غرق شدن ۱۴۰ پناهجو در سواحل سنگال

غرق شدن ۱۴۰ پناهجو در سواحل سنگال

طبق گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) دست‌کم ۱۴۰ تن از سرنشینان این قایق غرق شده‌اند. ناوگان دریایی سنگال و اسپانیا و ماهیگیران توانستند ۵۹ نفر را نجات دهند.

کد خبر : ۸۶۴۴۶
بازدید : ۶۸۱۵
غرق شدن ۱۴۰ پناهجو در سواحل سنگال
حدود ۲۰۰ پناهجو که از شمال آفریقا از مسیر دریا به سمت جزایر قناری در حرکت بودند، دچار حادثه شدند. تنها ۵۹ نفر از آن‌ها نجات یافته‌اند. شمار پناهجویانی که در سال جاری در این مسیر جان باخته‌اند، به ۴۱۴ نفر رسید.

از منظر آفریقا جزایر قناری، متعلق به اسپانیا بسیار نزدیک به نظر می‌رسند. نزدیک‌ترین مسیر، اما حدود ۱۰۰ کیلومتر است؛ مسیری که اخیرا شمار بیشتری از پناهجویان آفریقایی برای رسیدن به اروپا از آن استفاده می‌کنند؛ مسیری که همواره قربانی می‌گیرد.

در آخرین حادثه که روز پنجشنبه، هشتم آبان (۲۹ اکتبر) خبر آن منتشر شد، یک قایق موتوری که با ۲۰۰ پناهجو شهر ساحلی ام‌بور در سنگال را به مقصد جزایر قناری ترک کرده بود، دچار آتش‌سوزی شد. طبق گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) دست‌کم ۱۴۰ تن از سرنشینان این قایق غرق شده‌اند. ناوگان دریایی سنگال و اسپانیا و ماهیگیران توانستند ۵۹ نفر را نجات دهند.

این اسفناک‌ترین حادثه برای پناهجویان در سال جاری میلادی به‌شمار می‌رود.
غرق شدن ۱۴۰ پناهجو در سواحل سنگال
مرگ در سکوت
بسیاری از حادثه‌هایی که برای پناهجویان پیش می‌آیند و قربانی می‌گیرند، ثبت نمی‌شوند، زیرا آمار پناهجویانی که به امید زندگی بهتر از جان خود مایه می‌گذارند، در جایی ثبت نمی‌شود. به اعقتاد ناظران، آمار قربانیان به‌مراتب بیشتر از آن است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، زیرا شماری از پناهجویانی که در تاریکی شب به راه می‌افتند، در همان تاریکی هم از بین می‌روند.

به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، تنها در مسیر شمال غرب آفریقا به جزایر قناری در سال جاری میلادی ۴۱۴ نفر جان باخته‌اند. مسیر آبی دیگری که گهگاه خبرساز می‌شود، کانال مانش است. در آخرین حادثه در این مسیر اعضای یک خانواده پنج‌نفره ایرانی جان باختند.

مقامات فرانسه روز ششم آبان ضمن تایید خبر مرگ این افراد، گفتند که قایق آن‌ها ۲۷ پناهجو و مهاجر را حمل می‌کرده است.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید