گفتید,,,وقت عمل نرسیده هنوز فقط حرف میزنید,,,عمل نمکنید کی بسته حمایتی به ما میدهند,,,چرا شروع نشده تموم شد اقای وزیر گفتمد بسته حمایتی کارگران تموم شد پس چرا ما ندیدیم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام چرا برای کارگران تامین اجتماعی چیزی واریز نشده

  • علی ارسالی در

    کارگران کارخانه جات زیر نظر تامین اجتماعی کی قراره ۲۰۰ هزارتومان بریزن به حسابشو

  • کارگرتامین اجتماعی ارسالی در

    وزیر کار بسته نقدی کارگران کجا رفت

  • * ارسالی در

    سلام
    من سرپرست خانوار هستم و جدیدا بیمه زنان خانه دار شدم تحت پوشش هیچ ارگانی هم نیستم چکار باید کنم که این بسته حمایتی تعلق بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    چرادولت فقط به فکر پولداراست ما فقطر فقرا را هیشکی به فکرمان نیست باید بمیریم یا سبد کالا ندید یا از فقیرا شروع کنید به بالا ما که کارگر ساختمانی هستیم و درامد زیر دومیلیون داریم ماهانه به زور برا خودمون بیمه کارگر ساختمانی پرداخت میکنیم باید چه کنیم بمیریم هیشکی هم حواسش بهمون نیست

  • کارگر ارسالی در

    جناب آقای شریعتمداری کی شما را وادار به دروغ گفتن کرده بودجه بسته کارگران آماده است این را قبلا گفتن الان شما دارید زیرش میزنید مردم را بازی ندهید

  • کارگرتامین اجتماعی ارسالی در

    جناب وزیر کار زورتون میاد این ۲۰۰تومن رو به کارگران بدید زندگی مردم را جهنم کردید کافی نیست این بسته بودجه اش کجا رفت

  • کارگر ارسالی در

    جناب شریعتمداری راست میگن بد بره بدتر میاد.تاحالا برای کارگران چیکارکردید بسته کارگران هم معلوم نیست چی شد

  • Zeynab ارسالی در

    کارگران شهرداری که توی سرما باید بلرزند و توی گرما باید آب شن با اینکه دریافتی آنها زیر سه میلیون هستند هنوز بسته ای دریافت نکرده اند .داد از این همه بی عدالتیییییی

  • ناشناس ارسالی در

    پس چیشد این بسته حمایتی گارگران که بیمه تامین اجتماعی هستن

  • مجید ارسالی در

    تا کی بی عدالتی ما کارگرا که بیمه تامین اجتماعی هستیم چرا هیچ بسته ای دریافت نمیکنیم

  • سلام برای چی به ماکه کارگرهستیم سبدکالاندادن پس کی واریزمیکنن ارسالی در

    خواهشاهرچه زودترپیگیری کنن درموردسبدکالاکارگران

  • شهریاری ارسالی در

    آیاسبدموادغذایی به یارانه بگیران تعلق میگیرد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اینایی که از برج سوم سال 97 بیمه شدند با هزار زحمت چخ خاکی توسرشون بکنن یعنی این بسته را نمیگیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید