تلاش نمایندگان برای لغو سفرهای حج عمره

کد خبر : ۶۶۰
بازدید : ۱۵۸۲

فرادید | پس از انتشار اخباری مبنی بر تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، نمایندگان مجلس امروز تلاش خود را برای تصویب طرحی برای لغو سفر حج عمره آغاز کردند.

به گزارش فرادید، صالح جوکار نماینده مجلس در اینباره، گفت: «پیشنهادی که در کمیسیون امنیت مطرح شد این بود که به دلیل اقدام مأموران آل سعود به سازمان حج و زیارت پیشنهاد شود سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی متوقف شود.»

همچنین محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تائید این خبر اظهار کرد که ما فرزندان خود را به سرزمین حج می‌فرستیم تا توشه معنوی برداشت کنند اما عربستان افراد فاسدی را در فرودگاه به کار گمارده است که آبروی اسلام و مسلمانی را برده‌اند.

امروز در نشست علنی مجلس تذکرهای پیاپی توسط نماینده نسبت به حادثه جده به دولت داده شد.

آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید نیز امروز در سخنانی اظهار کرد: «مایل بودم حادثه فرودگاه جده رسانه‌ای نشود، اما حال که رسانه‌ای شده است از مسئولان می‌پرسم آیا لازم است که آبرو و عزت ایران برای یک امر مستحب پایمال شود؟ مسئولان از حقوق و عزت ایران دفاع کنند.»

روابط ایران و عربستان پس از حمله سعودی ها به یمن و یمیاران مواضع انصارالله به بالاترین حد تنش در چند سال اخیر رسیده است.

عربستان مدعی است که انصارالله یمن از طرف ایران حمایت می شود موضوعی که ایران بارها آن را رد کرده است.




۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید