کرونا در کدام مناطق "تهران" بیشتر است؟

کرونا در کدام مناطق "تهران" بیشتر است؟

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌تر را با هدف کنترل شیوع اپیدمی خواستار شد. وی از رشد پاندمی کووید ۱۹ با شیبی ملایم در تهران خبر داد.

کد خبر : ۸۱۷۲۵
بازدید : ۶۱۳۳
کرونا در کدام مناطق
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دوهزارو ۵۷۳ بیمار جدید کووید‌۱۹ در کشور خبر داد. سیما‌سادات لاری گفت: از روز یکشنبه تا روز دوشنبه دوهزارو ۵۷۳ (بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی) بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزارو ۳۱۹ مورد بستری شدند. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۷‌هزار‌و ۵۲۵ نفر رسید.

لاری گفت: متأسفانه در این ۲۴ ساعت ۱۱۹بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹هزارو ۷۴۲ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۶۶‌هزار‌و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
لاری گفت: دوهزارو ۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا‌کنون یک‌میلیون‌و‌۴۴۹‌هزار‌و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی درباره استان‌های با وضعیت قرمز گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان‌های فارس و کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید‌۱۹ هستیم. همچنین در خبری دیگر فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه مناطق ۴، ۱۴، ۲ و ۵ بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که حدود ۲۰ درصد مردم تهران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.
علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌تر را با هدف کنترل شیوع اپیدمی خواستار شد. وی از رشد پاندمی کووید ۱۹ با شیبی ملایم در تهران خبر داد و افزود:
ماهیت سینوسی و پیچیده این ویروس فرازوفرود‌هایی را در زمینه آماری ایجاد می‌کند که باید بررسی شود و مورد توجه قرار گیرد؛ برای مثال پایین‌ترین عدد مولد و پایه ابتلا و مراجعان کرونا در تهران مربوط به ۱۱ فروردین و بالاترین نرخ مربوط به ۱۹ اسفند است که باید علل آن مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
او با اشاره به اینکه سن بالا یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های خطر در ابتلا و عوارض ناشی از کرونا محسوب می‌شود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری در این گروه سنی بیش از پیش خواستار شد.

زالی با بیان اینکه شیب ملایم افزایشی مبتلایان به کرونا در تهران می‌تواند شرایط را بسیار شکننده کند، توضیح داد: در برخی استان‌ها کرونا در حال عبور از پیک است و در بعضی نقاط در وضعیت هشدار به سر می‌بریم؛ بنابراین شرایط متفاوت اپیدمی و ناهمگونی عجیب پراکندگی این ویروس، بازنگری در نحوه مدیریت بیماری، اعمال برخی محدودیت‌ها و ایجاد سازوکار‌هایی برای مقابله بهنگام و منطقی با هدف کاهش بار بیماری را نیازمند است.
وی تأکید کرد: مطلقا عبور استان یا منطقه‌ای از پیک کرونا به معنای گارانتی یا مصونیت از بیماری نیست؛ بنابراین تا زمانی که واکسن و درمان قطعی این بیماری در سطح گسترده توزیع نشود، تمامی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عاری‌شدن ویروس غلط است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها مبنی بر این اصل است که حدود ۲۰ درصد مردم تهران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و همچنان تعداد زیادی از مردم ایمنی لازم را برای مقابله با این ویروس کسب نکرده‌اند؛ بنابراین لازم است ملاحظات بهداشتی بیش از پیش رعایت شود. زالی با اشاره به اینکه مسافرت‌رفتن به صورت قطعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد، بیشترین آمار‌های سفر‌های بین‌استانی را مربوط به شهروندان تهرانی عنوان کرد.
وی یکی مهم‌ترین رویکرد‌ها را برنامه‌ریزی مدون و منظم درمانی و بهداشتی در راستای ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم ذکر کرد و گفت: تجمعات، تراکم جمعیت در بازار بزرگ تهران، بازگشایی تالار‌های عروسی و عزا و مسافرت‌های بین‌شهری می‌تواند ساختار‌های بهداشت و درمان را با چالش‌های اساسی روبه‌رو کند.
استاندار تهران نیز در سخنانی گفت: میزان شیوع و انتقال بیماری کرونا اگر از یک حدی عبور کند، مجبور خواهیم شد برخی محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید