تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

تبلت‌های سری میت‌پد هواوی یکی از جذاب‌ترین خانواده‌های تبلت‌های اندرویدی بازار هستند که رقیب اصلی مدل‌های میان‌رده گلکسی تب سامسونگ نیز به شمار می‌آیند.

کد خبر : ۹۴۴۴۴
بازدید : ۳۰۹۹
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها
فرادید| بازار تبلت‌های اندرویدی بی‌شک نسبت به چندسال پیش افت کرده و تنوع این گجت‌های دوست‌داشتنی بسیار کمتر شده است. بسیاری از کاربران تبلت‌های خود را بیشتر از گوشی‌های هوشمندشان نگه می‌دارند. به همین دلیل تقاضا هم در بازار تبلت کمتر شده است. با این‌حال با شیوع کرونا و خانه‌نشینی و دورکاری تقاضا برای تبلت‌ها هم بیشتر شده است. به عنوان نمونه تبلت میت پد ۱۰.۴ هواوی یکی از بهترین گزینه‌های میان‌رده است که به نظر تعادل خوبی میان قیمت و امکانات برقرار کرده است.

تبلت‌های سری میت‌پد هواوی یکی از جذاب‌ترین خانواده‌های تبلت‌های اندرویدی بازار هستند که رقیب اصلی مدل‌های میان‌رده گلکسی تب سامسونگ نیز به شمار می‌آیند. هواوی با عرضه مدل‌های مختلف سری میت‌پد در تلاش است تا تبلت‌هایی متناسب با کیفیت و بودجه‌های مختلف تولید کند تا خریداران با نیاز‌های متفاوت بتوانند از میت‌پد‌های هواوی استفاده کنند.

به گزارش فرادید؛ میت پد هواوی برای تمامی مشتریان با نیاز‌های مختلف مناسب است، این مدل نمایشگر خوبی دارد که از قلم M-Pencil پشتیبانی می‌کند که با خرید جداگانه آن می‌توان با تبلت کار‌هایی مانند طراحی یا نوشتن متن را انجام داد. این تبلت نسبت به رقبای خود دوربین مناسبی دارد و کیفیت صدای آن نیز عالی است.

قدرت بالای تراشه کایرین ۸۱۰ موجب شده تا از این تبلت بتوانید برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین نیز استفاده کنید. همچنین با وجود باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپری، مدت زمان بسیار زیادی با میت پد شارژ خواهید داشت و از شارژر بی‌نیاز خواهید بود.
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها
حالا که در زمان پاندمی کووید ۱۹ هستیم؛ برای برگزاری تمامی کلاس‌های درسی و دانشگاهی، کارگاه‌های آموزشی، سمینار‌های حرفه‌ای و شغلی و از همه مهم‌تر برقراری تماس‌های تصویری خانوادگی، دوستانه یا کاری، نیاز به در اختیار داشتن یک تبلت قدرتمند و در عین حال کارآمد و باکیفیت برای انجام تمامی اینکار‌ها احساس می‌شود.

هواوی نیز با توجه به همین نیاز، تبلت‌های مختلفی را وارد بازار ایران کرده که یکی از جدیدترین آن‌ها تبلت هواوی MatePad است که از مدل‌های اصلی هواوی برای بازار میان‌رده تبلت‌ها محسوب می‌شود. تبلت هواوی میت پد همنام سری میت‌پد این شرکت چینی است و هیچ پسوند یا پیشوندی ندارد، البته به این مدل میت پد ۱۰.۴ نیز می‌گویند. پس از آنکه چندی پیش تبلت میت‌پد T۱۰s را بررسی کردیم، حالا نوبت به مدل هواوی MatePad رسیده است.

طراحی و کیفیت ساخت هواوی میت پد
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

هواوی میت پد از دسته محصولاتی است که از همان ابتدا که آن را در دست می‌گیرید، کیفیت و طراحی‌اش شما را جذب می‌کند. فریم آلومینیومی، رنگ سرمه‌ای مات، ضخامت کم و طراحی ساده و در عین حال زیبای این تبلت، اولین شاخصه‌هایی هستند که در ذهن شما می‌گذرد.

طرحی کلی تبلت بسیار جذاب است و به جز عدم دسترسی آسان به دکمه پاور در حالت عمودی، ایراد بزرگ دیگری نمی‌توان از بخش طراحی هواوی MatePad گرفت، نبود جک هدفون نیز کمی در ذوق می‌زد، اما وجود کابل تبدیل در جعبه این مشکل را رفع کرده است.

مدلی که ما در اختیار داشتیم، از ۳ گیگابایت رم از نوع پرسرعت LPDDR۴X بهره می‌برد، اما نسخه رم ۴ این تبلت نیز تولید شده، رم ۳ گیگابایت دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است، اما با خرید نسخه ۴ گیگابایت می‌توانید از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرید.

با این سخت‌افزار هواوی MatePad قدرت بسیار بالایی برای اجرای برنامه‌ها دارد، در مدت زمانی که این تبلت در اختیار ما قرار داشت، در استفاده عادی و حتی مولتی‌تسکینگ هیچ گونه لگ یا کندی در اجرای برنامه‌های مختلف دیده نشد. همه چیز بسیار سریع و روان اجرا شد و این نشان می‌دهد میت پد هواوی با تراشه کایرین ۸۱۰ برای اجرای همه برنامه‌ها آماده است.

ابعاد
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

میت پد هواوی به دلیل اندازه ۱۰.۴ اینچی نمایشگر، ابعاد بزرگی دارد، اما به طور میانگین از بسیاری از تبلت‌های ۱۰ اینچی بازار سبک‌تر است. این تبلت ۲۴.۵ سانتی‌متر طول، ۱۵.۴ سانتی‌متر عرض، ۷.۳ میلی‌متر عرض و ۴۵۰ گرم وزن دارد.

سخت افزار

از نظر سخت افزاری مشخصات بسیار خوبی در هواوی MatePad وجود دارد و خریداران برای انجام کار‌های عادی روزانه یا کار‌های نیمه سنگین دچار مشکل نخواهند شد. هواوی در این تبلت از تراشه کایرین ۸۱۰ استفاده کرده، این تراشه دارای دو هسته ۲.۲۷ گیگاهرتزی Cortex-A۷۶ و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A۵۵ است.

دوربین اصلی
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

میت پد هواوی یک دوربین اصلی دارد که در قسمت بالا سمت راست تبلت قرار گرفته است. این دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، تصاویری با رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ ثبت می‌کند.

دوربین این تبلت کیفیت معمولی دارد و برای عکس‌برداری از برخی از سوژه‌ها خوب است، هنگامی که نور کافی در محیط باشد، می‌توان عکس‌های خوبی با این تبلت گرفت، ولی در مجموع همانطور که گفتیم تنها برای رفع نیاز‌های ضروری به کار می‌آید.

تصاویری که با این دوربین گرفته می‌شود، نویز کمی داشته و در حالت نور کافی، شفافیت خوبی دارند، از طرفی رنگ‌ها و بافت تصاویر از حالت طبیعی فاصله می‌گیرند، اما باز هم می‌توان به دوربین میت پد نمره قابل قبولی داد.

برای تصحیح رنگ‌ها می‌توانید گزینه AI را فعال کنید، با این کار به مقدار قابل توجهی کیفیت تصاویر افزایش پیدا می‌کند. به جز قابلیت AI می‌توانید از HDR نیز کمک بگیرید تا رنگ‌ها و نور موجود در تصویر تنظیم شود تا نتیجه نهایی کیفیت بالاتری داشته باشد.

جذاب‌ترین قابلیت دوربین تبلت میت پد قابلیت عکس‌برداری به صورت Pro است که با آن می‌توانید نور عکس را با توجه به منبع نور طبیعی یا مصنوعی، هوای آفتابی یا ابری تنظیم کنید، همچنین کنتراست تصویر، تعادل رنگ سفید، فوکوس و بقیه موارد نیز در حالت تصویر‌برداری Pro قابل تنظیم هستند.

باتری هواوی میت پد
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

هواوی از فضای بزرگ تبلت میت پد استفاده کرده و در این مدل یک باتری حجیم ۷۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی را در آن جای داده است. این باتری با یک بار شارژ می‌تواند برای ۱۲ ساعت تماس تصویری یا ۷ ساعت بازی سه‌بعدی مداوم کافی باشد. با این باتری در صورت استفاده عادی از تبلت، حداقل بیش از ۲ روز شارژ خواهید داشت.

باید واقعا از تبلت کار بکشید تا ۱۰ درصد از شارژ آن کم شود، به راحتی با اتصال به اینترنت یا بازی، شاهد خالی شدن باتری میت پد نخواهید بود. به این ترتیب این مدل برای وبگردی، استریم ویدیو، مشاهده آنلاین ویدیو یا گوش دادن به موسیقی آنلاین، ارتباط تصویری یا بازی بسیار مناسب است.

اگر استفاده از تبلت کم باشد تا بیش از ۳ روز نیز می‌توان شارژ آن را نگه داشت، اما در صورت استفاده بیشتر شارژ باتری تا ۲ روز و بیشتر جواب می‌دهد. اگر هم استفاده سنگینی از تبلت دارید، حداقل یک روز نیازی به شارژر نخواهید اشت.

صفحه نمایش هواوی میت پد
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

هواوی در این مدل از یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی IPS LCD استفاده کرده که کیفیت معمولی دارد، به طور معمول در تبلت‌هایی با این رده قیمتی، خبری از نمایشگر‌های جذاب اولد و سوپرامولد نیست. این صفحه نمایش بزرگ از رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ و نسبت اندازه ۵:۳ بهره می‌برد، همچنین در هر اینچ صفحه ۲۲۴ پیکسل وجود دارد. تمامی این مشخصات در نمایشگر مدل گلکسی تب S۶ لایت نیز دیده می‌شود، البته تبلت سامسونگ دارای نمایشگر TFT است و به جز این مورد، نمایشگر هر دو مدل یکسان است.

همچنین همانند گلکسی تب S۶ لایت، نمایشگر هواوی MatePad نیز حدود ۸۱ درصد پنل جلویی تبلت را پوشانده و می‌توان گفت ضخامت حاشیه دور نمایشگر این مدل‌ها نسبتا باریک است.

وضوح

کیفیت وضوح نمایشگر هواوی MatePad بسیار بالا نیست، اما قابل قبول است. رزولوشن مناسب نمایشگر این تبلت نقطه قوت آن محسوب می‌شود، اما پایین بودن تراکم پیکسلی، اثرش را در کیفیت نمایشگر گذاشته و باعث شده تا میت تب یک صفحه نمایش معمولی قابل قبول داشته باشد. البته با توجه به کاربرد‌های تبلت با این صفحه نمایش می‌توانید به تمامی کار‌های خود برسید.

رنگ‌ها

نمایشگر هواوی MatePad رنگ‌ها را شاداب نشان می‌دهد، این صفحه نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ تولید می‌کند که کاملا برای تماشای فیلم و سریال، وبگردی یا تماشای آخرین پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مناسب است. رنگ‌ها کاملا سر حال هستند که این مورد به وضوح تصویر و افزایش کیفیت کلی نمایشگر، کمک بسزایی کرده است.

دارک مود

در تبلت میت پد ۱۰.۴ اینچی به حالت دارک مود دسترسی دارید، با فعال کردن این حالت، نوار اعلان به رنگ طوسی در می‌آید و پس‌زمینه تمامی منو‌ها و برنامه‌ها، مشکی می‌شود. عمق رنگ مشکی نیز در این تبلت قابل قبول است، در هنگام تماشای ویدیو، ضعف مشهودی برای به نمایش درآمدن صحنه‌های تاریک یا تصاویر با کنتراست بالا دیده نمی‌شود.

پشتیبانی از قلم M-Pencil
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

نمایشگر میت پد از قلم M-Pencil پشتیبانی می‌کند، شما با خرید جداگانه M-Pencil می‌توانید از این قلم برای نوشتن، طراحی، نقاشی و… استفاده نمایید. ما این فرصت را نداشتیم تا از این قلم استفاده کنیم و نمی‌توانیم در مورد کیفیت کار آن اظهار نظر کنیم، اما هواوی اعلام کرده که این قلم با تاخیر بسیار پایینی به تبلت متصل می‌شود و کیفیت کار با آن کاملا قابل قبول است.

قفل تشخیص چهره و امنیت

برای قفل کردن تبلت هواوی MatePad به جز انتخاب‌های قدیمی مانند پترن و پسورد، می‌توانید از قفل تشخیص چهره استفاده کنید. قفل تشخیص چهره میت پد با اسکن دو بعدی، صورت را تشخیص می‌دهد، سرعت این اسکن هنگام تنظیم قفل بسیار بالاست و در عرض ۲ تا ۳ ثانیه صورت شما را تشخیص داده و کار تنظیم قفل به پایان می‌رسد.

از طرفی سرعت قفل در تشخیص چهره برای باز کردن قفل تبلت نیز بسیار بالاست و هنگام باز کردن قفل چهره، زمانی که دکمه پاور را می‌زنید با سرعت بسیار بالایی قفل تشخیص چهره باز شده و می‌توانید از تبلت استفاده کنید. هیچ مکث یا تاخیر قابل توجهی در عملکرد قفل چهره وجود ندارد، حتی سرعت بالای قفل باعث پایین آمدن امنیت آن نمی‌شود و قفل با چشم بسته و یا نشان دادن تصویر صورت، باز خواهد شد.

امنیت

در بخش امنیت، مهم‌ترین قابلیت به پیدا کردن تبلت به وسیله اینترنت و اتصال به فضای ابری برنامه باز می‌گردد. هواوی نیز مانند هر شرکت تولید کننده تلفن همراه یا تبلت دیگر، سیستم اختصاصی برای پیدا کردن دستگاه‌های هوشمند دارد.

برای استفاده از این قابلیت، گزینه Find My Phone باید فعال باشد. البته این قابلیت تنها در زمانی که GPS فعال و تبلت به اینترنت متصل باشد، کار خواهد کرد. در زمان گم کردن یا دزدیده شدن تبلت و روشن بودن وای‌فای و GPS، شما از سایت فضای ابری هواوی می‌توانید مکان تبلت را پیدا کرده و یا تبلت را قفل کنید، اطلاعات آن را پاک نمایید و صدای آلارم آن را به صدا در بیاورید.

همچنین امکان قفل کردن برنامه‌های تبلت یا ایجاد یک فضای امن برای تمامی داده‌های شما در تبلت نیز از دیگر گزینه‌های بخش امنیت در رابط کاربری هواوی هستند.

رابط کاربری هواوی MatePad
تبلت جدید هواوی، گامی برای فتح بازار تبلت‌ها

هواوی در این تبلت طبق انتظار از رابط کاربری EMUI ۱۰ استفاده کرده، در این رابط کاربری خبری از سرویس‌های گوگل نیست، اما قابلیت‌های بسیاری وجود دارد که کار‌های روزانه شما را تسهیل می‌کنند. رابط کاربری هواوی بسیار سبک است، تمام بخش‌های آن بدون لگ یا کندی اجرا می‌شود و از این نظر هیچ مشکلی با تبلت میت پد ۱۰.۴ نخواهید داشت.

از طرفی امکانات زیادی که هواوی برای این رابط کاربری ایجاد کرده موجب شده تا EMUI به یکی از جذاب‌ترین محیط‌‍‌ها برای کار با تلفن همراه یا تبلت‌ها تبدیل شود.

رابط کاربری EMUI ۱۰ بر اساس اندروید ۱۰ طراحی شده و کارکردن با این رابط کاربری از نظر دسترسی‌ها، قابلیت‌ها و ژست‌های حرکتی، تفاوتی با دیگر رابط‌های کاربری اندرویدی ندارد.

در EMUI ۱۰ به طور پیش‌فرض منوی برنامه‌ها فعال نیست، اما از منوی Home Screen & Wallpaper می‌توانید Drawer را فعال کنید. زمانی که از بالای صفحه انگشت را به سمت پایین می‌کشید، نوار اعلان باز می‌شود، اما اگر از میانه صفحه انگشت خود را به سمت پایین بکشید، بخش جستجوی برنامه‌ها نمایان می‌شود.

در منوی تنظیمات می‌توانید آیکون‌ها، والپیپر، اندازه فونت و متن را به طور کامل شخصی‌سازی کنید. همچنین تعداد ردیف و ستون برنامه‌های به نمایش در آمده در صفحه و ترتیب آن‌ها نیز قابل شخصی‌سازی هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید