برلیانس C3 کراس، رقیب جدید کراس اوورهای کوچک ایران

برلیانس C3 کراس، رقیب جدید کراس اوورهای کوچک ایران

کیفیت ساخت داشبورد و کنترل‎های آن متوسط است و از متریال با کیفیتی در ساخت آن‎ها استفاده نشده است.

کد خبر : ۶۸۱۳۲
بازدید : ۱۲۳۵

برلیانس C3 کراس، رقیب جدید کراس اوورهای کوچک ایران

خانواده محبوب برلیانس جزو 10 خودرو پرفروش در ایران است که سود آوری بالایی برای پارس خودرو و سایپا داشته است. به همین دلیل پارس خودرو تصمیم گرفت در همکاری جدید خود بازار خودروهای کراس آور کوچک ایران که در اختیار ساندرو استپ وی و h30 کراس بود را هدف بگیرد.

حاصل این همکاری با هشتمین شرکت خودروسازی چین و شریک تجاری بی ام و ساخت کراس اوور جدیدی به نام است که تنها در ایران تولید می‌شود و در سایر بازارهای برلیانس حضور ندارد.

برای برلیانس C3 کراس از پلتفرم h320 استفاده شده و شباهت‎های ظاهری زیادی بین این دو خودرو وجود دارد. اماارتفاع بیشتر، استفاده از باربند یا ریل سقفی، رکاب جانبی در اطراف خودرو که از جنس پلاستیک است و اسپویلر عقب ازتفاوت‎های اصلی این دو خودرو محسوب می‎شود. قیمت برلیانسC3 کراس نیز با رشدی عجیب به 123 میلیون تومان رسیده است که نسبت به برلیانسh320 رشدی در حدود 15 میلیون تومان رانشان می‎دهد. به این ترتیب برلیانسC3 کراس در حال حاضر گران‎ترین خودروی خانواده برلیانس در ایران است.

بررسی ظاهری برلیانس C3 کراس

برلیانس کراس یا برلیانس C3 کراس که در ایران تولید می‎شود شباهت‎های انکار ناپذیری با برلیانس h320 دارد با این حال اگر کمی دقت کنیم تفاوت‎های این دو خودرو در ظاهر نمایان می‎شود. در جلو پنجره برلیانس از حالت مشبک به جای خط‎های نقره‎ای همیشگی استفاده کرده است.

طرح شبیه به پنجره دو قلو بی ام و همچنان دیده می شود ولی این کپی ناشیانه نیست و به نوعی به زبان طراحی برلیانس تبدیل شده است. به طور کلی نمای رو به رو خودرو طراحی نسبتا خوبی دارد و کاملا راضی کننده است. در نمای جانبی وجود رکاب و ریل سقفی به زیبایی بیشتر برلیانس کراس در مقابل برلیانس h320 کمک کرده است. در نهایت در نمای پشت همه چیز ساده است و اسپویلر عقب خودرو نیز نتوانسته تغییر گسترده‎ای ایجاد کند.

طراحی داخلی و امکانات برلیانس c3 کراس

درون کابین برلیانس C3 کراس از تریم دو رنگ استفاده شده که حس بهتری نسبت به سایر خودروهای هم قیمت به شما می‎دهد. کیفیت ساخت داشبورد و کنترل‎های آن متوسط است و از متریال با کیفیتی در ساخت آن‎ها استفاده نشده است. با این حال رنگ نقره‎ای پنل وسط کمی مشکلات را پنهان کرده است. در کراس شاهد یک نمایشگر 7 اینچی هستیم که به نوعی سنت شکنی برای خانواده برلیانس در ایران محسوب می شود. وجود این نمایشگر شاید تنها تفاوت عمده کراس با برلیانس h320 در داخل خودرو باشد.

برلیانس C3 کراس، رقیب جدید کراس اوورهای کوچک ایران

نکته بعدی این است که عرض برلیانس کراس بیشتر شده است و کمی فضای بیشتری در اختیار سر نشینان خواهد بود. در مقابل 207 و استپ وی برلیانس کراس کابین بهتری دارد اما h30 کراس در این بخش قوی‎تر عمل کرده و فضای بیشتری را به سرنشینان خود اختصاص داده است.

مهمترین امکانات برلیانس کراس شامل ورود بدون کلید، سانروف، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، وجود چراغ مه شکن جلو، غربیلک فرمان چرمی، وجود کنترل روی فرمان و کروز کنترل است. تعدادی از این امکانات در نسخه های سفارشی برلیانس h320 نیز وجود دارد.

بررسی قدرت فنی برلیانس C3 کراس

برلیانس کراس در ایران به موتور 1.6 لیتری با قدرت خروجی 114 اسب بخار مجهز شده است. جعبه دنده اتوماتیک 4 دنده این خودرو وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‎های جلو را بر عهده دارد. این ترکیب بهترین عملکرد را در بین خودروهای برلیانس موجود در ایران ایجاد می‎کند. این خودرو شتابی در حدود 13 ثانیه دارد که در مقابل خودروهایی مانند 207 شتاب آن چندان چشمگیر نخواهد بود. طبق اطلاعات داده شده از سوی کارخانه حداکثر قدرت این خودرو 175 کیلومتر و میانگین مصرف سوخت به صورت سیکل ترکیبی حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است.

پشتیبانی و بازار دست دوم برلیانس کراس

خرید برلیان سکراس به افرادی که قصد خریدیک کراس اوور کوچک را دارند پیشنهاد می شود. این خودرو در بازار دست دوم فروش نسبتاً خوبی دارد و در مدت محدودی که با بازار عرضه شده است توانسته اعتماد مشتریان را جلب کند. پشتیبانی این خودرو مانند سایر اعضای خانواده بر عهده سایپا و پارس خودرو است و مشکلی از این بابت دیده نمی‎شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید