تحصیل رایگان در دبیرستان های خارج از کشور

کشور کانادا یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه آموزش و تحصیل به شمار می‌رود. دانشگاه‌های این کشور در لیست برترین دانشگاه‌های جهان دارای نماینده‌های قابل توجهی هستند و مدارس این کشور نیز جزو برترین مدارس جهان هستند. تحصیل در کشور کانادا بسیار پر طرفدار است و هر ساله درخواست‌های بسیاری برای تحصیل در مدارس کانادا به این کشور سرازیر می‌شود.

کد خبر : ۹۰۸۴۶
بازدید : ۶۱۷۲

برای بسیاری از والدین، مهاجرت تحصیلی فرزندان برای تحصیل رایگان در دبیرستان های خارج از کشور یک هدف و اولیت است. کشورهای بسیاری هستند که می توان گفت در کنار هم، کمپین تحصیل در مدارس خارج از کشور را تشکیل داده اند. از بهترین کشورها برای تحصیل در مدارس خارج از کشور می توان به مدارس و دبیرستان های انگلستان و مدارس و دبیرستان های انگلستان اشاره نمود. مدارس انگلستان و کانادا به دلیل انگلیسی زبان بودن و امکانات آموزشی عالی در کنار اساتید مجرب و سیستم آموزشی پیشرفته، مقصد اصلی جهت تحصیل در مقطع مدارس در خارج از کشور محسوب می شود. لذا خالی از لطف نیست که شرایط تحصیل در مدارس کانادا و مدارس انگلستان را با هم بررسی نماییم.

تحصیل در مدارس انگلستان

کشور انگلستان همواره دارای بهترین سطح کیفیت آموزشی در بین کشور‌های جهان است، به نوعی که هر ساله دانشگاه‌های این کشور مانند آکسفورد، کمبریج و UCL، جزو ۱۰ دانشگاه جهان قرار دارند. مدارس کشور انگلستان نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند و به دلیل انگلیسی زبان بودن، افراد بسیاری در سراسر جهان هر ساله متقاضی تحصیل در مدارس انگلستان هستند. نظام آموزشی کشور انگلستان به چهار بخش ابتدایی (سنین ۵ تا ۱۱ سال)، متوسطه یا GCSE (سنین ۱۱ تا ۱۶ سال)، آموزش تکمیلی (دوره‌های FOUNDATION و A- LEVEL) و آموزش عالی تقسیم می‌شود. دوره‌های A- LEVEL ویژه دانش آموزانی تعبیه شده که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های کشور انگلستان را دارند. کودکان در کشور انگلستان ملزم هستند که در مقطع ابتدایی و متوسطه تحصیل نمایند.

مدارس در کشور انگلستان به دو نوع دولتی و خصوصی (مدارس شبانه روزی) تقسیم بندی می‌شوند که در مقایسه می‌توان بیان نمود که امکانات و خدمات مدارس شبانه روزی از مدارس دولتی و روزانه بسیار بیشتر است. در مورد هزینه تحصیل در مدارس انگلستان می‌توان گفت که تحصیل در مدارس دولتی و روزانه انگلستان برای شهروندان انگلیسی رایگان است. تحصیل در دبستان‌های انگلستان برای افراد غیر انگلیسی سالیانه ۱۰ هزار پوند تا ۲۰ هزار پوند هزینه دارد. این هزینه‌ها برای تحصیل در مقطع دبیرستان به ۱۲ تا ۲۵ هزار پوند می‌رسد.

در مورد مدارس خصوصی و شبانه روزی می‌توان گفت که هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان از سالی ۲۷.۰۰۰ پوند تا ۴۵.۰۰۰ پوند متغیر است. در مورد تحصیل در مدارس شبانه روزی و روزانه ذکر این نکته ضروریست که تنها افرادی مجاز به تحصیل در مدارس روزانه هستند که دارای قیم باشند و باقی دانش آموزان می‌بایست به طور شبانه روزی در مدارس انگلستان به تحصیل مشغول شوند.

از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس انگلستان می‌توان به گذرنامه یا سند‌های مسافرتی دارای اعتبار، نامه پذیرش از مدارس در انگلستان، گواهی تولد و اثبات ارتباط با والدین، نامه سلامت پزشکی، پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۳۴۸ پوند و نامه گردش حساب و ارائه تمکن مالی اشاره نمود. در مورد ویزای گاردین انگلستان می‌توان گفت که این امکان وجود دارد که دانش آموزان تا ۱۲ سال، به همراه پدر و مادر خود (با ویزای همراه یا گاردین) جهت تحصیل در مدارس انگلستان مهاجرت نمایند. اما همراهان اجازه کار، تحصیل و سرمایه گذاری ندارند و همچنین برای اخذ این ویزا هیچ تضمینی وجود ندارد و موافقت یا عدم موافقت با درخواست ویزای گاردین بستگی کامل به شرایط متقاضی و تصمیم اداره مهاجرت امگلستان خواهد داشت.

تحصیل در مدارس کانادا

کشور کانادا یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه آموزش و تحصیل به شمار می‌رود. دانشگاه‌های این کشور در لیست برترین دانشگاه‌های جهان دارای نماینده‌های قابل توجهی هستند و مدارس این کشور نیز جزو برترین مدارس جهان هستند. تحصیل در کشور کانادا بسیار پر طرفدار است و هر ساله درخواست‌های بسیاری برای تحصیل در مدارس کانادا به این کشور سرازیر می‌شود. سیستم آموزشی حاکم بر مدارس کانادا اکثر موارد به صورت استانی و یا ایالتی مدیریت می‌گردد. تحصیل در مدارس کانادا از مقطع ابتدایی تا دبیرستان و در مدارس دولتی و خصوصی امکان پذیر است. مدارس کانادا معمولا به دو شبانه روزی (که محصلین در تمامی ساعات شبانه روز در مدرسه بوده و تمامی امکانات رفاهی و زندگی در درون مدرسه تأمین می‌گردد.) و روزانه می‌باشند (که دانش آموزان بعد از ساعات مدرسه به نزد خانواده‌های خود رفته و یا با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند در کنار برخی از خانواده‌های کانادایی زندگی نمایند. این روش معمولا به Homestay معروف می‌باشد و قیمت این مدارس بسیار به صرفه‌تر از مدارس شبانه روزی است.)

هزینه‌های تحصیل در مدارس کانادا از حدود ۲۷۰۰۰ دلار کانادا آغاز می‌شود. در خصوص ویزای همراه برای والدین می‌توان گفت که فرزندان زیر ۱۸ سال در صورتی که در مدارس کانادا مشغول به تحصیل باشند قانوناً می‌توانند والدین خود را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند، اما اقامت آنان به صورت توریستی و با VISITOR VISA خواهد بود و فرد می‌تواند تا ۶ ماه در سال را بدون اجازه کار با این ویزا در کنار فرزند خود باشد. مدت اعتبار این ویزا ۵ ساله است و افراد بدون محدودیت امکان ورود به کانادا و خروج از کانادا را خواهند داشت. (ویزای MULTIPLE ENTRY)

از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کانادا می‌توان به پاسپورت با اعتبار بیش از شش ماه به علاوه پاسپورت قیم قانونی فرد متقاضی، دو قطعه عکس پاسپورتی از فرد متقاضی، شناسنامه فرد متقاضی به علاوه شناسنامه قیم قانونی وی، ارائه نامه تمکن مالی، ارائه مدرک زبان (برای برخی از کالج‌ها (ارائه سوابق تحصیلی، ارائه توصیه نامه، رسید پرداخت شهریه (که می‌تواند با توجه به شرایط کالج متفاوت باشد) اشاره نمود.

امیدواریم از مطالب بیان شده در این مقاله بهره کافی را برده باشید.
۰
نظرات بینندگان
  • احسان شاه طاهری ارسالی در

    سلام ممنونم از مطالب خوبتون. خیلی توضیحات کاملی درباره تحصیل رایگان بدست اوردم. امیدوارم من هم بتونم از راهنمایی های شما استفاده کنم

  • بهناز ارسالی در

    با سلام. من فرزند دختری دارم که در حال حاضر در مقطع 10 دبیرستان تحصیل می کند. سوال دارم در مورد ویزای همراه یا گاردین که در مقاله آورده شد. مدت زمان این ویزا چقدر است؟

  • فرزانه محمودی ارسالی در

    ضمن عرض سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون میخواستم بابت مطالب مفید و اطلاعات کاملی که در این سایت قرار دادید تشکر کنم. پاسخ بسیاری از سوالاتم را دریافت کردم.. سپاسگزارم

  • emad ارسالی در

    با سلام تحصیل در انگلستان آیای ویزای همراه هم دارد؟ آیا پس از تحصیل می توان مدت معینی ماند و دنبال کار بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید