کوروش منصوری؛کولاک در جهانِ خودرو

کوروش منصوری؛کولاک در جهانِ خودرو

مرسدس جدید تیونیگ شده منصوری در دو سطح امنیتی VPAM۴ و VPAM۷ ساخته شده است. در سطح بالا این خودرو تبدیل به یک خودرو نیمه زرهی شده است.

کد خبر : ۷۸۱۵۸
بازدید : ۱۲۴۴۵
کوروش منصوری؛کولاک در جهانِ خودرو
کوروش منصوری یکی از معروف‌ترین ایرانیان صنعت خودرو جهان است او یک شرکت بزرگ تیونینگ خودرو در آلمان دارد. این شرکت تا کنون خالق برخی از قدرتمندترین و گران قیمت‌ترین خودرو‌های جهان بوده است.

وی به تازگی قصد داشت چندین ابر خودرو را در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کند، اما با لغو این نمایشگاه او به صورت مجازی محصولات جدید خود را رونمایی کرده است، محصولاتی که توجه رسانه‌های خودرویی جهان را به سمت خود جلب کرده‌اند.

خودرو ضد گلوله
یکی از خودرو‌های خاص جدید منصوری یک مرسدس بنز جی کلاس ضد گلوله است. مرسدس بنز جی کلاس خودرویی بود که ابتدا به سفارش محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران برای ارتش طراحی شده بود.

این مدل سال هاست در خط تولید مرسدس بنز تولید می‌شود. منصوری این پروژه را روی نسل آخر مرسدس بنز AMG G۶۳ پیاده کرده است.

مرسدس جدید تیونیگ شده منصوری در دو سطح امنیتی VPAM۴ و VPAM۷ ساخته شده است. در سطح بالا این خودرو تبدیل به یک خودرو نیمه زرهی شده است.

مشتریان در این خودرو می‌توانند تودوزی داخل خودرو را هم سفارش دهند و به منصوری بگویند چه می‌خواهند.

کوروش منصوری؛کولاک در جهانِ خودرو
خودروی بنتلی

منصوری مانند همیشه موتور خودرو را هم تقویت کرده است وی در سابقه کاریاش تقویت موتور‌های بوگاتی که از قوی‌ترین موتور‌های ساخته شده در جهان است را دارد. برای همین عجیب نیست تا موتور جی کلاس را هم تقویت کرده باشد.

منصوری موتور خورجینی هشت سیلندر تویین توربو چهار لیتری جی کلاس را به قدرت ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتن متری رسانده است.

البته نمونه قوی‌تری از موتور هم در دسترس خریداران خواهد بود در این نمونه قدرت موتور به ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور به هزار نیوتن متر ارتقا پیدا کرده است.

کوروش منصوری درباره این خودروگفته است: «جی کلاس ضد گلوله منصوری دارای حفاظت زرهی است و این خودرو امن در کنار کابین لوکس دارای عملکرد دینامیکی بالایی است که می‌تواند مد نظر مشتریان خاص باشد.»

لامبورگینی‌های جدید منصوری
منصوری علاقه خاصی به تقویت خودرو‌های شرکت لامبورگینی دارد. دیگر خودرویی که وی تیونینگ کرده لامبورگینی اونتادور SVJ است. برخی رسانه‌های خودرویی این اتومبیل را ستوده‌اند و برخی دیگر آن را غیر هارمونیک توصیف کرده‌اند.

شرکت منصوری از دریچه‌های ورودی هوای جدیدی در سپر جلو برای بهینه‌سازی جریان هوا و دان‌فورس در این خودرو استفاده کرده است؛ از طرفی تغییر در رکاب‌های جانبی اسپرت و استفاده از گلگیر پهن‌تر، سبب شده حدود ۴۰ میلی‌متر به عرض این اتومبیل افسانه‌ای اضافه شود.

با تقویت موتور شش هزار و ۵۰۰ سی سی ۱۲ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی این خودرو، خروجی آن از ۷۵۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور به ۷۹۹ اسب‌بخار و ۷۸۰ نیوتن‌متر رسیده است.

با این افزایش قدرت این سوپر اسپرت تنها زمان ۲.۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون زمان نیاز دارد و می‌تواند به سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت برسد.

در این خودرو برای خروجی گاز‌های موتور از سیستم اگزوز چهار لوله‌ای بهره گرفته شده است که هم سبب افزایش کارایی موتور می‌شود هم صدای دلنشینی را برای خودرو دوستان تولید می‌کند.

منصوری البته روی شاسی بلند لامبورگینی هم تغییراتی را ایجاد کرده است. لامبورگینی اوروس وناتوس محصول جدیدی است که منصوری سعی کرده در آن از رنگ‌های آبی استفاده کند.

بادی کیت پهن که در آن اسپویلر جلو و عقب، رکاب جانبی، دیفیوزر، باله عقب، کاپوت جدید وگلگیر‌های جدید استفاده شده است تغییرات بیرونی این خودرو را شامل می‌شود.

در داخل خودرو هم از تودوزی چرم آبی و فیبرکربن برای تیونینگ خودرو استفاده است. اما مهم‌ترین تغییرات در پیشرانه این خودرو روی داده‌اند.

لامبورگینی اوروس دارای موتور چهار هزار سی سی خورجینی هشت سیلندر تویین توربو است. در حالت کارخانه‌ای قدرت این پیشرانه ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور آن ۸۵۰ نیوتن متر است. در این حالت شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو حدود ۳.۶ ثانیه است و ماشین می‌تواند به سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت برسد.

حال منصوری قدرت این خودرو را به ۸۱۰ اسب بخار و گشتاور آن را به هزار نیوتن متر رسانده است با این تغییرات شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو حدود ۳.۳ ثانیه شده است و خودرو می‌تواند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد.

خودرو آفرود دو نفره
منصوری خودرویی که سه سال توانسته در مسابقات رالی داکار در کلاس خود برنده شود را هم تقویت کرده است. Xerocole دو نفره با تغییراتی که روی آن صورت گرفته حالا می‌تواند از یک موتور ۲۲۲ اسب بخاری استفاده کند.

منصوری در موتور این خودرو که تنها ۹۰۰ سی سی حجم دارد از توربوشارژر بزرگ، اینترکولر جدید و هواکش با دبی بالاتر استفاده کرده است.

کوروش منصوری؛کولاک در جهانِ خودرو
خودرو لامبورگینی در نمایشگاهی در سوئیس
منصوری از کجا آمده است؟
شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

سایت خودرویی بیت ران درباره وی نوشته است: «کوروش منصوری متولد ۱۳۴۰ و اهل چالوس است. وی قبل از آنکه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل کرده بود. شاید کسی جرات نمی‌کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت کند. اما کوروش منصوری این کار را کرد.
وی بین ۸۵ تا ۹۰ اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد. کوروش منصوری چنان موفق بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.»

کوروش منصوری گفته است: «سال ۱۹۸۹ بود که به دلیل علاقه شخصی در شهر مونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همکاری با کمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودیم، اما به خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه تولید کنیم؟!
حالا زمانی است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی آغازکردیم که بسیار موفق بود و پس از آن به سراغ استن مارتین رفتیم.

ما به سراغ خودرو‌هایی رفتیم که تاکنون کسی روی شان کار نکرده بود. در ضمن ما با تمام تیونر‌های آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم، برابوس ناراحت می‌شد و یا اگر به سراغ بی ام و می‌رفتیم "هارت گه‌" یا "اشنیتزر" از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آن‌ها کارخودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فرراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون که نهایت کار است، رفتیم.»
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید