قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۱ خردادماه ۱۴۰۰ با کاهش ۹.۳۶ درصد به ۳۶۴۶۵ دلار معادل ۸۹۱,۳۱۴,۱۱۵ تومان رسید.

کد خبر : ۹۳۹۸۳
بازدید : ۱۸۹۵
بیت کوین
فرادید | امروز ۱ خردادماه ۱۴۰۰ قیمت بیت کوین با کاهش ۹.۳۶ درصد به ۳۶,۴۶۵ دلار معادل ۸۹۱,۳۱۴,۱۱۵ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۶۹.۳۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۱.۷۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۶۹.۶۸ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ (۱۴ April ۲۰۲۱) معادل ۶۴،۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۳۶.۶۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۱ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ برای دومین بار متوالی یک خبر از چین باعث ریزش قیمت ارز‌های دیجیتالی شد. مجلس این کشور خبر از اعمال محدودیت استخراج و معامله بیتکوین داده است.

از طرف دیگر تحلیلگران بانک سوسیه جنرال فرانسه در گزارشی نوشتند بیتکوین آشکارا بی ثبات‌تر از طلا است و این مساله سرمایه گذاران محتاط را از آن فراری می‌دهد. همچنین سازمان صلح سبز آمریکا اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، پذیرش بیتکوین را متوقف کرده است.

کارشناسان از سه عامل ترس از عقب‌افتادن، ابهامات پیرامون تتر و نگرانی‌های قانون‌گذاری به‌عنوان عواملی یاد می‌کنند که روز گذشته باعث سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۰،۰۰۰ دلار شد. به گزارش کوین تلگراف، پس از سقوط ۳۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت، قیمت این ارز به زیر ۳۰٬۰۰۰ دلار رسید. در این مدت، چیزی در حدود ۳.۵ میلیارد دلار قرارداد آتی لیکویید شد که بر شدت این سقوط افزود.

اینکه علت دقیق نوسانات اخیر را مشخص کنیم، کاری بسیار دشوار است. با این حال می‌توان گفت که نقش ایلان ماسک و اظهارات او در مورد مصرف بالای سوخت‌های فسیلی در روند استخراج بیت کوین، مهم و پررنگ است. از سوی دیگر، دادستانی نیویورک، دیروز را به‌عنوان موعد اظهار ذخایر تتر عنوان کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در نظر دارد تا رویکرد سختگیرانه تری را در قبال ارز‌های دیجیتالی اتخاذ کند. طبق اعلامیه منتشرشده توسط این وزارت خانه، کلیه تراکنش‌های ارز‌های دیجیتالی به ارزش ۱۰ هزار دلار و بیشتر باید به دفتر خدمات داخلی درآمدی گزارش شود.
خزانه داری آمریکا با اشاره به مشکل ردیابی تراکنش‌ها و استفاده از آن‌ها در امور غیرقانونی گفته است در مورد تراکنش‌های قانونی با ارز‌های دیجیتالی هم باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید