قرنطینه ۱۲ شهر در ایتالیا و لغو جشنواره ونیز

قرنطینه ۱۲ شهر در ایتالیا و لغو جشنواره ونیز

از سه شهروند ایتالیایی که در ۴۸ ساعت گذشته بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند، یک مورد مردی ۷۸ ساله در ونتو و دومی زنی ۷۷ ساله در لومباردی بود. در مورد قربانی سوم که یکشنبه جان باخت، جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

کد خبر : ۷۷۳۷۵
بازدید : ۴۳۷۹
قرنطینه ۱۲ شهر در ایتالیا و لغو جشنواره ونیز
تمامی رویداد‌های فرهنگی و ورزشی در در مناطق شمالی لومباردی و ونتو ایتالیا تا ابتدای ماه مارس لغو شده است

به دنبال مرگ سه نفر در ایتالیا بر اثر ویروس کرونا، این کشور بیش از ده شهر را قرنطینه کرده، مدارس را بسته و فستیوال ونیز را لغو کرده است. مسئولان در مناطق شمالی لومباردی و ونتو، به دنبال تایید افزایش موارد ابتلا به بیش از ۱۳۰ نفر، این تمهیدات را اعلام کردند.

لوکا زایا، فرماندار ونتو، گفت: ویروس کرونا «بدون شک بدترین مشکل» این منطقه در دوران کاری او بوده است. او گفت: «از امشب فستیوال ونیز و همچنین تمامی رویدادها، از جمله رویداد‌های ورزشی، تا تاریخ اول ماه مارس لغو می‌شود.»

این تصمیم ساعاتی پس از آن اعلام شد که جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، در تلاش برای مهار انتشار بیماری دستور اعمال تمهیدات «اضطراری» را صادر کرد. ایتالیا تا روز جمعه شناسایی سه مورد ابتلا را تایید کرده بود که همگی به تازگی از شهر ووهان چین بازگشته بودند.

تا روز یکشنبه شمار موارد ابتلا در لومباردی به ۹۰ تن رسید و ۲۵ مورد ابتلا در ونتو تایید شد. همچنین موارد اندکی در مناطق مجاور پیدمونت و امیلیا رمانیا تایید شد.

از سه شهروند ایتالیایی که در ۴۸ ساعت گذشته بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند، یک مورد مردی ۷۸ ساله در ونتو و دومی زنی ۷۷ ساله در لومباردی بود. در مورد قربانی سوم که یکشنبه جان باخت، جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

مسئولان بخش بهداشت و درمان ایتالیا می‌گویند هنوز منشاء شیوع ویروس را کشف نکرده‌اند. زایا گفت‌: «ما حتی نگران‌تر شده‌ایم، چون اگر نتوانیم «بیمار صفر» را پیدا کنیم، به این معنی است که ویروس از آنچه فکر می‌کردیم همه‌گیرتر است.»

پس از آنکه مسئولان از شهروندان خواستند در خانه بمانند، شهر‌ها در مناطق ونِتو و لومباردی با مجموع جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت قرنطینه قرار گرفتند. کونته گفت: هیچ‌کس بدون مجوز ویژه اجازه ورود به این مناطق یا خروج از آن‌ها را ندارد. نخست وزیر ایتالیا به اعمال قوانین کنترل مرزی برای جلوگیری از رسیدن تازه‌واردان به کشور اشاره‌ای نکرد.

شهر‌های تحت قرنطینه شامل کاسالپوسترلنگو، کودونیو، کاستیلیونه دادا، فومبینو، مالئو، سومالیا، ترانوا دی‌پاسرینی، کاستلگروندو و سن‌فیورانو می‌شود. هرچند ناظران می‌گویند پلیس از ورود و خروج اتومبیل‌ها جلوگیری نمی‌کند.

سه مسابقه فوتبال رده A، که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، به تعویق افتاده و تمامی رویداد‌های ورزشی دیگر در استان‌های تحت تاثیر کرونا لغو شده‌اند.

کشیش‌ها در چندین قلمرو اسقفی در شمال ایتالیا، با صدور دستورالعمل‌هایی خواستار آن شده‌اند که ظروف آب مقدس در کلیسا‌ها خالی بمانند و این که کشیش‌ها بیسکویت پس از دعاخوانی را به جای آنکه در دهان افراد قرار دهند، در دستشان بگذارند.

همچنین از مومنان مسیحی خواسته شده تا از دست دادن و روبوسی در جریان مراسم پرهیز کنند. اسقف اعظم، رینو فیسیکلا در واتیکان، که خانواده‌اش در کودونیو زندگی می‌کنند گفت: «بدون شک می‌بایستی تمام ملاحظات را رعایت کنیم» تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید