ممنوعیتی نگذاشته ایم

ممنوعیتی نگذاشته ایم

مرکز صیانت به‌عنوان متولی موضوع تاکنون ممنوعیتی برای خانم توسلی نداشته و این خبر‌های جعلی که متأسفانه ذهن هنرمندان و مردم را مشوش می‌کند، نادرست است».

کد خبر : ۷۲۵۳۱
بازدید : ۱۰۲۷
ممنوعیتی نگذاشته ایم
یگانه خدامی | «ایده اصلی» و ماجرای تیزرش ابعاد تازه تری پیدا کرده است. در حالی که طبق اتفاقی که چند سالی است درباره فیلم‌های مختلف افتاده همه پذیرفته بودند که پخش تیزر این فیلم هم با ممیزی‌های خاص صدا و سیما محدود شده است، دیروز مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما برای اولین بار درباره تیزر این فیلم اظهار نظر و اعلام کرد که هانیه توسلی در تلویزیون ممنوع التصویر نیست.

اولین خبر را درباره این موضوع مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده «ایده اصلی» اعلام کرد. پیام نیکفرد ۲۳ مرداد گفت: «بعد از آن‌که تیزر‌های فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی آماده شد، آن را به صداوسیما ارائه کردیم، اما به ما اعلام شد باید بخش‌هایی که هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود و پخش تصویر و صدای هانیه توسلی در قالب تیزر و برنامه‌های دیگر ممنوع است.».

اما دیروز محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما بعد از گذشت بیش از ۲ هفته از ادعای پخش کننده «ایده اصلی» در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: «برخی از همکاران رسانه‌ای و مخاطبان از ممنوع‌التصویری خانم هانیه توسلی پرسیدند که با رئیس مرکز صیانت سازمان صحبت کردم و ایشان گفت که مرکز صیانت به‌عنوان متولی موضوع تاکنون ممنوعیتی برای خانم توسلی نداشته و این خبر‌های جعلی که متأسفانه ذهن هنرمندان و مردم را مشوش می‌کند، نادرست است».

اما پخش کننده فیلم «ایده اصلی» یعنی خانه فیلم همچنان بر این ادعای خود اصرار دارد و نیکفرد می‌گوید: «این محدودیت وجود داشته و ما با استناد به مصادیقی آن را اعلام کرده‌ایم.» به همین دلیل خانه فیلم دیروز بیانیه‌ای درباره این موضوع صادر کرد که در این بیانیه آمده است: «یک ماه از اعلام ممنوع التصویری هانیه توسلی از طرف اداره کل بازرگانی صدا و سیما و پخش تنها چهل عدد تیزر «ایده اصلی»، بدون صدا و تصویر این بازیگر گذشته است.
همچنین هفته قبل، جهت نقد و بررسی فیلم در دو برنامه زنده تلویزیونی، از ما محتوایی بدون چهره و صدای خانم توسلی خواسته بودند. روابط عمومی «خانه فیلم» نه در فضای فیلتر شده توئیتر، بلکه به صورت رسمی بر محدودیت‌های صدا و سیما علیه هانیه توسلی تأکید و نسبت به آن اعتراض دارد.»

محدودیت در پخش تیزر فیلم فقط برای «ایده اصلی» و توسلی ایجاد نشده است. پیش از این هم و در همین چند ماه گذشته هم خبر‌هایی از این دست شنیدیم. مثل محدودیتی که گفته شد برای پخش تیزر فیلم «قسم» به دلیل حضور مهناز افشار ایجاد شده است. فاطمه معتمدآریا، باران کوثری و پگاه آهنگرانی از بازیگرانی هستند که معمولاً فیلم هایشان با این دردسر مواجه می‌شود.
محمدحسین فرحبخش کارگردان و تهیه کننده‌ای است که معمولاً فیلم هایش از این مشکلات دارند. فیلم‌های او پیش از «ایکس لارج» به دلیل بازی سحر قریشی نمی‌توانست در تلویزیون تبلیغی داشته باشد و خودش فهرست بلند بالایی از فیلم‌های دیگر هم دارد: «پاتو تو کفش من نکن، آس و پاس، مستانه، آبنبات چوبی و زندگی خصوصی تیزرشان پخش نمی‌شد.»

البته او می‌گوید بین بازیگرانی که با او کار کرده‌اند فقط سحر قریشی این محدودیت را داشته است: «تا به امروز به من ابلاغ نکرده‌اند که به دلیل حضور یک بازیگر تیزر فیلم ممنوع شده، اما سحر قریشی این مشکل را داشت تا فیلم ایکس لارج که دیگر اجازه دادند تیزر پخش شود.»

به گفته او اداره کل بازرگانی صدا و سیما این محدودیت را به آن‌ها اعلام می‌کند، اما بدون دلیل: «معمولاً دلیلی اعلام نمی‌کنند. می‌گویند فلان بازیگر نباشد. توضیحی هم ندارد. البته بعضی از همکاران خودمان هم دروغ می‌گویند که پخش تیزر فیلمشان ممنوع شده تا فیلم مطرح شود و بفروشد.»

فیلم «هفت ماهگی» هم از فیلم‌هایی بود که گفته می‌شد به دلیل بازی باران کوثری تیزرش پخش نمی‌شود. هاتف علیمردانی کارگردان فیلم می‌گوید چندان در جریان این ماجرا نیست، اما یادش می‌آید که در فیلم «آباجان» که خودش هم تهیه کننده بود و هم کارگردان، گفته بودند فاطمه معتمدآریا نباید در تیزر باشد.

او می‌گوید: «وقتی تیزر را به صدا و سیما ارائه می‌کنیم اداره بازیگران می‌گوید چه بازیگر‌هایی ممنوع التصویر هستند و نباید در تیزر باشند. من با این مورد در فیلم «آباجان» مواجه شدم که آن هم با دخالت مستقیم عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما حل شد.
ما جلسه گذاشتیم و من درباره فیلم و این‌که درباره دفاع مقدس است توضیح دادم و با گفتگو تیزر از تلویزیون پخش شد.
این روز‌ها بازیگران به دلیل مسائلی مانند اظهارنظر در صفحات مجازی شان یا بعضی حرف‌هایی که در مصاحبه‌ها می‌زنند دچار حاشیه می‌شوند، اما این مسائل با سعه صدر صدا و سیما می‌تواند برطرف شود و اتفاقی که برای فیلم «آباجان» افتاد درس بسیار خوبی بود که می‌شود با تعامل به نتیجه رسید.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید