قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

امروز ۲۱ تیرماه، قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۱.۸۹ درصد به ۳۴,۲۶۶ دلار معادل ۸۵۲,۷۷۰,۱۴۴ تومان رسید.

کد خبر : ۹۵۸۸۴
بازدید : ۴۱۳۶
فرادید | بیت کوین علیرغم افزایش ۱.۸۹ درصدی همچنان در کانال ۳۴ هزار دلار قرار دارد. قیمت بیت کوین، امروز ۲۱ تیرماه به ۳۴,۲۶۶ دلار معادل ۸۵۲,۷۷۰,۱۴۴ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۴۲.۷۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۸۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۲۰.۱۵ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴۷.۱۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۵ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

ضریب سختی استخراج بیت کوین به عنوان یکی از شاخصه‌های بسیار موثر بر روند قیمتی بیتکوین کماکان در کف یکساله خود قرار دارد و تحلیل بیشتر کارشناسان این است که بهبود این ضریب نیازمند زمان خواهد بود به ویژه آن که استخراج کنندگان چینی که بزرگ‌ترین گروه استخراج کننده بیتکوین در جهان هستند، تحت تاثیر رویکرد جدید و سختگیرانه دولت چین مجبور شده اند تجهیزات خود را به دیگر کشور‌ها انتقال دهند.

بیت کوین در خلا وجود ندارد، حتی اگر حداکثر گرایان بیت کوین نیز چنین تصور کنند. بنابراین، عملکرد قیمت آن به میزان زیادی به دلار و یورو و یوان در گردش و نرخ بهره، املاک و مستغلات، سهام و کالا‌ها بستگی دارد. حتی رشد اقتصاد جهانی و انتظارات تورمی بر ریسک پذیری افراد، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک نیز تأثیر می‌گذارند.

بررسی سفارشات صورت گرفته در صرافی‌های بزرگ ارز‌های دیجیتالی نشان می‌دهد که کماکان بسیاری از معامله گران انتظار ریزش بیشتر بازار را دارند و سفارشات فروش کماکان به میزان قابل توجهی، بالا باقی مانده است. بخشی از انتظار ریزشی بازار ناشی از فرا رسیدن سررسید قرارداد‌های شرکت گری اسکیل است که از دارندگان بزرگ رمزارز‌ها در جهان محسوب می‌شود و در نتیجه این اتفاق، عرضه در بازار زیاد خواهد شد.

از زمان سقوط بیت کوین از بالاترین حد قیمتی خود، قیمت بیت کوین در محدوده ناچیزی ثابت بوده است. سرمایه گذاران پس از نوسانات بالای ۱۲ ماهه اخیر، دیگر از این شرایط خسته شده اند. بازار رمزارز‌ها اغلب پس از آنکه ماه‌ها در یک روند صعودی قرار می‌گیرند، دچار همچین دوره‌های اصلاحی نیز می‌شوند. این بخشی از پویایی بازار است و بدون ایجاد اینگونه اصلاحات، حرکت‌های بزرگ امکان پذیر نیست.

بسیاری از علامت‌ها نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین ممکن است خیلی زود آماده خروج از این محدوده باشد.

برای اینکه قیمت بیت کوین وارد یک روند صعودی شود، باید روند نزولی کانال همراه با مقاومت مهم ۳۵۰۰۰ دلاری شکسته شود. اگر گاو‌ها موفق به حفظ قیمت بالاتر از این مقادیر شوند، قیمت بیت کوین احتمالاً تا بالاتر از ۳۶۵۰۰ نیز افزایش خواهد یافت.

از طرف دیگر نظریه پرداز و تحلیل گر معروف بازار رمز ارز‌ها نیکولاس مرتن (Nicholas Merten) تخمین میزند که چه زمانی ممکن است بازار صعودی بیت کوین به پایان برسد.

در یک کلیپ ویدئویی جدید، Merten به ۴۶۳,۰۰۰ دنبال کننده خود گفت زمانی که به روند صعودی قبلی بیت کوین نگاه میکنم، بنظر نمی‌رسد ما در اوج چرخه کنونی بیت کوین قرار داشته باشیم. با نگاه به تاریخچه ۱۱ ساله قیمت، آنچه واقعا جالب است این است که از هر جایی که به چرخه نگاه میکنیم، ۱۱ الی ۱۳ ماه دیگر گسترش پیدا کرده است؛ بنابراین اگر ما تاریخ را دنبال کنیم، میتوانیم ۱۲ ماه دیگر نیز در اینجا اضافه کنیم.

طول این چرخه‌ای که در آن هستیم انتظار میرود ۴۷ ماه باشد، که ما هنوز از آخر آن ۴۷ ماه دور هستیم یعنی نوامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) زمانی که انتظار میرود اوج قیمت باشد.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    تا بیچاره تون نکردند سریع سرمایه تون را از این بازار کاذب بیرون بکشید سرنوشت بورس در انتظار بیت کوین و سایر رمز ارزهاست.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید