10 فرمان برای آن‌هایی که رژیم دارند

عدم موفقیت در پیروی از رژیم های غذایی صحیح، یکی از مشکلاتی است که امروزه در بین بسیاری از مردم دیده می شود.

کد خبر : ۹۲۷۲
بازدید : ۱۴۷۷
عدم موفقیت در پیروی از رژیم های غذایی صحیح، یکی از مشکلاتی است که امروزه در بین بسیاری از مردم دیده می شود. در این نوشتار، راه کارهایی را برای اجرای بهتر رژیم های غذایی و موفقیت در آن پیشنهاد می کنیم.

1- واقع بین باشید: هر نوع برنامه غذایی باید هم برای افراد خانواده ی شما و هم برای موفقیت شما مناسب باشد. یک رژیم خوب باید منطبق با بودجه، برنامه ی روزانه و مهارت های آشپزی شما باشد.

2- قول بدهید: روی یک تکه کاغذ، مهم ترین دلایل عادات غذایی خود را که راغب به تعویض آن ها هستید بنویسید و آن را برای دوستان و یا خانواده خود بخوانید و به آن ها قول بدهید که از این به بعد غذاهای سالم تری انتخاب و میل می کنید.

3- آرام شروع کنید: تغییرات زیاد و خیلی بزرگ در برنامه ی شما برابر است با شکست. در صورتی که، ایجاد تغییرات کوچک و کم می تواند باعث به وجود آمدن نتایج بزرگ و پایدار شود. برای مثال شما می توانید برای شروع، فقط یک تغییر کوچک در برنامه ی غذایی خود به وجود بیاورید (مثلا اضافه کردن صبحانه به برنامه غذایی) و آن را به عادت تبدیل کنید.

4- اراده داشته باشید: بدن انسان خیلی خوب به اراده جواب مثبت می دهد، برای مثال اگر شما واقعا تصمیم بگیرید که صبحانه بخورید، هر روز صبحانه(حتی کوچک) خواهید خورد.

5- به آن بچسبید: تحقیقات نشان می دهد برای این که یک تغییر رفتاری تبدیل به عادت شود، تقریباً به 12 روز زمان نیاز است، بنابراین مثلاً اگر می خواهید صبحانه را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید، می توانید همیشه از شب قبل برنامه ریزی کنید که چه چیزی برای صبح خواهید خورد و آن را هر روز داشته باشید.

6- انعطاف پذیر باشید: زندگی پُر از حوادث پیش بینی نشده است، بنابراین برنامه های ما گاهی اوقات احتیاج به عوض شدن خواهد داشت. اگر شما یک روز صبح به خاطر کار غیر منتظره ای که برای تان پیش آمده بود مجبور شدید خانه را زودتر از همیشه ترک کنید می توانید صبحانه خود را بسته بندی کرده و در راه میل نمایید.

7- خلاق باشید: یک لیست از تمام غذاهای ممکن درست کنید، مثلا یک لیست راجع به تمام صبحانه های موجود که شما هم در خانه، هم در ماشین، هم در اتوبوس و هم در محل کار می توانید بخورید و از آن لذت ببرید.

8- همیشه مواد را در دسترس خود داشته باشید: زمانی که از غذاهای موجود لیستی درست کردید، می توانید مواد موجود در آن غذا را تهیه کنید و همیشه (چه در خانه، چه در محل کار و یا هر جای دیگر) در دسترس خود داشته باشید.

9- خودتان را عفو کنید و ببخشید: سالم خوردن به معنای عالی خوردن و بدون اشتباه خوردن نیست. اگر شما زمانی یک اشتباه کردید و یا چند روز غذای سالم نخوردید، اشکال ندارد. به سرعت بعد از آن به روال سابق صحیح خوردن خود باز گردید و به آن ادامه دهید.

10- به خودتان تبریک بگویید: عوض کردن عادت غذایی می تواند خیلی سخت باشد، بنابراین شما فقط به این فکر کنید که برای چه مدت طولانی این عادات غذایی را داشته اید. سپس برای انجام هر تغییری که در عادت خود می دهید، یک جایزه برای خود بخرید و به خودتان تبریک بگویید. البته بهتر است این جایزه یک غذای نامناسب نباشد!

منبع: تبیان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید