اعلام میزان خطر ویروس کرونا

اعلام میزان خطر ویروس کرونا

این یک ویروس منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص خود است. هم ویروس COVID-۱۹ و هم آنفلوانزا منجر به بیماری دستگاه تنفسی می‌شوند و از طریق ذرات مایعات از بینی یا دهان بیمار پخش می‌شوند.

کد خبر : ۷۷۶۸۵
بازدید : ۵۶۸۳
اعلام میزان خطر ویروس کرونا
سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان را منتشر نمود. با توجه به گزارش منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونای جدید تنها ۳.۴ ٪ امکان مرگ را در افراد مبتلا به همراه دارد، در حالی که ویروس آنفولانزا میزان مرگ و میر ۱ درصدی را به همراه دارد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در یک جلسه توجیهی گفت: "حدود ۳.۴ ٪ از موارد گزارش شده از ویروس COVID-۱۹ در سرتاسر جهان درگذشته اند. "

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که کورونا ویروس جدید نوعی سارس یا حتی آنفولانزا نیست: "این یک ویروس منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص خود است. هم ویروس COVID-۱۹ و هم آنفلوانزا منجر به بیماری دستگاه تنفسی می‌شوند و از طریق ذرات مایعات از بینی یا دهان بیمار پخش می‌شوند. با این حال، تفاوت مهمی بین آن‌ها وجود دارد. "

به گفته وی، COVID-۱۹ به اندازه آنفولانزا گسترش نمی‌یابد. علاوه بر این، تنها ۱ ٪ بیماران مبتلا به COVID-۱۹ علائم بیماری ندارند یا در طی ۲ روز این علائم ظاهر می‌شوند. بشر همچنین ایمنی نسبت به کروناویروس جدید ایجاد نکرده است، بنابراین اغلب برخلاف آنفولانزا به شکل‌های جدی واکنش بدن نسبت به این بیماری ایجاد می‌شود.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد: "این اختلافات بدان معنی است که ما نمی‌توانیم ویروس COVID-۱۹ را دقیقاً مانند آنفولانزا درمان کنیم. اما موارد مشابه زیادی وجود دارد. "

براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت، ۸۹ میلیون ماسک محافظ، ۷۶ میلیون جفت دستکش و ۱.۶ میلیون جفت عینک برای مقابله با شیوع COVID-۱۹ در یک ماه مورد نیاز است.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می‌تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۹ نفر جان باخته اند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید