جدال لاریجانی با شورای نگهبان

جدال لاریجانی با شورای نگهبان

علی لاریجانی در بیانیه‌ای کوتاه از شورای نگهبان خواست کلیه دلایل ردصلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

کد خبر : ۹۴۷۵۲
بازدید : ۲۷۰۹

علی لاریجانی

علی لاریجانی در بیانیه‌ای کوتاه از شورای نگهبان خواست کلیه دلایل ردصلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

لاریجانی در این بیانیه نوشت:

با تبریک سالروز بزرگداشت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و گرامی‌داشت روز دختر.

از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.

حداقل به اجرای سیاست کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.
بنده خدا
علی لاریجانی
‌۱۴۰۰/۰۳/۲۲

واکنش شورای نگهبان به نامه لاریجانی و توضیح لاریجانی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به بیانیه علی لاریجانی درباره لزوم توضیح شورای نگهبان درباره ردصلاحیتش واکنش نشان داد. در ادامه علی لاریجانی نیز درخواست خود را مستند به مصوبه مجمع تشخیص و ابلاغیه رهبر انقلاب کرد.

کدخدایی در توئیتی در این رابطه نوشت: "احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است. "

لاریجانی ساعتی پیش در بیانیه‌ای خطاب به شورای نگهبان نوشته بود: «از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.»

او تاکید کرد: "حداقل به اجرای سیاست کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید. "

علی لاریجانی همچنین در توئیت دیگری حرف خود را مبنی بر وظیفه شورای نگهبان در توضیح دلیل ردصلاحیت مستند کرد و نوشت: «مطابق دستور حاکمیتی @Khamenei_fa در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.»

ابلاغیه رهبر انقلاب که لاریجانی به آن استناد کرده است را اینجا بخوانید. توئیتی که به نظر می‌رسد پاسخ لاریجانی به توئیت کدخدایی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید