صدور رأی برای پرونده قتل گروهی مرد جوان

٢ نفر از ٤ متهمی که در دادسرا قاتل شناخته شده بودند، به قصاص محکوم شدند

کد خبر : ۸۱۱۲
بازدید : ۱۸۷۸
دو نفر از چهار متهمی که شوهر زن خیانتکار را تنها با یک شلوار به قتل رسانده بودند، با حکم دادگاه به قصاص محکوم شدند. همسر مقتول نیز پس از این‌که در دادگاه تمام اتهاماتش را انکار کرد، به زندان محکوم شد.

ساعت ٩شب هفتم آذرماه به ماموران کلانتری ١٧١ مصطفی خمینی خبر رسید که جسد مرد جوانی در بیابان‌های بخش آفتاب کشف شده است. با حضور ماموران مشخص شد که مرد جوانی درحالی که لباس‌های راحتی خانه به تن داشت، خفه شده است. تحقیقات نشان می‌داد که مرد جوان محسن ٤٤ساله نام دارد که محل سکونتش در نازی‌آباد تهران بوده و یک مغازه سوپرمارکت نیز داشته است. بنابراین تیم تجسس به سراغ خانواده این مرد رفت و از آنها تحقیق کرد.

اظهارات دختر ١٠ساله مقتول مسیر پرونده را تغییر داد و ترس و وحشت این دختر خبر از یک جنایت خانوادگی می‌داد. تا این‌که درنهایت زن ٣٢ساله راز شب جنایت را فاش کرد و به ماموران گفت: «من و شوهرم با هم اختلافات زیادی داشتیم. برای همین درمیان این همه مشکلات با مردی به نام امیر که نصاب آسانسور بود، آشنا شدم. من به امیر وابسته بودم و نمی‌دانستم چطور باید از شوهرم خلاص شوم تا این‌که شب حادثه ساعت ٨شب بود که امیر وارد خانه شد و به اتاق رفت. شوهرم در اتاق خواب بود که امیر و بعد از آن برادرش به همراه دونفر دیگر از دوستانش وارد اتاق شدند و شوهرم را با یک شلوار خفه کردند.»

با اعترافات این زن، امیر نیز دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. پس از اعترافات متهم ٢٢ساله این پرونده، سه همدست او نیز هرکدام درعملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند. درنهایت درحالی ‌که اظهارات آنها درباره لحظه قتل و این‌که دقیقا چه کسی مقتول را با شلوار خفه کرده است، تناقض‌هایی وجود داشت، کیفرخواست آنها صادر و هر چهار مرد به اتهام مشارکت در قتل مجرم شناخته شدند. پرونده نیز برای رسیدگی و صدور رأی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

هفته گذشته نخستین جلسه محاکمه این چهار مرد به همراه زن جوان در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد. در این جلسه دختر ١٢ساله مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم این پرونده برای مادرش و متهم تقاضای مجازات و قصاص کرد.

پس از این صحبت‌ها امیر متهم اصلی در مورد اتهامات خود به قاضی اصغرزاده گفت: «من قبول دارم که مرتکب قتل شده‌ام، ولی باور کنید قصد کشتن کسی را نداشتم. بهناز و دخترش مرتب گریه می‌کردند و از آزارهای محسن می‌گفتند. تا این‌که من عصبانی شدم و شب حادثه به همراه دوستانم به آن خانه رفتیم. در خانه باز بود که وارد شدیم. من قصد قتل نداشتم، برای همین هیچ وسیله‌ای برای قتل با خودم برنداشتم. در آن‌جا هم وقتی با مقتول درگیر شدیم، برادرم سهیل که مست بود و مجید و نادر شلوار را برداشتند و مقتول را کشتند اما من چون پشتم به آنها بود دقیقا ندیدم که چه کسی قتل را انجام داد.»

در ادامه این جلسه نیز سهیل برادر متهم درحالی ‌که ادعا می‌کرد قتل را مرتکب نشده است، اظهارات برادرش را انکار کرد و گفت که ندیده است چه کسی شلوار را دور گردن مقتول انداخته و او را خفه کرده است.

صحبت‌های متهمان به این‌جا که رسید، هیأت قضائی ادامه جلسه را به روز بعد موکول کردند. بنابراین دومین جلسه محاکمه آنها نیز در شعبه هشتم دادگاه کیفری برگزار شد و در این جلسه این‌بار زن جوان به هیأت قضائی گفت: «من اصلا با امیر ارتباط نداشتم و روز حادثه هم درحالی ‌که تصور می‌کردم همسایه آمده، در خانه را باز کردم اما ناگهان این چهار مرد وارد خانه شدند و شوهرم را کشتند. من با هیچ‌کس ارتباط نداشتم و دخالتی در قتل شوهرم نداشتم.»

با این اظهارات قاضی اصغرزاده ختم جلسه را اعلام کرد و هیأت قضائی درباره این پرونده وارد شور شدند. آنها در ادامه امیر به همراه یکی دیگر از متهمان را به قصاص محکوم کردند.

همچنین زن جوان نیز به اتهام معاونت در قتل به ١٥‌سال زندان محکوم شد. سهیل برادر متهم اصلی و یکی دیگر از عاملان این قتل از آنجایی که سن کمی داشتند، برای رسیدگی به جرمشان با حکم قضات به دادگاه اطفال معرفی شدند. قاضی همچنین زن جوان و امیر را به اتهام ارتباط نامشروع به ٩٩ ضربه شلاق هم محکوم کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید