راه حل آبرومند برای رفع تحریم ها

علی خرم در سرمقاله مردم سالاری نوشته: وقتی بیانیه لوزان صادر شد نباید جایگاه حقوقی آن زیر سوال می‌رفت بلکه باید بیان می‌شد که این بیانیه برای همه الزام آور است و در واقع آمریکا را مجبور می‌کردیم که به این بیانیه پایبند باشد ولی اکنون نظرات کنگره در این بیانیه دخالت داده می‌شود. در ایجاد این شرایط هم کنگره و هم سایرین مقصرند. به‌هرحال امیدواریم این مشکل در ادامه مذاکرات هسته‌ای حل شود تا طرفین مذاکرات به توافق دست یابند.

کد خبر : ۸۴۷
بازدید : ۱۲۷۶
فرادید | علی خرم در سرمقاله مردم سالاری نوشته: وقتی بیانیه لوزان صادر شد نباید جایگاه حقوقی آن زیر سوال می‌رفت بلکه باید بیان می‌شد که این بیانیه برای همه الزام آور است و در واقع آمریکا را مجبور می‌کردیم که به این بیانیه پایبند باشد ولی اکنون نظرات کنگره در این بیانیه دخالت داده می‌شود. در ایجاد این شرایط هم کنگره و هم سایرین مقصرند. به‌هرحال امیدواریم این مشکل در ادامه مذاکرات هسته‌ای حل شود تا طرفین مذاکرات به توافق دست یابند.

به نوشته این مقاله: از سویی عده‌ای در داخل کشور مطرح می‌کنند که با بیانیه لوزان دستاوردهای هسته‌ای ما از بین رفته است. این عده یا بی‌‌اطلاع هستند یا با این مساله برخورد جناحی می‌کنند. اکنون ما دانش هسته‌ای برای غنی‌سازی بیست درصدی اورانیوم را در اختیار داریم.

سرمقاله مردم سالاری به این نتیجه گیری رسیده که غنی‌سازی با درصد کم برای ایران مطلوب است و باید دنبال تحقیق و توسعه بود که این تحقیقات در برنامه‌های ما وجود دارد. همچنین ایران در مذاکرات هسته‌ای به دنبال رفع تحریم‌ها بود و هیات مذاکره‌ کننده هسته‌ای توانست راه حلی آبرومندانه برای رفع تحریم‌ها بیابند بدون آن که صنعت هسته‌ای کشور تعطیل شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید