رستوران‌ها چطور می‌توانند مانع از چاقی ما شوند؟

رستوران‌ها چطور می‌توانند مانع از چاقی ما شوند؟

«سقلمه، بدون متوسل شدن به مزیت‌های مادی یا محدود کردن انتخاب‌هایمان، ما را به سمت انتخاب بهتر سوق می‌دهد. دوباره نوشتن ترتیب محتوای یک منو یا مرتب کردن یک قفسه به شکلی خاص، یک نوع سقلمه است. اما مالیات بستن به نوشیدنی‌های شکردار مثل سودا یا ممنوع کردن مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا سقلمه محسوب نمی‌شوند.»

کد خبر : ۷۲۶۶۱
بازدید : ۱۵۴۷۵
فرادید | برطبق تحلیل محققان درباره این موضوع که مردم چطور می‌توانند بیرون از خانه غذای سالم مصرف کنند، ۷ روش برای این کار پیشنهاد شد که دو روش آن کوچکتر کردن بشقاب‌ها و درخواست رستوران‌داران از مهمانان برای جایگزین کردن سالاد به جای سیب‌زمینیِ سرخ‌کرده است.

به گفته محققان این روش‌ها که آن‌ها با عنوان «سقلمه‌زدن» از آن یاد می‌کنند؛ می‌تواند در «حل مشکل بحران چاقی» بسیار مؤثر باشد.

پیِر شاندون، از آزمایشگاه رفتاری دانشگاه سوربن و دکتر رومِین کاداریو از دانشگاه بوستون محتوای «سقلمه‌ها» را در مجله «کانورِسِیشِن» منتشر کردند.
بیشتر بخوانید:

به گزارش فرادید؛ آن‌ها نوشتند: «سقلمه، بدون متوسل شدن به مزیت‌های مادی یا محدود کردن انتخاب‌هایمان، ما را به سمت انتخاب بهتر سوق می‌دهد. دوباره نوشتن ترتیب محتوای یک منو یا مرتب کردن یک قفسه به شکلی خاص، یک نوع سقلمه است. اما مالیات بستن به نوشیدنی‌های شکردار مثل سودا یا ممنوع کردن مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا سقلمه محسوب نمی‌شوند.»

از برچسب‌های توصیفی استفاده کنید

حقایق در غیاب اشکال و تصاویر و نماد‌ها یا رنگ‌ها چندان در ترغیب افراد به اینکه انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند، موفق نیستند. این جملات فقط اطلاعات تغذیه‌ای محسوب می‌شوند و به افراد در تفسیر اعداد کمک نمی‌کنند.
میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۵ حبه قند است.

غذا‌های سالم را وسط فهرست غذا جای دهید

یکی دیگر از سقلمه‌هایی که با مغز ما وارد مکالمه می‌شود، آن است که می‌گوید تولیدات سالم‌تر باید در جایی باشند که چشم آن‌ها را به‌خوبی ببیند. به‌طور مثال اگر روی قفسه قرار می‌گیرند باید همتراز چشم باشند و اگر در فهرست غذا هستند باید در وسط قرار بگیرند.

میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۵ حبه قند است.

از رنگ قرمز برای نشان دادن ناسالم بودن غذا استفاده کنید

اگر از طریقی، مثل قرار گرفتن یک شکلک خندان یا رنگ قرمز در مقابل یک نوع غذا متوجه شویم یک غذا در مقایسه با غذای دیگر سالم‌تر است، روی تصمیم‌گیری خود تجدید نظر می‌کنیم. ما متوجه می‌شویم که رنگ قرمز یعنی «توقف»، حتی اگر این رنگ در یک فروشگاه مواد غذایی باشد.

میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۹ حبه قند است.
رستوران‌ها چطور می‌توانند مانع از چاقی ما شوند؟

بپرسید «آیا با این غذا سالاد هم می‌خواهید؟»

این زمانی است صندوقدار از شما می‌پرسد «به همراه برگر خود سالاد هم می‌خواهید؟» یا وقتی است که باز او خواسته شده شما را تشویق کند «انتخاب سالم‌تری» داشته باشید. در آزمایشها، این نوع سقلمه پاسخ خوبی از طرف مردم داشت.
میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۱۳ حبه قند است.

توصیف مزۀ سبزیجات - نه صحبت کردن درباره اینکه چقدر سالم‌اند

در این سقلمه، مزه غذا توصیف می‌شود. به‌جای آنکه به ما بگویند هویج منبعی غنی از آنتی-اکسیدان است، روی بسته‌بندی آن، آن را چنین توصیف می‌کنند: «خوشمزه و آبدار» تا توجه ما را به مزه آن جلب کند.
میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۱۷ حبه قند است.

قرار دادن غذای چرب در انتهای فهرست

این سقلمه‌ها کمک می‌کنند انتخاب غذای سالم برای افراد ساده‌تر باشد؛ مثل اینکه در یک کافه سلف-سرویس غذا‌های چرب در انتها قرار داده شود که بشقاب فرد تا پیش از رسیدن به آن پر می‌شود. روش دیگر قطعه قطعه کردن میوه و سبزی است. به هر حال خوردن میوه پوست‌کنده و آماده راحت‌تر از خوردن میوه کامل است.

میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۲۰ حبه قند است.

کوچکتر کردن اندازه بشقاب‌ها

مؤثرین سقلمه، کوچکتر کردن اندازه بشقاب و لیوان است.
میزان کالری مصرفی که انتظار می‌رود کاهش یابد معادل ۳۲ حبه قند است.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید