تشخیص غلط «بیش فعالی»
پژوهشگران دریافتهاند که کودکانی که در ثلث آخر سال تحصیلی متولد شدهاند، نسبت به کودکانی که در سه ماهه نخست به دنیا آمدهاند، حدود ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی روانی هستند.
کد خبر :
۷۲۹۷۲
بازدید :
۱۴۲۷۲
یک پژوهش تازه حاکی از آن است که کودکانی که در فصل تابستان متولد میشوند، تا مرحله امتحان نهایی برای دانشگاه، نسبت به کودکان مسنتر، بیشتر دچار افسردگی روانی میشوند.
پژوهشگران دریافتهاند که کودکانی که در ثلث آخر سال تحصیلی متولد شدهاند، نسبت به کودکانی که در سه ماهه نخست به دنیا آمدهاند، حدود ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی روانی هستند.
محققین میگویند این پژوهش که توسط «دانشکده بهداشت و امراض حارهای لندن» انجام شده، باید موضوع تحقیق گستردهتر پیرامون افسردگی روانی در شاگردان مدارس و نحوه اجتناب از آن قرار گیرد.
نتیجه این پژوهش، دنباله تحقیقات دیگری است که نشان داد کودکان کم سالتر در مدارس نسبت به کودکان مسنتر، در کار مدرسه ناموفقترند.
پژوهشگران، از اطلاعات پزشکی یک میلیون کودک و نوجوان در بریتانیا استفاده کردهاند، و هرچند در مورد دلایل بالقوهای که سن و افسردگی را به هم پیوند میدهد، تحقیق نشده، اما این نکته را برجسته کردهاند که برای کودکان کم سالتر تمرکز مشکلتر بوده که به تشخیص غلط «بیش فعالی» منجر شده است.
بنا به این گزارش، دیگر مسائل، از جمله درس بد و روابط نامطلوب با همکلاسیها به مشکلات روانی کودک افزوده است.
در این مطالعه که در نشریه «امراض کودکان جاما» منتشر شده، دانشمندان گفتهاند راههای بالقوهای برای پرداختن به این اختلافات وجود دارد، اما شواهد موثر بودن آنها محدود است.
آنها خاطرنشان میکنند که در برخی کشورها، والدین کودکان کم سال میتوانند ورود کودک به آموزشگاه را یک سال به تاخیر بیندازند، اما امکان دارد این گزینه عدم تساویهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش دهد.
در بریتانیا، والدین کودکانی که در ماههای میان آوریل و اوت متولد شدهاند میتوانند شروع مدرسه ابتدایی را برای کودکانشان عقب بیندازند تا کودک مدرسه را در عوض چهار سالگی، در پنج سالگی شروع کند.
همه ساله، حدود ۸۰۰ هزار کودک در بریتانیا دوره ابتدایی را آغاز میکنند. پژوهشگران پیشبینی میکنند که در میان این کودکان، حدود ۵۰۰ کودک یا بیشتر، ممکن است نسبت به کودکان مسنتر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی روانی قرار گیرد.
پرفسور ایان داگلاس، مولف ارشد این پژوهش از دانشگاه بهداشت و امراض حارهای لندن، میگوید: «تنها یک درصد نوجوانانی که در ثلث سوم سال تحصیلی متولد شدهاند، تا شانزده سالگی دچار افسردگی روانی میشوند، و خوشبختانه آگاهی بیشتری در مورد بهداشت روان به عنوان یک اولویت وجود دارد.
«اما ما باید روی کاهش تعداد کودکان مبتلا تمرکز کنیم. پذیرش آن به عنوان یک مشکل، میتواند به آن کمک کند».
پولین هال، رهبر کارزار موسوم به «تولد در تابستان» که خواهان انعطاف بیشتری در ثبت نام کودکان در مدارس است، گفت: «این پژوهش تاثیرات منفی اجتماعی و عاطفی کودکانی که در تابستان متولد شدهاند را میپذیرد، و ما امیدواریم این روند در آینده عوض شود».
او افزود: «بسیار مهم است که دولت اطمینان حاصل کند که والدین به حقوقشان برای عقب انداختن ثبت نام اجباری کودکانشان در مدارس ابتدایی، آگاهند».
منبع: ایندیپندنت
پژوهشگران دریافتهاند که کودکانی که در ثلث آخر سال تحصیلی متولد شدهاند، نسبت به کودکانی که در سه ماهه نخست به دنیا آمدهاند، حدود ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی روانی هستند.
محققین میگویند این پژوهش که توسط «دانشکده بهداشت و امراض حارهای لندن» انجام شده، باید موضوع تحقیق گستردهتر پیرامون افسردگی روانی در شاگردان مدارس و نحوه اجتناب از آن قرار گیرد.
نتیجه این پژوهش، دنباله تحقیقات دیگری است که نشان داد کودکان کم سالتر در مدارس نسبت به کودکان مسنتر، در کار مدرسه ناموفقترند.
پژوهشگران، از اطلاعات پزشکی یک میلیون کودک و نوجوان در بریتانیا استفاده کردهاند، و هرچند در مورد دلایل بالقوهای که سن و افسردگی را به هم پیوند میدهد، تحقیق نشده، اما این نکته را برجسته کردهاند که برای کودکان کم سالتر تمرکز مشکلتر بوده که به تشخیص غلط «بیش فعالی» منجر شده است.
بنا به این گزارش، دیگر مسائل، از جمله درس بد و روابط نامطلوب با همکلاسیها به مشکلات روانی کودک افزوده است.
در این مطالعه که در نشریه «امراض کودکان جاما» منتشر شده، دانشمندان گفتهاند راههای بالقوهای برای پرداختن به این اختلافات وجود دارد، اما شواهد موثر بودن آنها محدود است.
آنها خاطرنشان میکنند که در برخی کشورها، والدین کودکان کم سال میتوانند ورود کودک به آموزشگاه را یک سال به تاخیر بیندازند، اما امکان دارد این گزینه عدم تساویهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش دهد.
در بریتانیا، والدین کودکانی که در ماههای میان آوریل و اوت متولد شدهاند میتوانند شروع مدرسه ابتدایی را برای کودکانشان عقب بیندازند تا کودک مدرسه را در عوض چهار سالگی، در پنج سالگی شروع کند.
همه ساله، حدود ۸۰۰ هزار کودک در بریتانیا دوره ابتدایی را آغاز میکنند. پژوهشگران پیشبینی میکنند که در میان این کودکان، حدود ۵۰۰ کودک یا بیشتر، ممکن است نسبت به کودکان مسنتر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی روانی قرار گیرد.
پرفسور ایان داگلاس، مولف ارشد این پژوهش از دانشگاه بهداشت و امراض حارهای لندن، میگوید: «تنها یک درصد نوجوانانی که در ثلث سوم سال تحصیلی متولد شدهاند، تا شانزده سالگی دچار افسردگی روانی میشوند، و خوشبختانه آگاهی بیشتری در مورد بهداشت روان به عنوان یک اولویت وجود دارد.
«اما ما باید روی کاهش تعداد کودکان مبتلا تمرکز کنیم. پذیرش آن به عنوان یک مشکل، میتواند به آن کمک کند».
پولین هال، رهبر کارزار موسوم به «تولد در تابستان» که خواهان انعطاف بیشتری در ثبت نام کودکان در مدارس است، گفت: «این پژوهش تاثیرات منفی اجتماعی و عاطفی کودکانی که در تابستان متولد شدهاند را میپذیرد، و ما امیدواریم این روند در آینده عوض شود».
او افزود: «بسیار مهم است که دولت اطمینان حاصل کند که والدین به حقوقشان برای عقب انداختن ثبت نام اجباری کودکانشان در مدارس ابتدایی، آگاهند».
منبع: ایندیپندنت
۰