کره جنوبی ماسک را اجباری کرد

کره جنوبی ماسک را اجباری کرد

اما این اجبار‌ها و سخت‌گیری‌ها برای کشوری که تاکنون دستاوردش در همکاری غیراجباری و داوطلبانه شهروندانش برای مقابله با کرونا زبانزد بوده است، تغییری چشمگیر به شمار می‌رود.

کد خبر : ۸۰۸۵۷
بازدید : ۵۴۸۷
کره جنوبی ماسک را اجباری کرد
با گرم شدن هوا مردم کره جنوبی که تاکنون به صورت داوطلبانه دستاورد‌های خوبی در مقابله با کرونا داشتند، تمایلی به زدن ماسک نشان نمی‌دهند. دولت هم ماسک را اجباری کرد. در اسرائیل، اما گرما باعث برداشتن اجبار زدن ماسک شد.

کره جنوبی دیروز، از ۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. کره جنوبی یکی از کشور‌های موفق در مقابله با شیوع کرونا، آخرین بار در آغاز ماه آوریل، یعنی حدود دو ماه پیش، با افزایش ناگهانی موارد تازه ابتلا روبرو بود.

اما افزایش کنونی شمار تازه مبتلایان در حالی اتفاق می‌افتد که مردم این کشور رفته رفته خود را با وجود خطر ابتلا به ویروس، به زندگی عادی عادت داده بودند.

سه هفته پیش دولت کره جنوبی از توصیه‌ها و شدت سخت‌گیری‌ها در رابطه با رعایت فاصله اجتماعی کاست. شمار تازه مبتلایان پیش از این اقدام دولت، تا کمتر از ۱۰ مورد در روز پایین آمده بود. در گشایشی تدریجی از هفته گذشته مدارس در این کشور آغاز به کار کردند و روز چهارشنبه گذشته، تقریبا دو میلیون دانش‌آموز برای نخستین بار از بیش از دو ماه پیش تاکنون، دوباره در کلاس‌های درس حاضر شدند.

چند صد مدرسه و کودکستان، اما بازگشایی دوباره را به دلیل نگرانی پدر و مادر‌ها از بیمار شدن فرزندانشان به تعویق انداختند. اما برخی از مدارس که هفته گذشته شروع به کار کردند، به دلیل آلودگی چند تن از دانش‌آموزانشان به ویروس، مجبور شدند این مراکز آموزشی را دوباره تعطیل کنند.

کانون جدید واگیری، محله تفریحی سئول با بار‌ها و کلوب‌های شبانه
هرچند افزایش ناگهانی شمار تازه مبتلایان در هفته‌های گذشته دلیلی برای نگرانی از آغاز موج دوم واگیری در کره جنوبی نیست، اما مسئولان این کشور به شدت محتاط هستند. یک دلیل این احتیاط هم افزایش شمار مبتلایان در بار‌ها و کلوب‌های شبانه در محله ایتاوان در سئول است که از این کانون به تمامی کشور سرایت کرد.

روز سه‌شنبه گذشته اعلام شد که بیش از ۲۵۰ مورد از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در سراسر کشور با این مرکز انتشار ویروس یعنی محله ایتاوان در تماس بود‌ه‌اند.

گرمای هوا و عدم تمایل مردم به پوشیدن ماسک
با گرم‌تر شدن هوا گرایش و خواست شهروندان کره جنوبی به پوشیدن ماسک در زندگی و فعالیت روزمره کاهش پیدا می‌کند. مقامات بهداشتی این کشور در واکنشی به این گرایش، از این هفته ماسک زدن در وسایل حمل و نقل عمومی و در هواپیما‌ها را اجباری کردند. رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها مجازند از این هفته از سوار کردن مسافرانی که ماسک بر صورت ندارند خودداری کنند.

اما این اجبار‌ها و سخت‌گیری‌ها برای کشوری که تاکنون دستاوردش در همکاری غیراجباری و داوطلبانه شهروندانش برای مقابله با کرونا زبانزد بوده است، تغییری چشمگیر به شمار می‌رود.

کره جنوبی دیروز اعلام کرد که شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور ۱۱۲۶۵ بوده و ۲۶۹ نفر نیز در اثر این بیماری جان باخته‌اند.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید