باکیفیت‌ترین خودروساز در بازار آمریکا

باکیفیت‌ترین خودروساز در بازار آمریکا

بررسی جی‌دی پاور نشان می‌دهد که در کل، کیفیت خودرو‌ها نسبت به سال گذشته چهار درصد بهتر شده است. میانگین تعداد ایراد به ازای هر صد ماشین در گزارش امسال ۱۳۶ بوده است.

کد خبر : ۶۸۰۵۱
بازدید : ۲۰۵۹
باکیفیت‌ترین خودروساز در بازار آمریکا
گزارش جی‌دی پاور نشان می‌دهد کیفیت ماشین‌ها نسبت به سال گذشته ۴ درصد بهتر شده است
لکسوس در صدر
در گزارشی که موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور از کیفیت ماشین‌ها در بازار آمریکا منتشر کرده، لکسوس، برای هشتمین سال پیاپی به عنوان باکیفیت‌ترین خودروساز معرفی شده است. نظرسنجی سالانه جی‌دی پاور از منابع معتبری است که برای سنجش کیفیت ماشین‌ها به آن رجوع می‌شود.

گزارش امسال با پرسش از نزدیک به ۳۳ هزار مالک ماشین‌های سال ۲۰۱۶ تهیه شده و با توجه به ایراد‌های ماشین‌ها به خودروسازان امتیاز داده شده است. در این بررسی امتیاز کمتر به معنی کیفیت بهتر محصولات خودروساز است.

لکسوس در رده‌بندی امسال ۱۰۶ امتیاز گرفت و پورشه و تویوتا با امتیاز ۱۰۸ در رده دوم قرار گرفتند. بعد از این دو، شورلت با امتیاز ۱۱۵ و بیوک با امتیاز ۱۱۸ چهارم و پنجم شدند.

بررسی جی‌دی پاور نشان می‌دهد که در کل، کیفیت خودرو‌ها نسبت به سال گذشته چهار درصد بهتر شده است. میانگین تعداد ایراد به ازای هر صد ماشین در گزارش امسال ۱۳۶ بوده است.

جی‌دی پاور می‌گوید مشکلاتی نظیر سیستم‌های تشخیص فرمان‌های صوتی راننده، اشکال در گیربکس و خراب شدن باتری از جمله مشکلات عمده‌ای است که خودروسازان هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

رده‌بندی امسال برای فیات-کرایسلر نتیجه تلخ و شیرینی داشت. کرایسلر سال گذشته در قعر جدول ۳۱ خودروسازی بود که در این بررسی شرکت کرده بودند، اما امسال با جهشی زیاد به رتبه شانزدهم صعود کرده. در عوض فیات با ۲۴۹ امتیاز به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروساز معرفی شد.

باکیفیت‌ترین خودروساز در بازار آمریکا
ریویان به جز وانت، می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک شاسی‌بلند و چهار مدل دیگر بسازد

ورود آمازون به خودروسازی
آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، هفته گذشته اعلام کرد ۷۰۰ میلیون دلار در خودروسازی ریویان سرمایه‌گذاری می‌کند. ریویان یک تازه وارد به صنعت خودرو و از اولین شرکت‌هایی است که قصد دارد وانت‌های الکتریکی تولید کند. این کارخانه آمریکایی پاییز گذشته اولین محصول خود، R۱T را رونمایی کرد و قرار است آن را از اواخر سال ۲۰۲۰ تولید کند.

پس از وانت R۱T، ریویان یک مدل شاسی‌بلند و چهار محصول دیگر را تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد کرد.
باکیفیت‌ترین خودروساز در بازار آمریکا
وانت الکتریکی ریویان قرار است از اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود

از ریویان به عنوان یکی از مهم‌ترین رقیبان تسلا، مهمترین تولید‌کننده خودرو‌های الکتریکی جهان، نام برده می‌شود. تاکنون تنها سرمایه‌گذار ریویان یک شبکه فروش ماشین در عربستان به نام عبدالطیف جمیل بوده است. آمازون امیدوار است بتواند با این سرمایه‌گذاری ماشین‌هایی برای تحویل بار بسازد و از این طریق شبکه لجستیک خود را تقویت کند.

پیش از اعلام سرمایه‌گذاری آمازون، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که جنرال موتورز هم در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در ریویان است. گفته می‌شود این گفتگو‌ها همچنان ادامه دارد و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
باکیفیت‌ترین خودروساز در بازار آمریکا
ماشین‌های خودران وی‌مو در سال ۲۰۱۸ دو میلیون کیلومتر در کالیفرنیا حرکت کردند

خودرو‌های نه چندان خودران اپل
ایالت کالیفرنیا گزارشی از آزمایش ماشین‌های خودران در جاده‌های این ایالت منتشر کرده که نشان می‌دهد فن‌آوری که گوگل برای ماشین‌های خودران آزمایش می‌کند بهترین نتیجه را داشته است و فن‌آوری شرکت اپل در بین ۴۸ شرکت از همه بدتر بوده است.

در این گزارش که هر سال منتشر می‌شود، تعداد دفعاتی که راننده مجبور می‌شود سیستم خودران را متوقف کند و کنترل ماشین را در دست بگیرد ثبت شده است. این آمار نشان می‌دهد ماشین‌های وی‌مو (Waymo)، که بخشی از شرکت آلفابت، مالک گوگل است در هر ۱۷۷۳۰ کیلومتر نیاز به دخالت راننده داشتند، در حالی که این عدد برای ماشین‌های اپل ۱.۷ کیلومتر است.

بعد از ویمو، کروز، فن‌آوری خودران کارخانه جنرال موتورز با فاصله زیاد در رده دوم قرار دارد. این فن‌آوری در هر ۸۳۷۶ کیلومتر به دخالت راننده نیاز داشت.

اپل پیش از این به انتشار این آمار اعتراض کرده و می‌گوید با توجه به استاندارد‌های متفاوت شرکت‌ها در آزمایش و شرایط متفاوت جاده‌هایی که ماشین‌ها در آن آزمایش می‌شوند، این سنجش نشانه درستی برای ارزیابی کارآیی فن‌آوری خودران نیست.

اپل آزمایش در جاده‌های عمومی را از بهار سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. پروژه‌ای به نام تایتان در این شرکت که پنج سال پیش آغاز شد قرار بود به ساخت یک ماشین منجر شود، اما در میانه راه اپل تغییر عقیده داد و تصمیم گرفت بر ساخت فن‌آوری خودران تمرکز کند.

نتایج آزمایش ماشین‌های خودران در ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهد این فن‌آوری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. در سال گذشته میلادی ۴۸ شرکت این فن‌آوری را در جاده‌های ایالت کالیفرنیا آزمایش کرده‌اند و ماشین‌هایشان در مجموع بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر بدون راننده حرکت کرده است.

سهم ماشین‌های وی‌مو از بقیه بیشتر بوده و ماشین‌های این شرکت سال گذشته دو میلیون کیلومتر به صورت خودران حرکت کردند. وی‌مو می‌گوید دخالت راننده نسبت به سال ۲۰۱۷ نصف شده و فاصله‌ای که ماشین بین هربار دخالت راننده حرکت کرده ۹۶ درصد بیشتر شده است.

بازگشت به اروپا با دوچرخه
جنرال موتور که پس از سال‌ها زیان‌دهی با فروش شرکت اپل از بازار خودروی اروپا خارج شده بود، قصد دارد بار دیگر با یک دوچرخه بخت خود را در اروپا بیازماید.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد دوچرخه‌های الکتریکی‌اش از تابستان آینده به بازار می‌آید. باتری این دوچرخه‌ها که با نام آریو (Ariv) فروخته می‌شود حدود سه ساعت و نیم برای شارژ زمان نیاز دارد و دوچرخه با هر بار شارژ تا ۶۴ کیلومتر حرکت می‌کند.

دو نوع دوچرخه ابتدا در بازار‌های بلژیک و هلند عرضه خواهد شد. قیمت دوچرخه معمولی ۲۸۰۰ یورو (حدود ۳۲۰۰ دلار) و قیمت مدل تاشو ۳۳۵۰ یورو (حدود ۳۸۰۰ دلار) است. خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند با شلوغ‌تر شدن شهر‌ها و تغییر سلیقه مردم، فروش ماشین‌های سواری در آینده کاهش خواهد یافت و به همین دلیل به دنبال راه‌های متفاوتی برای کسب درآمد هستند.

راه‌اندازی شبکه‌های تاکسیرانی و کرایه ساعتی ماشین و عرضه وسایل حمل و نقل به غیر از ماشین از جمله این راه‌ها است. فورد، مهمترین رقیب آمریکایی جنرال موتورز به تازگی دویست میلیون دلار در یک شرکت کرایه موتورسیکلت الکتریکی در شهر سان‌فرانسیسکو در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است.
منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید