هواشناسی هشدار بارش برف؛ کاهش شدید دما در طول هفته جاری

هواشناسی هشدار بارش برف؛ کاهش شدید دما در طول هفته جاری

سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره ۱۵۵ خود به کاهش دما در بسیاری از مناطق کشور هم اشاره کرده است. در این اطلاعیه آمده است: "از یکشنبه ۹۸/۱۱/۲۰ تا سه شنبه ۹۸/۱۱/۲۲ کاهش ناگهانی دما ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر و کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در جنوب غرب پیش بینی می‌شود. "

کد خبر : ۷۶۸۲۹
بازدید : ۱۷۱۵
هواشناسی هشدار بارش برف؛ کاهش شدید دما در طول هفته جاری
فرادید | سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه شماره ۱۵۵ که روز شنبه منتشر کرده، بارش برف و کاهش شدید دما در بیشتر مناطق کشور را پیش بینی کرده است.

به گزارش فرادید، در متن این اطلاعیه آمده است: " با ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه بارش برف، کاهش دما و وزش باد شدید شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات مرکزی زاگرس را در بر خواهد گرفت.

همچنین در روز یکشنبه بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید دراستان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است.

از روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه نیز، بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، همدان، زنجان، قزوین، شمال مرکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز آغاز خواهد شد و بارش برف و باران در استان‌های تهران، البرز، مازندران و گلستان نیز در این روز شروع می‌شود.

بارش باران گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت در جنوب شرق فارس، هرمزگان، شمال سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی در روز دوشنبه پیش بینی شده است.

بارش برف روز سه شنبه، در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال همدان، شمال مرکزی، گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات البرز نیز ادامه خواهد داشت. البته بارش باران و برف نیز برای استان‌های مازندران و گلستان نیز پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای روز سه شنبه در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت را پیش بینی کرده است.

چه میزان برف می بارد؟

سازمان هواشناسی در این رابطه اعلام کرده که "بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما را طی روز شنبه (۱۹ بهمن) در جنوب آذربایجان‌غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه داریم و بارش برف در این مناطق حداکثر بین ۳۵ تا ۷۰ سانتی‌متر خواهد بود."

در غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین نیر بارش بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متری برف پیش‌بینی می‌شود.

در روز یکشنبه (۲۰ بهمن) در استان‌های گیلان و نیمه غربی مازندران بارش برف حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال غرب چهارمحال بارشی حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر خواهیم داشت.

روز یکشنبه (۲۰ بهمن) در شمال اردبیل، غرب کردستان، شمال غربی کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، قزوین و تهران بارش برف داریم که ارتفاع آن حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر خواهد بود.

در روز دوشنبه (۲۱ بهمن) در استان‌های گیلان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات بارش برف حداکثر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر خواهد بود و در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی بارش حداکثر بین ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر است.

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی در پایان توصیه کرده است که در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط و خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی‌مجهز شوند. مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه نیز از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

کاهش دما در بیشتر مناطق کشور

سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره ۱۵۵ خود به کاهش دما در بسیاری از مناطق کشور هم اشاره کرده است. در این اطلاعیه آمده است: از یکشنبه ۹۸/۱۱/۲۰ تا سه شنبه ۹۸/۱۱/۲۲ کاهش ناگهانی دما ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر و کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در جنوب غرب پیش بینی می‌شود.

از دوشنبه ۹۸/۱۱/۲۱ تا چهارشنبه ۹۸/۱۱/۲۳ نیز کاهش ناگهانی دما از ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب پیش بینی شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید