زیگزاگ قیمتی دلار و سکه

زیگزاگ قیمتی دلار و سکه

هر دلار آمریکا ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۳۰ تومان افزایش یافت و به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. کاهش نرخ حواله درهم و افت نرخ دلار در شهر مرزی هرات به نزدیکی مرز ۱۱ هزار تومانی روز کاهشی دیگری را برای دلار تدارک می‌دید.

کد خبر : ۶۷۶۹۱
بازدید : ۸۲۸
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
عقبگرد ۴۰ روزه نماگر بازار
زیگزاگ قیمتی دلار و سکه
شاخص کل بورس تهران طی معاملات دیروز بیش از ۵/ ۱ درصد افت کرد و در ارتفاع ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحد قرار گرفت. با شروع کار بازار سهام در هفته جاری، دماسنج بورس کانال ۱۶۰ هزار را واگذار کرد و در دومین روز کاری به کف ۴۰ روزه رسید. سهام گروه‌هایی که با تمرکز بر افزایش سرمایه مورد‌توجه بورس‌بازان قرار گرفته بودند، دو روز است که در مسیر معکوس قرار گرفته‌اند.
شدت گرفتن فشار عرضه در این دست سهام به سایر گروه‌های بورسی سرایت کرد، به‌طوری‌که در پایان معاملات روز یکشنبه تنها دو گروه از تیغ کاهش قیمت در امان ماندند. نماد‌های مهم بانکی، خودرویی، پتروپالایشی و فلزات به‌صورت دسته‌جمعی در صدر جدول سرخ رنگ نماد‌های موثر بر شاخص‌کل قرار گرفتند. کاهش همزمان شاخص‌های بازار نیز حاکی از افت یکدست قیمت در تقریبا تمامی صنایع بورسی بود.


بازار ارز
مقاومت نوسان‌گیران در مرز ۱۱ هزار
زیگزاگ قیمتی دلار و سکه
هر دلار آمریکا ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۳۰ تومان افزایش یافت و به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. کاهش نرخ حواله درهم و افت نرخ دلار در شهر مرزی هرات به نزدیکی مرز ۱۱ هزار تومانی روز کاهشی دیگری را برای دلار تدارک می‌دید.
صرافی‌های بازارساز نیز نرخ ابتدایی مندرج بر تابلوی خود را در سطح ۱۱ هزار تومان قرار داده بودند. با این حال دلار انتظارات را برآورده نکرد و حوالی ساعت ۱۵ تا قیمت ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان نیز پیش رفت.
به عقیده برخی از فعالان بازار مقاومت نوسان‌گیران در قیمت‌های پایین باعث تغییر مسیر شاخص ارزی کشور پس از تجربه سه افت متوالی شد. عده‌ای نیز بر این باورند که تصویب یک فوریت طرح مالیات خرید و فروش ارز بر انتظارات معامله‌گران تاثیر گذاشته است.


بازار سکه
بیشترین رشد روزانه در بازه ۳۰ روزه
زیگزاگ قیمتی دلار و سکه
هر سکه طرح جدید بهار آزادی راس ساعت ۱۶ روز قبل ۹۰ هزار تومان نسبت به شنبه افزایش قیمت یافت و به بهای ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به فروش رفت.
در روزی که بازار‌های جهانی تعطیل بود و اونس طلا نوسان خاصی را تجربه نکرد، رشد ۲ درصدی نرخ ارز، بهای سکه را ۲ درصد افزایش داد تا شاهد همبستگی شدید نوسانات این دو دارایی ارزشمند باشیم. دیروز فعالان بازار انتظار داشتند که دلار زیر نظارت بازارساز به مرز ۱۱ هزار تومانی حمله کرده و نرخ ارز به کانال ۱۰ هزار تومانی ورود کند.
دلار ۱۱ هزاری در هرات افغانستان، کاهش نرخ حواله درهم و سه افت متوالی شاخص ارزی کشور شرایط را برای این مهم فراهم کرده بود. با این حال مقاومت نوسان‌گیران، ارز را در مدار صعودی قرار داد و سکه نیز به تبعیت از مرز ۴ میلیون تومانی فاصله گرفت.


بازار طلای جهانی
رالی طلایی
زیگزاگ قیمتی دلار و سکه
هر اونس طلای جهانی طی هفته قبل بیش از ۱/ ۱ درصد رشد کرد و به قیمت ۶/ ۱۳۱۷ دلار به فروش رفت. افزایش ریسک‌های اقتصادی طلا را در مسیر صعودی قرار داد.
درگیری حقوقی چین و آمریکا بر سر مسوولان شرکت هوآوی پیش از مذاکرات تجاری بین سران دو کشور، احتمال تداوم جنگ تعرفه‌ای را افزایش داد و نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی، بازار دارایی‌های امن از جمله طلا را داغ کرد.
از سمت دیگر فدرال‌رزرو تصمیم گرفت که به موضع محتاطانه خود ادامه دهد و رشد نرخ بهره دلار را تا اطلاع‌ثانوی متوقف کند. این تصمیم با تحت‌فشار قرار دادن شاخص دلار به افزایش بیشتر تقاضا و قیمت فلز زرد انجامید.
در نظرسنجی جمعه شب سایت کیتکو ۶۳ درصد کارشناسان وال‌استریت و ۶۴ درصد از فعالان بازار مسیر صعودی را برای طلا در هفته پیش‌رو متصور شدند.


بازار اوراق مسکن
افزایش حجم معاملات اوراق مسکن
زیگزاگ قیمتی دلار و سکه
اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات روز گذشته ۴/ ۰ درصد رشد کرد و در قیمت پایانی به سطح ۵۵ هزار و ۳۲۱ تومان رسید.
وضعیت سایر سررسید‌های وام مسکن متفاوت بود و شاهد دامنه متنوعی از رشد و افت‌های متفاوت بودیم، با این حال برخی از این اوراق با رشد‌های قابل‌توجه در روز‌های اخیر به بالای کانال ۶۰ هزار تومان صعود کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد با توجه به عدم سوددهی مطلوب و رخوت در معاملات بازار سهام، بخشی از جریان نقدینگی به بازار اوراق مسکن منتقل شده و قیمت تسه‌ها را به تحرک واداشته است.
این مهم را می‌توان در افزایش محسوس تعداد معاملات این اوراق مشاهده کرد. با توجه به فاصله معنادار حجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته و عدم کفایت قدرت خرید متقاضیان نسبت به قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان مسکونی، بعید است که رونق به بازار اوراق مسکن بازگردد.


بازار نفت
خیز نفت برای قیمت‌های بالاتر؟
زیگزاگ قیمتی دلار و سکه
هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس آمریکا (WTI) طی هفته قبل ۳/ ۳ درصد افزایش قیمت داشت و در آخرین معاملات به قیمت ۳/ ۵۵ دلار به فروش رفت. برآیند مسائل سیاسی و عوامل بنیادی نفت را به اوج قیمتی خود در سال جدید میلادی رساند.
اضافه شدن نام ونزوئلا در کنار ایران به لیست تحریمی‌های آمریکا پیشران قیمت نفت بود. نتایج امیدوار کننده از مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن نیز با ترسیم چشم‌انداز روشن‌تر نسبت به آینده اقتصاد جهان، از افزایش بهای نفت حمایت کرد. از طرف دیگر عوامل عرضه و تقاضا به صورت توامان به صعود نفت کمک کردند.
تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا طی هفته قبل ۱۵ واحد کاهش یافت و عرضه نفت را محدود کرد. ذخایر تجاری نفت این کشور نیز تنها یک‌سوم پیش‌بینی‌ها افزایش یافت که ضمن بیان تقویت تقاضا به رشد هرچه بیشتر طلای سیاه انجامید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید