"بعد از تو"، بهترين فيلم در جشنواره ايتاليا

"بعد از تو"، بهترين فيلم در جشنواره ايتاليا

وی تاکید کرد با توجه به وضعیت شیوع کرونا منتظر شرایط بهتری برای اکران هستند و اگر همه‌گیری نبود شاید زودتر فیلم اکران می‌شد. وی با این حال تصریح کرد که اگر شرایط اکران در سینما‌ها فراهم نشود فیلم اکران جهانی آنلاین خود را شروع می‌کند.

کد خبر : ۸۷۹۷۵
بازدید : ۸۴۱
در حالی جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری جشنواره بین‌المللی سالنتوی ایتالیا به فیلم «بعد از تو» رسید که فرهاد نجفی، کارگردان این فیلم به یورونیوز گفت، به دنبال اکران فیلم در فرانسه به عنوان نخستین کشور در اکران بین‌المللی هستند.

«بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی در جشنواره سالنتوی ایتالیا جایزه بهترین فیلم را به دست آورد. همچنین روزبه رایگا جایزه بهترین فیلم‌برداری این جشنواره را برای این درام اجتماعی دریافت کرد.

فیلم «بعد از تو» در ماه سپتامبر گذشته در این جشنواره به نمایش درآمد، اما دست‌اندرکاران این جشنواره در صدد بودند با تعویق برگزاری مراسم اختتامیه، برندگان را در اواخر نوامبر به طور حضوری معرفی کنند، اما در نهایت به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان فراهم نشد و مراسم اعلام اسامی هفته گذشته انجام شد.
این فیلم بیننده را با «لیلا» با بازی مینا وحید، در انتقام شبانه‌اش از افرادی که به او آسیب رسانده‌اند همراه می‌کند و همچنین زندگی زیر پوست تهران را به نمایش می‌گذارد. مینا وحید برای بازی در این نقش جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره «فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو» به دست آورده بود.

این فیلم تاکنون در ۲۳ جشنواره حضور داشته است. فرهاد نجفی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم در گفتگو با یورونیوز گفت که به‌خاطر تحریم‌ها در ابتدا برای ارسال فیلم به جشنواره‌های بین‌المللی مشکلاتی وجود داشت و حتی امکان انتقال پول ممکن نبود. وی تصریح کرد که با مذاکره با یک پخش‌کننده فرانسوی که شرکت «رفت فیلمز» است این مشکل برطرف شد.
فیلم «بعد از تو» در جشنواره سالنتوی ایتالیا با فیلم‌هایی از برزیل، هند، آمریکا هلند، ایتالیا، لهستان و بریتانیا رقابت می‌کرد. آقای نجفی درباره اکران بین‌المللی فیلم گفت: «پس از اینکه تور جشنواره‌ای تمام شود وارد اکران بین‌المللی خواهیم شود و نخستین اکران جهانی در فرانسه خواهد بود.»

وی تاکید کرد با توجه به وضعیت شیوع کرونا منتظر شرایط بهتری برای اکران هستند و اگر همه‌گیری نبود شاید زودتر فیلم اکران می‌شد. وی با این حال تصریح کرد که اگر شرایط اکران در سینما‌ها فراهم نشود فیلم اکران جهانی آنلاین خود را شروع می‌کند.

این کارگردان درباره اکران فیلم در ایران نیز گفت که قرار بود «بعد از تو» در ایران اکران شود، اما به خاطر کرونا و بسته شدن سینما‌ها جلوی اکران را گرفتیم، اما تا دو ماه دیگر احتمالا در ایران اکران خواهد شد.

تریلر فیلم بعد از تو
وی در پاسخ به این سوال که چرا اسم فیلم در ایران «بعد از تو» است، اما اسم فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی «یک شب در تهران» نامگذاری شده است گفت: «بعد از تو نامی مطابق با فرهنگ ایران است و مربوط به انتقال مفاهیم می‌شود چراکه فیلم از نگاه یک رابطه است. مخاطبان ایرانی احتمالا شب تهران را می‌شناسند. کسانی که فرهنگ را نمی‌شناسند می‌تواند یک اتفاق در تهران جذابیت بیشتری داشته باشد.»

آقای نجفی درباره سختی‌های ساخت فیلم اجتماعی در ایران گفت: «به هر حال مقوله سانسور در کشور را داریم و نمی‌توان آن را انکار کرد. البته در طرح موضوع معمولا فیلتری نیست، اما در نشان دادن موضوع فیلترینگ وجود دارد. مثلا درباره تجاوز می‌توان فیلم ساخت، اما باید نحوه روایت آن متفاوت باشد.»

پیش‌تر این فیلم با شرکت در جشنواره‌های دیگری، چون «میلستون»، «کویین پالم» و «وایت کورن»، «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس»، «دیرکتورکات»، «پاپی جاسپر»، «روزاریتو»، «اونتاریو»، «بدفورد»، «آلترچائو» و ... با واکنش مثبت داورها، منتقدین و مخاطب‌ها روبرو شده بود. این فیلم تا کنون ۱۴ جایزه و انتخاب (selections) در جشنواره‌های مختلف داشته است.

در این فیلم که یک شب تهران را روایت می‌کند، مینا وحید، تیرداد کیایی و مهدی حسینی بازی می‌کنند. کارگردان فیلم فرهاد نجفی و تهیه‌کننده آن محمد احمدی است.
کار نگارش فیلنامه را نیز فرهاد نجفی و حمید سلیمی بر عهده داشتند. مجری طرح یاسر بختیاری است و موسیقی آن را کارن همایونفر تهیه کرده است. مدیر فیلمبرداری نیز برعهده روزبه رایگا قرار داشت. بهرام دهقانی نیز مشاور هنری پروژه بود.
منبع: يورونيوز
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید