سیدجواد حسینی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش

سیدجواد حسینی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش

سید جواد حسینی، فرمانداری مشهد، مدیر کل اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان و عضویت در شورای اسلامی شهر سبزوار را در رزومه کاری خود دارد. او دارای دکترای تخصصی جامعه‌شناسی است.

کد خبر : ۷۰۵۵۷
بازدید : ۸۸۵۴
حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد
هدی هاشمی | سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد. همان کسی که در دوره کاریش مدتی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بود. او حالا سکاندار وزارتخانه‌ای شده که به علت کمبود منابع مالی نارضایتی‌های بسیاری را از سوی معلمان به دنبال داشته است.
بعد از استعفای پر حرف و حدیث و ناگهانی سید محمد بطحایی از سمت وزارت آموزش و پرورش اسامی مختلفی برای سرپرستی این وزارتخانه بر سر زبان‌ها افتاد.

اسامی، چون مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی از جمله این افراد بودند.

حتی دو روز پیش نام مجتبی زینی وند در برخی از سایت‌های خبری به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح شد. همان دقایق اولیه خبر، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور با تکذیب این خبر، اعلام کرد که هنوز حکمی مبنی بر سرپرستی وزارت آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور صادر نشده است.
با این حال در چند روز گذشته بازار معرفی گزینه‌های سرپرستی وزارت آموزش و پرورش داغ بود. درست از همان ساعات ابتدایی مطرح شدن استعفا کانال‌های معلمان در شبکه‌های اجتماعی موافقت و مخالفت خود را با گزینه‌های مطرح‌شده، اعلام می‌کردند تا این‌که دیروز قرعه به نام سید جواد حسینی افتاد. خبری که از سوی سخنگوی دولت اعلام شد.

علی ربیعی با بیان این‌که در روز‌های گذشته گزینه‌های مختلفی برای تصدی پست سرپرستی وزارت آموزش و پرورش با رئیس جمهوری دیدار کردند و برنامه ارائه دادند اظهار می‌کند: در پی استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و پذیرش استعفای وی توسط رئیس جمهور، گزینه‌های مختلفی برای تصدی سرپرستی این وزارتخانه مطرح شدند که نهایتاً رئیس‌جمهور از میان این گزینه‌ها، با صدور حکمی سید جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.
او البته به اهمیت جایگاه وزارت آموزش و پرورش برای دولت و شخص رئیس جمهور اشاره می‌کند و می‌گوید: در انتخاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش همه دغدغه‌های مربوط به فرهنگیان و دانش‌آموزان مد نظر قرار گرفته است.

با این سخنان سخنگوی دولت به نظر می‌رسد که سید جواد حسینی باید در دوران کوتاه سرپرستی بتواند فضای آموزشی ناشی از رفتن وزیر را مدیریت کند و خواسته‌های فرهنگیان را برآورده کند؛ درست است که دوران سرپرستی کوتاه است، اما در همین زمان هم سرپرست باید تصمیم‌های مهم و اساسی برای دانش‌آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید بگیرد.
با این حال در این مدت فرهنگیان خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستند. همچنین تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، یکسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و پرداخت مطالبات معلمین مدارس خارج از کشور هم دیگر از مطالبات معلمان است.

حسینی کیست؟
در کارنامه کاری جواد حسینی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به چشم می‌خورد. سید جواد حسینی، فرمانداری مشهد، مدیر کل اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان و عضویت در شورای اسلامی شهر سبزوار را در رزومه کاری خود دارد. او دارای دکترای تخصصی جامعه‌شناسی است.

حسینی در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود: تقریباً همه سال‌ها به‌نوعی معلمی را کنار نگذاشتم، چون فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت معلم شهید‌بهشتی مشهد بودم و به آموزش‌وپرورش تعهد داشتم؛ درست از سال ۶۵ معلم شدم البته قبل از آغاز دوره معلمی همزمان با ترم آخر دانشگاه، هفت ماه به جبهه رفتم؛ در جبهه مجروح شدم و برای درمان برگشتم.

حکم انتصاب سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش
رئیس جمهوری در حکمی سید جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» خطاب به حسینی آمده است: بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت آموزش و پرورش» منصوب می‌کنم.

رئیس جمهوری در این حکم انتصاب تأکید کرد: امید است با عنایت الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید