مأمور پلیس به قتل متهم شد

مأمور پلیس به قتل متهم شد

در ادامه مأموران با انجام بررسی‌ها اثر گلوله‌ای که به کنار پنجره شاگرد اصابت کرده بود را پیدا کرده و این موضوع اثبات می‌کرد متهم به سمت مأمور پلیس شلیک کرده بود.

کد خبر : ۷۴۳۰۱
بازدید : ۱۱۷۴۳
مأمور پلیس به قتل متهم شد
پرونده مأمور پلیس که در یک تعقیب و گریز طولانی مرد مسلحی را در بزرگراه امام رضا با شلیک گلوله به قتل رسانده بود با صدور کیفرخواست قتل عمد برای متهم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه ۱۰ دی سال ۹۵ مأموران کلانتری ۱۷۴ پاکدشت با تماس تلفنی متوجه شدند مرد ۳۹ ساله‌ای در جریان اختلافات خانوادگی با همسرش و خانواده او، مقابل خانه پدرزنش رفته و آن‌ها را با اسلحه تهدید به قتل کرده است.

بدین ترتیب مأموران بلافاصله راهی محل شدند. مرد جوان دو اسلحه در دست داشت و در حالی که مقابل در ورودی خانه پدر همسرش ایستاده بود آن‌ها را تهدید می‌کرد. او با دیدن مأموران بلافاصله سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ خود شد و از محل فرار کرد.

با فرار مرد مسلح مأموران به تعقیب او پرداختند. متهم که مأموران را در تعقیب خود می‌دید به سمت تهران حرکت کرد و زمانی که به بزرگراه امام رضا (ع) و محدوده بازارگل رسید با ترافیک شدیدی رو‌به‌رو شد. وی سعی داشت از شانه خاکی بزرگراه اقدام به فرار کند، اما یکی از مأموران خود را به متهم جوان رساند.
او از مرد مسلح خواست تسلیم شود که با مقاومت مرد جوان مواجه و در نهایت مجبور به استفاده از سلاح شد و با شلیک ۲ گلوله مرد مسلح کشته شد. گزارش این تیراندازی مرگبار توسط مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.
جسد به دستور بازپرس کشیک قتل پایتخت به پزشکی قانونی منتقل شد. کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند که مرد جوان با شلیک گلوله به پهلوهایش جانش را از دست داده است.
این درحالی بود که از داخل خودروی متهم اسلحه کلت کمری و اسلحه شکاری به همراه ۲۰ فشنگ ساچمه‌ای کشف شد. در این میان مأموری که اقدام به تیراندازی کرده بود، گفت: در جریان تعقیب و گریز وقتی به ترافیک برخوردیم از ماشین پیاده شدم و به سمت خودروی متهم رفتم.
از سمت شاگرد رفتم تا دستگیرش کنم، اما او ناگهان گلوله‌ای به سمتم شلیک کرد که تیر از کنار من رد شد. پس از آن من ۲ تیر شلیک کردم که به پهلوی او برخورد کرد. در ادامه مأموران با انجام بررسی‌ها اثر گلوله‌ای که به کنار پنجره شاگرد اصابت کرده بود را پیدا کرده و این موضوع اثبات می‌کرد متهم به سمت مأمور پلیس شلیک کرده بود. کارشناسان اسلحه نیز در ادامه تحقیقات اعلام کردند که گلوله‌هایی که به مقتول خورده از بیرون خودرو به داخل شلیک شده است.

از آنجایی که پدر و مادر و سه دختر مقتول درخواست قصاص داشتند، کیفرخواست پرونده با اتهام قتل شبه عمد به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

قضات دادگاه کیفری استان تهران با مطالعه پرونده اعلام کردند باتوجه به مصادیق و مدارک موجود قتل عمدی بوده و بدین ترتیب پرونده این تیراندازی مرگبار بار دیگر به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. تحقیقات بار دیگر به دستور زمانی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت صورت گرفت.
مأمور پلیس نیز مورد تحقیق قرار گرفت و در بررسی‌ها اظهارات قبلی اش را تکرار کرد. با تکمیل تحقیقات، باتوجه به آنکه تیراندازی از بیرون خودرو صورت گرفته بود و سایر مدارک به‌دست آمده، بازپرس جنایی این بار کیفرخواست پرونده را به اتهام قتل عمد صادر کرد. پرونده این جنایت برای صدور حکم بزودی روی میز قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار خواهد گرفت.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید