نیش‌وکنایه‌زن‌ها و زودرنج‌ها مرگ را فرا می‌خوانند

نیش‌وکنایه‌زن‌ها و زودرنج‌ها مرگ را فرا می‌خوانند

مطالعه‌ای که بروی ۲۳۰۰ نجات‌یافته بیمار قلبی در آمریکا انجام شد نشان داد افرادی که ویژگی‌های شخصیتی خصمانه – مانند نیش‌وکنایه‌زدن، بدبینی، خشم، ناشکیبایی یا زودرنجی - داشتند بیشتر احتمال داشت که ۲ سال بعد از یک حمله قلبی دچار حمله قلبی دوم شوند و جان خود را از دست بدهند.

کد خبر : ۸۴۵۰۲
بازدید : ۱۹۷۷۸
نیش‌وکنایه‌زن‌ها و زودرنج‌ها مرگ را فرامی‌خوانند
فرادید | یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که عادت به نیش‌وکنایه‌زدن دارند و آن‌هایی که بسیار حساس و زودرنج هستند ممکن است قلب خود را در معرض خطر قرار دهند.

مطالعه‌ای که بروی ۲۳۰۰ نجات‌یافته بیمار قلبی در آمریکا انجام شد نشان داد افرادی که ویژگی‌های شخصیتی خصمانه - مانند نیش‌وکنایه‌زدن، بدبینی، خشم، ناشکیبایی یا زودرنجی - داشتند بیشتر احتمال داشت که ۲ سال بعد از یک حمله قلبی دچار حمله قلبی دوم شوند و جان خود را از دست بدهند.

محققان باور دارند علت این مسئله احتمالاً آن است که وضعیت عاطفی افراد می‌‌تواند بر سلامتی آن‌ها اثر بگذارد. علت دیگر می‌تواند این باشد که افرادی که نسبت به دیگران رفتار خصمانه دارند کمتر مراقب سلامتی خود هستند و بیشتر احتمال دارد که سیگار بشکند، مواد مخدر و الکل مصرف کنند و از سبک زندگی و رژیم غذایی ناسالم استفاده کنند.
بیشتر بخوانید:

دانشمندان از دانشگاه تنسی در آمریکا وضعیت سلامتی ۲۳۲۱ تن از نجات‌یافتگان از یک سکته قلبی را بررسی کردند. میزان خصمانه بودن افراد در ابتدای مطالعه با کمک آزمون‌های استاندارد شخصیت بررسی شد و سپس این افراد طی ۲۴ ماه بعدی تحت کنترل قرار گرفتند.

در پایان سال دوم نرخ بقای مشارکت‌کنندگان با امتیازی که در آزمون شخصیت به دست آورده بودند، مقایسه شد و به این نتیجه رسیدند که ویژگی شخصیتی خصمانه بودن می‌تواند احتمال مرگ از سکته دوم قلبی را به درستی پیش‌بینی کند.

محققان در نشریه اروپایی کاردیووسکولار نرسینگ، نوشتند شخصیتِ یک فرد از هر دو طریق رفتاری و سازوکار‌های روانی می‌تواند بر قلب او اثر بگذارد. «افرادی که خصمانه برخورد کرده بودند مدت زمانی بیشتری دچار گرفتگی عروق بودند، آدرنالین، کلسترول و آدرنالین، کلسترول و تری‌گیلیسیرید و واکنش قلبی بالاتر از نرمال داشتند.»

«این‌ها عوامل التهابی هستند که می‌توانند آغازکننده سکته‌های قلبی و افت وضعیت بالینی بیمار شوند.» تحقیقات قبلی نشان داده بودند که خوش‌بینی اثر مستقیمی بر سلامتی قلبی دارد، زیرا باعث کاهش هورمون استرس در بدن، میزان ضربان نبض و فشار خون می‌شود.

همچنین افرادی که چشم‌انداز مثبت‌تری دارند تغذیه سالم‌تری دارند، بیشتر ورزش می‌کنند و کمتر احتمال دارد که به سراغ مواد مخدر بروند. افراد با خلقیات گرم و مطبوع کمتر احتمال دارد سیگار بشکند و اگر هم‌اکنون سیگاری باشند بیشتر احتمال دارد که سیگار را ترک کنند.

دانشمندان همچنین باور دارند که خلق عمومی افراد سطح هورمون‌های مضر و مفید را در بدن تغییر می‌دهد. برای مثال، خوش‌بینی، هورمون‌های استرس و اضطراب مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش می‌دهد. این هورمون‌ها بار زیادی بر قلب وارد می‌کنند و می‌توانند فشار خون را افزایش دهند.

نویسنده این مقاله، تریسی ویتوری از دانشگاه تنسی، می‌گوید: «خصمانه‌بودن یک ویژگی شخصیتی است که شامل نیش‌وکنایه‌زدن، بدبین‌بودن، ناشکیبا بودن یا زودرنج بودن است.»

«ویژگی شخصیتی شیوه‌ای است که افراد با دیگران تعامل می‌کنند؛ پس منظور این نیست که خصمانه بودن یک‌بار اتفاق بیفتد.»

«ما می‌دانیم که کنترل کردن عادات زندگی می‌تواند چشم‌انداز بیماران قلبی را بهبود ببخشد و اکنون می‌دانیم یکی از مواردی که می‌تواند نقش مفید داشته باشد بهبود بخشیدن به رفتار‌های خصمانه است.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • فروزش ارسالی در

    مفید بود متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید