چه نکاتی در خرید بیمه شخص ثالث باید رعایت کنیم

چه نکاتی در خرید بیمه شخص ثالث باید رعایت کنیم

بیمه شخص ثالث خودرو‌های صفر کیلومتر: اگر خودرو را به صورت صفر کیلومتر خریداری کرده اید، حتماً بیمه نامه آن را بررسی نموده و شماره شاسی و شماره موتور را با اسناد موجود در مورد خودرو مقایسه کنید و اگر مغایرتی وجود داشت، حتماً به شرکت بیمه اطلاع دهید تا بررسی و اصلاح کنند. همینطور معمولاً بیمه ثالث خودرو‌های صفرکیلومتر با حداقل پوشش‌های بیمه‌ای صادر می‌شوند. در صورت نیاز با تماس با واحد صادر کننده بیمه نامه الحاقیه افزایش تعهدات را دریافت کنید.

کد خبر : ۸۹۲۴۶
بازدید : ۴۳۹۰

برای هر شخصی که صاحب خودرو است، یا از آن استفاده می کند الزامات قانونی وجود دارد که حتماً باید رعایت کند. به طور مثال باید مالیات و عوارض و جرائم مربوط به رانندگی را پرداخت کند. یکی از مسئولیت هایی که برای راننده خودرو یا مالک آن وجود دارد، این است که آسیب هایی را که احتمالاً در حین رانندگی به دیگران وارد می کند، را جبران نماید. البته این مسئولیت که ناشی از مقصر بودن در حوادث رانندگی است را قانون راهنمایی و رانندگی مشخص می کند و در مواردی هم تشخیص آن بر عهده شورای حل اختلاف یا دادگاه خواهد بود. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که طبق قانون، داشتن بیمه شخص ثالث معتبر برای تمام خودروهایی که در کشور در حال تردد هستند اجباری است. از طرفی با توجه به تخصصی بودن موضوع بیمه، همه از قوانین و نکات جزئی در مورد بیمه های خودرو مطلع نیستند. در این مطلب قصد داریم نکاتی را که در خرید بیمه ثالث می بایست رعایت کنیم را یادآوری کنیم.

چه نکاتی در خرید بیمه شخص ثالث باید رعایت کنیم

۱- بیمه شخص ثالث خودرو‌های صفر کیلومتر: اگر خودرو را به صورت صفر کیلومتر خریداری کرده اید، حتماً بیمه نامه آن را بررسی نموده و شماره شاسی و شماره موتور را با اسناد موجود در مورد خودرو مقایسه کنید و اگر مغایرتی وجود داشت، حتماً به شرکت بیمه اطلاع دهید تا بررسی و اصلاح کنند. همینطور معمولاً بیمه ثالث خودرو‌های صفرکیلومتر با حداقل پوشش‌های بیمه‌ای صادر می‌شوند. در صورت نیاز با تماس با واحد صادر کننده بیمه نامه الحاقیه افزایش تعهدات را دریافت کنید.

۲- سقف تعهدات مالی بالاتر: سعی کنید یک تصادف معمولی را تصور کنید؛ و احتمال خسارتی را که به خودرو دیگران وارد می‌کنید بررسی کنید. بعد اقدام به انتخاب پوشش سقف خسارت مالی بیمه نامه کنید. چه بسیار رانندگان مقصر حادثه‌ای هستند که مجبورند بخش زیادی از مبلغ خسارت را از جیب خود بپردازند، چرا که در زمان خرید بیمه نامه سقف خسارت مالی را بسیار پایین‌تر انتخاب کرده اند. در این زمینه می‌توانید از مشاور بیمه نمایندگی خود هم کمک بگیرید.

۳- تمدید بیمه نامه: تمدید بیمه شخص ثالث خودرو در حال حاضر با توجه به مشغله‌هایی که داریم، یکی از ضروریات است. حتما در انتخاب شرکت بیمه دقت کنید و از شرکتی استفاده کنید که سیستم یادآوری تمدید مطلوبی دارد. همچنین اگر تازه خودرو را خریداری کرده اید، باید بدانید که بیمه گر به شماره تماس شما برای یادآوری تمدید دسترسی ندارد، بنابراین باید زمان اتمام بیمه را به خاطر بسپارید یا برای خود یک یادآوری تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که امکان بروز حادثه در روز‌هایی که بیمه نداشته باشید، بسیار خطرناک است؛ و امکان دارد که خسارت مالی شدیدی را برای شما به همراه داشته باشد.

۴- عدم نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه: در حال حاضر و با بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، نیازی به همراه داشتن نسخه فزیکی و کاغذی بیمه نامه نیست؛ بنابراین با این روش، امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث هم برای شما فراهم شده است. به راحتی می‌توانید به وب سایت خرید آنلاین بیمه مورد نظر مراجعه کنید و در هر ساعتی از شبانه روز بیمه نامه را به صورت اینترنتی تهیه کنید. این امکان مخصوصاً برای افرادی که در مسافرت هستند یا امکان مراجعه به نمایندگی بیمه را ندارند، گزینه بسیار خوبی است.

۵- کد یکتا: در زمان خرید بیمه یک کد یکتا از طرف شرکت بیمه برای شما ارسال می‌شود که روی بیمه نامه هم درج شده است. این کد یکتا قابلیت صحت سنجی توسط سامانه بیمه مرکزی را هم دارد و شما می‌توانید با مراجعه به سامانه سنهاب، اطلاعات بیمه نامه‌ای را که خریداری کردید چک کنید.

۶- بررسی اطلاعات خودرو و اطلاعات شخصی: بعد از دریافت بیمه نامه، حتماً اطلاعات آن شامل شماره شاسی و شماره موتور و شماره پلاک خودرو و همچنین اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس خود را بررسی کنید و با اطلاعات موجود روی کارت ماشین تطبیق دهید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید