نوشیدن چای، سلامت قلب را تضمین می‌کند؟!

نوشیدن چای، سلامت قلب را تضمین می‌کند؟!

مصرف چای خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری عروق کرونر را، کاهش می‌دهد.

کد خبر : ۷۴۱۴۳
بازدید : ۱۴۸۰۷
نوشیدن چای، سلامت قلب را تضمین می‌کند!؟
محققان هلندی در جریان پژوهشی متوجه شدند که نوشیدن مقادیر زیاد چای خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری عروق کرونر را، کاهش می‌دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف قهوه به میزان متوسط نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد. محققان متوجه شدند که مصرف سه تا شش فنجان چای در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مرگ ناشی از این بیماری را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین مصرف بیش از شش فنجان چای در روز با کاهش ۳۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط داشت.

برخلاف عقاید عمومی که مصرف قهوه می‌تواند موجب ابتلا به سکته مغزی شود، این مطالعه نشان داد که نه قهوه و نه چای هیچ تاثیری بر خطر ابتلا به سکته مغزی ندارند. محققان خاطر نشان کردند که فواید مصرف چای بر سلامت قلب می‌تواند مرتبط با فلانوئید‌ها باشد که یک آنتی اکسیدان طبیعی در چای است.

با این وجود، محققان خاطرنشان کردند که در این مطالعه میزان مصرف چای بر اساس گزارشی است که خود افراد شرکت کننده ارائه داده‌اند و اطلاعاتی در مورد نوع چای مصرفی این افراد وجود ندارد. با این حال در هلند ۷۸ درصد مصرف چای مرتبط با چای سیاه و ۴.۶ درصد آن مربوط به چای سبز است.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید