قیمت آپارتمان ۵۰ تا ۷۵ متری در تهران

قیمت آپارتمان ۵۰ تا ۷۵ متری در تهران

در حال حاضر بیشترین آپارتمان‌های عرضه شده در بازار زیربنای بیشتر از ۸۰ مترمربع دارند. همین موضوع منجر به ایجاد یک عدم تعادل و توازن میان سمت عرضه و تقاضا در بازار شده است.

کد خبر : ۷۲۶۱۱
بازدید : ۸۷۰۴
گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در نیمه تابستان سال جاری حاکی از آن است که آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربع بیشترین تقاضا برای خرید را از سوی خریداران مسکن در پایتخت داشته‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد: توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در مردادماه امسال به گونه‌ای بوده که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحد‌های مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۹/ ۱۵ درصد اختصاص داشته است.
واحد‌های دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۴/ ۱۳ و ۱/ ۱۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع، ۹/ ۵۵ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده است.
این گزارش در حالی است که برحسب گفته‌های مشاوران املاک در حال حاضر بیشترین آپارتمان‌های عرضه شده در بازار زیربنای بیشتر از ۸۰ مترمربع دارند. همین موضوع منجر به ایجاد یک عدم تعادل و توازن میان سمت عرضه و تقاضا در بازار شده است.

مشاوران املاک عنوان می‌کنند بخش زیادی از متقاضیان خرید در بازار مسکن پایتخت، به دلیل کاهش قدرت خرید، امکان خرید واحد‌های مسکونی با متراژ بیش از ۸۰ مترمربع را ندارند. از این رو سعی می‌کنند واحد‌های مسکونی کوچک‌متراژ حتی با وجود عمربنای بالا را انتخاب کنند.
همین‌طور در این ماه که حجم معاملات واحد‌های مسکونی به کمترین میزان طی سال‌های اخیر رسیده است، توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحد‌های مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با داشتن سهم ۱۵ درصدی بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.
قیمت آپارتمان ۵۰ تا ۷۵ متری در تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید