نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟

نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟

نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟ عمل زیپ کردن، به راحتی در ویندوز قابل انجام است و برای این کار کافی است فایلها یا پوشه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آنها راست کلیک کنیــد تا منوی مربوطه باز شود، از لیست این منو بر روی گزینه Send to کلیک کرده و از زیر منوی باز شده مقابل آن، بر روی گزینه Compressed (zipped) Folder کلیک نمایید. بدین ترتیب فایلها یا پوشه‌های انتخابی شما را توسط ویندوز فشرده شده و در قابل یک فایل فشرده زیپ (با پسوند zip) قرار می گیرد.

کد خبر : ۸۸۷۶۳
بازدید : ۱۱۰۳۳۶

نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟

فرادید | از جمله مزیت زیپ کردن فایل ها می توان به کاهش حجم فایل ها، انتقال سریع تر و آسوده تر فایل ها و ساخت آرشیو و … اشاره نمود. در این آموزش میخواهیم نحوه زیپ کردن فایل ها را با نرم افزار WinRAR توضیح دهیم.

فشرده کردن فایل (ایجاد فایل zip)

عمل زیپ کردن، به راحتی در ویندوز قابل انجام است و برای این کار کافی است فایلها یا پوشه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آنها راست کلیک کنیــد تا منوی مربوطه باز شود، از لیست این منو بر روی گزینه Send to کلیک کرده و از زیر منوی باز شده مقابل آن، بر روی گزینه Compressed (zipped) Folder کلیک نمایید. بدین ترتیب فایلها یا پوشه‌های انتخابی شما را توسط ویندوز فشرده شده و در قابل یک فایل فشرده زیپ (با پسوند zip) قرار می گیرد.

رمز گذاری (Password) بر روی فایل zip

توجه داشته باشید این قابلیت در ویندوز ۷ حذف شده و برای این منظور، در ویندوز XP، بر روی فایل فشرده یا zip مورد نظر دوبار کلیک کنید تا باز شود. در پنجره باز شده، از منو‌های بالا بر روی منوی File کلیک کرده و سپس گزینه Add a Password را اننخاب نمائید (گزینه Add a Password با راست کلیک نمودن در یک قسمت سفید از پنجره‌ی مربوط به فایل زیپ نیز قابل انتخاب است). پس از انتخاب این گزینه، کادری با عنـوان Add Password نمایان می‌شـود، و شما می‌بایست در کادر‌های مورد نظر رمز یا Password مــورد نظرتان را وارد نموده و بر روی دکمه OK کلیک نمائید.
نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟ * توجه داشته باشید که هر دو پسورد وارد شده یکسان باشند.

پس از رمز گذاری بر روی فایل zip، هر بار که بخواهید آن را باز کرده و یا محتویات آن را استخراج کنید، حتما" می‌بایشت باید پسورد مورد نظر را نمایید.
فشرده سازی فایل با winrar
برای این منظور ابتدا بر روی فایل یا پوشه مورد نظر محتوی اطلاعات کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه "Add to "نام پوشه.ir" را انتخاب کنید.
نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟
بعنوان مثال: ما در اینجا یک پوشه با نام "ArefRayaneh" ایجاد می‌کنیم. فایل‌های مورد نظر را در آن ریخته و عمل فوق را بر روی آن انجام می دهید. بدین ترتیب پس از راست کلیک بر روی گزینه "Add to "ArefRayaneh.rar"" کلیک می‌کنیم.

خارج کردن فایل rar از حالت فشرده (Extract کردن)

پس از فشرده سازی فایل‌ها و پوشه‌ها با پسوند rar، برای خارج کردن فایل فشرده rar کافی است بر روی این فایل کلیک راست کرده و از منوی باز شده، بر روی گزینه Extract Here کلیک نمائید.
نحوه زیپ کردن(zip) فایل؛ چگونه یک فایل را زیپ(zip) کنیم؟

بدین ترتیب، فایل مورد نظر در محل جاری، از حالت فشرده خارج خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید